Sindrome Uremicu Emoliticu: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
A Sindrome Uremicu Emoliticu, o HUS, hè un sindromu caratterizatu da trè sintomi principali: anemia emolitica, fallimentu renale acutu è trombocitopenia, chì currisponde à una diminuzione di a quantità di piastrine in u sangue.
Questa sindrome accade più faciule in i zitelli per via di u cunsumu di alimenti contaminati da batteri cum'è Escherichia coli, ma pò accade ancu in l'adulti sia per via di infezioni sia per via di altre situazioni, cum'è ipertensione è sclerodermia, per esempiu.
Cause principali
A causa principale di HUS, in particulare in i zitelli, hè l'infezzione da Escherichia coli, Salmonella sp., o Shigella sp., chì sò batteri capaci di rilasciare tossine in u sangue è portanu à a furmazione di picculi trombi in i navi, dendu à a distruzzione di globuli rossi è danni à i reni. Stu tippu d'infezzione accade di solitu per mezu di u cunsumu di alimenti contaminati da questi microorganismi, dunque, hè impurtante prestà attenzione à l'igiene persunale è à l'alimentu. Capite chì ghjè l'igiene alimentare.
Malgradu chì hè più cumunu in i zitelli, a Sindrome Uremica Emolitica pò accade ancu in l'adulti, chì pò esse causata sia da manghjà cibu contaminatu da batteri, sia da una conseguenza di altre situazioni, cum'è insuffiziu renale postpartum, sclerodermia, infezione da virus sindromu antifosfolipidu, per esempiu.
Sintomi di Sindrome Uremicu Emoliticu
I sintomi iniziali di HUS sò simili à a gastroenterite, cù febbre, brividi, diarrea, stanchezza eccessiva, vomitu è debolezza. Durante u cursu di a malatia, altri sintomi ponu appare, cum'è:
- Insufficienza renale acuta;
- Pocu urina;
- Itterizia;
- Presenza di sangue in urina è feci;
- Pallore;
- Aspettu di macchie viole nantu à a pelle;
- Itterizia.
Ancu se pocu cumunu, ci pò ancu esse l'apparizione di sintomi neurologichi, cume crisi, irritabilità, incoscienza è coma, per esempiu. Inoltre, hè impurtante nutà chì micca tutti i casi di HUS sò preceduti da diarrea, è hè impurtante chì in presenza di qualsiasi sintumu suggestivu di a sindrome, a persona vada à u duttore per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu, impedendu cumplicazioni cum'è fallimentu di u core. fallimentu renale crònicu.
Diagnostu di HUS
U diagnosticu di HUS hè fattu per mezu di a valutazione di i sintomi è di u risultatu di e prove di laboratorio richieste da u medicu, chì hà per scopu di identificà e trè caratteristiche principali di a malattia, chì sò l'anemia emolitica, a diminuzione di u conte di piastrine è i cambiamenti in u funziunamentu di i reni. .
Cusì, u duttore di solitu dumanda a prestazione di u conte di sangue, in cui hè verificata a crescita di u numeru di leucociti, a diminuzione di a quantità di piastrine, globuli rossi è emoglobina, è a presenza di schizociti, chì sò frammenti di globuli rossi chì indicavanu chì queste cellule sò state rotte à causa di qualchì situazione, chì hè di solitu a presenza di trombi. Amparate à interpretà u conte di sangue.
E prove chì valutanu a funzione renale, cume a misurazione di urea è creatinina in u sangue, sò ancu richieste, chì sò aumentate in questa situazione. Inoltre, ci hè una crescita di a concentrazione di bilirubina indiretta in u sangue è in LDH, chì hè di solitu indicativa di emolisi microangiopatica, vale à dì chì i globuli rossi sò distrutti per via di a presenza di picculi trombi in i vasi.
In più di sti testi, u duttore pò ancu dumandà a co-cultura, chì hà per scopu di identificà i batteri rispunsevuli di l'infezzione, se hè u casu, è cusì definisce quale hè u megliu trattamentu per trattà l'HUS.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a Sindrome Uremicu Emoliticu hè fattu per alleviare i sintomi è prumove l'eliminazione di i batteri, in casu chì a sindrome accada per via di l'infezzione. Cusì, hè impurtante di beie assai liquidi per prevene a disidratazione, in più di diminuisce u cunsumu di proteine per prevene danni più gravi à i reni.
In certi casi, u duttore pò raccomandà l'usu di antibiotici per luttà contr'à l'infezioni o trasfusioni di sangue, ciò chì hè più spessu indicatu per i zitelli chì anu avutu una diarrea sanguinosa cum'è sintomu. In casi più severi, vale à dì, quandu a ferita di u rene hè dighjà avanzata è a persona hà sintomi di malattia renale cronica, dialisi è ancu trapianto di rene pò esse necessariu, in cui u rene affettu hè rimpiazzatu da un altru sanu. Vede cumu si face u trapianto di rene è cumu hè u post-operatoriu.
Per evità u SHU hè impurtante evità di cunsumà carni crude o pocu cotte, chì ponu esse cuntaminate, è ancu evità cibi derivati da u latte chì ùn sò micca stati pasturizzati, è ancu lavassi bè e mani prima di preparà l'alimentu è dopu aduprà u bagnu.