Leucemia Limfocitica Cronica (CLL)
Cuntenutu
- Chì hè a leucemia limfocitica cronica (CLL)?
- Chì sò i sintomi di CLL?
- Chì hè u trattamentu per CLL?
- Chimioterapia
- Radiazione
- Terapie destinate
- Trasplante di cellule staminali di midollo osseu o sangue perifericu
- Trasfusioni di sangue
- Chirurgia
- Cumu hè diagnosticatu CLL?
- Cumplimentu sanguinu cumpletu (CBC) cun differenziale di globuli bianchi (WBC)
- Prove di immunoglobuline
- Biopsia di medula ossea
- CT scan
- Citometria di flussu è citochimica
- Pruvenzi genomichi è moleculari
- Chì hè u percentuale di sopravvivenza per e persone cun CLL?
- Cumu hè messa in scena CLL?
- Chì causa a CLL, è ci sò fattori di risicu per sta malattia?
- Ci hè qualchì pussibule complicazione di u trattamentu?
- Chì hè a prospettiva à longu andà per CLL?
Getty Images
Chì hè a leucemia limfocitica cronica (CLL)?
A leucemia hè un tipu di cancheru chì implica cellule sanguine umane è cellule formatrici di sangue. Ci sò parechji tippi di leucemia, ognuna chì affetta diversi tipi di cellule sanguine. A leucemia linfocitica cronica, o CLL, affetta i linfociti.
I linfociti sò un tipu di globuli bianchi (WBC). CLL affetta i linfociti B, chì sò ancu chjamati cellule B.
E cellule B normali circulanu in u vostru sangue è aiutanu u vostru corpu à luttà contr'à l'infezioni. E cellule B cancerose ùn combattenu micca e infezioni cum'è e cellule B normali. Cum'è u numeru di cellule B cancerose aumenta gradualmente, scumpressanu i linfociti normali.
CLL hè u tippu più cumunu di leucemia in adulti. U National Cancer Institute (NCI) stima chì 21.040 novi casi accaderanu in i Stati Uniti in u 2020.
Chì sò i sintomi di CLL?
Alcune persone cun CLL ùn anu micca sintomi, è u so cancheru pò esse scupertu solu durante un test di sangue di rutina.
Sì avete sintomi, includenu tipicamente:
- fatigue
- frebba
- infizzioni frequenti o malatie
- perdita di pesu senza spiegazione o inintesa
- sudatu di notte
- brividi
- ganglioni gonfii gonfi
Durante un esame fisicu, u vostru duttore pò ancu truvà chì a vostra milza, fegatu o linfonodi sò allargate. Quessi ponu esse segni chì u cancheru si hè spartu in questi organi. Questu accade spessu in casi avanzati di CLL.
S'ellu vi accade, pudete sentite grumi dolorosi in u collu o una sensazione di pienezza o gonfiore in u vostru ventre.
Chì hè u trattamentu per CLL?
Se avete CLL à bassu risicu, u vostru duttore pò cunsigliallu di aspittà simpliciamente è guardà novi sintomi. A vostra malattia ùn pò micca peghju o richiede trattamentu per anni. Alcune persone ùn anu mai bisognu di trattamentu.
In certi casi di CLL à bassu risicu, u vostru duttore pò ricumandà u trattamentu. Per esempiu, puderanu cunsiglià u trattamentu sè avete:
- infezioni persistenti, recurrenti
- bassa quantità di cellule sanguine
- fatigue o sudore di notte
- nodi linfatichi dolorosi
Se avete CLL à risicu intermediu o ad alto risicu, u vostru duttore vi cunsiglierà probabilmente di procedere subitu cù u trattamentu.
Di seguito sò alcuni trattamenti chì u vostru duttore pò raccomandà.
Chimioterapia
A chimioterapia hè u trattamentu principale per CLL. Si tratta di aduprà medicamenti per tumbà e cellule tumorali. A seconda di i medicamenti esatti chì u vostru duttore prescrive, pudete piglià li per via endovenosa o orale.
Radiazione
In questa prucedura, e particule o onde di alta energia sò aduprate per tumbà e cellule cancerose. A radiazione ùn hè micca spessu usata per CLL, ma se avete ganglii linfatichi dolorosi, gonfi, a radioterapia pò aiutà à riduceli è allevia u vostru dolore.
