Scossa ipovolemica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di scossa ipovolemica
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Primu aiutu per scossa ipovolemica
U shock ipovolemicu hè una situazione grave chì si verifica quandu si perde una grande quantità di liquidi è sangue, chì face chì u core ùn sia micca capace di pompà u sangue necessariu in tuttu u corpu è, di cunsiguenza, l'ossigenu, purtendu à serii prublemi in parechji organi di u corpu è mettendu vita à risicu.
Stu tipu di scossa hè di solitu più frequente dopu à colpi assai forti, cum'è accidenti di trafficu o cascate da un'altezza, ma pò accade ancu durante a chirurgia, per esempiu. Per trattà stu scossa è evità e so cunsequenze gravi, hè necessariu andà prestu à l'uspidale per inizià a trasfusione di sangue o l'amministrazione di siero direttamente in a vena, in più di trattà a causa chì causa a perdita di sangue.
Sintomi di scossa ipovolemica
I segni è i sintomi di scossa ipovolemica sò una cunsequenza di una perdita eccessiva di fluidi, chì ponu apparì progressivamente, i principali essendu:
- Mal di testa custante, chì pò peghju;
- Stanchezza eccessiva è vertigini;
- Nausea è vomitu;
- Pelliccia assai pallida è freta;
- Cunfusione;
- Dita è labbra turchine;
- Sensazione di svenimentu.
In parechji casi, u scossa ipovolemica pò esse faciule da identificà, soprattuttu se u sanguinamentu hè visibile, tuttavia, in casi di sanguinamentu internu, questi segni ponu esse più difficiuli da rilevà. In ogni casu, hè impurtante chì a scossa ipovolemica sia identificata rapidamente, postu chì hè pussibule chì u trattamentu sia iniziatu pocu dopu per chì e cumplicazioni ponu esse prevenute.
Cause pussibili
U shock ipovolemicu di solitu si pone quandu ci hè un'emorragia chì provoca una perdita eccessiva di sangue, chì pò accade per via di ferite o tagli assai prufondi, accidenti di trafficu, cascate da una grande altezza, sanguinamentu internu, ulcere attive è menstruazioni assai pesanti.
Inoltre, altre situazioni chì causanu a perdita di fluidi corporei ponu ancu cuntribuisce à una diminuzione di a quantità di sangue in u corpu, cum'è diarrea prolungata, brusgiature assai severe o vomitu eccessivu, per esempiu.
Questu hè duvuta à a diminuzione di i fluidi è di u sangue, ci hè un cambiamentu in a distribuzione di l'ossigenu à l'organi è i tessuti, resultendu in a morte cellulare è, di conseguenza, fallimentu d'organi, in casu chì ùn sia micca identificatu è trattatu. Inoltre, per via di a diminuzione di l'offerta d'ossigenu, ci hè una pruduzzione più grande di lattatu, chì pò esse tossicu per l'organisimu in grandi cuncintrazioni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u scossa ipovolemica deve esse guidatu da u duttore è si face di solitu per trasfusione di sangue è l'amministrazione di siero direttamente in a vena, affinchì sia pussibule rimpiazzà a quantità di liquidi persi è impedisce à a situazione di aggravassi.
Inoltre, hè impurtante chì a causa di u scossa sia identificata, postu chì hè pussibule chì u trattamentu sia più destinatu à a causa è a perdita di più sangue è fluidi in generale pò esse prevenuta.
A morte causata da scossa ipovolemica si verifica solu se a quantità di sangue è di liquidi persi currisponde à più di 1/5 di u vulume totale di a quantità di sangue in un essere umanu, ciò chì significa, circa, 1 litru di sangue.
Primu aiutu per scossa ipovolemica
U shock ipovolemicu hè una situazione d'urgenza chì deve esse trattata u più prestu pussibule. Cusì, se ci hè suspettu, hè dovutu à:
- Chjamate subitu l'assistenza medica, chjamendu 192;
- Stendite a persona è alzate i pedi circa 30 cm, o abbastanza per ch'elli sianu sopra à u nivellu di u core;
- Mantene a persona caldaaduprendu coperte o robba.
Se ci hè una ferita sanguinante, hè impurtante di pruvà à fermà u sanguinendu aduprendu un pannu pulitu è mettendu pressione nantu à u situ, per minimizà a perdita di sangue è lascià più tempu per a squadra medica per ghjunghje.