Terapie destinate
E terapie destinate si focalizanu nantu à i geni specifici, proteine o tessuti chì contribuiscenu à a sopravvivenza di e cellule cancerose. Queste ponu include:
- anticorpi monoclonali, chì si attaccanu à e proteine
- inibitori di kinasa chì ponu distrughje e cellule cancerose bluccendu certi enzimi kinasi
Trasplante di cellule staminali di midollo osseu o sangue perifericu
Se avete CLL ad alto risicu, questu trattamentu pò esse una opzione. Si tratta di piglià cellule staminali da u midollo osseu o sangue di un donatore - di solitu un membru di a famiglia - è trasplantalli in u vostru corpu per aiutà à stabilisce una midula ossea sana.
Trasfusioni di sangue
Se u vostru numeru di cellule sanguine hè bassu, pudete avè bisognu di riceve trasfusioni di sangue attraversu una linea intravenosa (IV) per aumentà li.
Chirurgia
In certi casi, u vostru duttore pò raccomandà una chirurgia per caccià a mila s'ella hè ingrandata per via di CLL.
Cumu hè diagnosticatu CLL?
Se u vostru duttore sospetta chì avete CLL, puderanu aduprà vari testi per cunfirmà u diagnosticu. Per esempiu, probabilmente urdineranu unu o più di i testi seguenti.
Cumplimentu sanguinu cumpletu (CBC) cun differenziale di globuli bianchi (WBC)
U vostru duttore pò aduprà stu test di sangue per misurà u numeru di diversi tipi di cellule in u vostru sangue, cumprese diversi tipi di globuli.
Se avete CLL, averete più limfociti chè u normale.
Prove di immunoglobuline
U vostru duttore pò aduprà stu test di sangue per amparà sì avete abbastanza anticorpi per luttà contr'à e infezioni.
Biopsia di medula ossea
In questa prucedura, u vostru duttore inserisce una agulla cù un tubu speciale in l'ossu di l'anca o in u sternu per uttene un campione di a vostra midula ossea per u test.
CT scan
U vostru duttore pò aduprà e immagini create da una tomografia computerizzata per circà i nodi linfatichi gonfi in u vostru pettu o addome.
Citometria di flussu è citochimica
Cù questi testi, i chimichi o i tinturi sò aduprati per vede marcatori distintivi nantu à e cellule cancerose per aiutà à determinà u tippu di leucemia. Un campione di sangue hè tuttu ciò chì hè necessariu per questi testi.
Pruvenzi genomichi è moleculari
Queste prove guardanu i geni, e proteine è i cambiamenti di cromusomi chì ponu esse unici per certi tipi di leucemia. Aiutanu ancu à determinà a rapidità di u prugressu di a malattia è aiutanu u vostru duttore à sceglie quale opzioni di trattamentu aduprà.
I test genetichi per truvà tali cambiamenti o mutazioni puderanu include fluoriscenza in situ ibridazioni (FISH) assay è reazione in catena di polimerasi.
Chì hè u percentuale di sopravvivenza per e persone cun CLL?
U percentuale di sopravvivenza di 5 anni per l'Americani cun CLL hè 86,1 per centu, secondu u NCI. L'istitutu stima ancu chì CLL resulterà in 4.060 morti in i Stati Uniti in 2020.
I tassi di sopravvivenza sò più bassi per e persone anziane cù a situazione.
Cumu hè messa in scena CLL?
Se u vostru duttore determina chì avete CLL, urdineranu ulteriori test per misurà l'estensione di a malattia. Questu aiuta u vostru duttore à classificà u stadiu di u cancheru, chì guiderà u vostru pianu di trattamentu.
Per mette in scena u vostru CLL, u vostru duttore urdinerà probabilmente analisi di sangue per uttene u vostru conte di globuli rossi (RBC) è u conte di limfociti specifici di sangue. Probabilmente verificaranu ancu se i vostri nodi linfatichi, a vucca, o u fegatu sò ingrandati.
Sutta u sistema di classificazione Rai, CLL hè messu in scena da 0 à 4. Rai stage 0 CLL hè u menu severu, mentre Rai stage 4 hè u più avanzatu.
Per u trattamentu, e tappe sò ancu raggruppate in livelli di risicu. U stadiu Rai 0 hè à pocu risicu, e fasi Rai 1 è 2 sò un risicu intermediu, è e fasi 3 è 4 di Rai sò à risicu elevatu, spiega a Società Americana di u Cancer.
Eccu alcuni sintomi tipichi di CLL in ogni stadiu:
- Tappa 0: alti livelli di limfociti
- Tappa 1: alti livelli di limfociti; nodi linfatichi ingrandati
- Tappa 2: alti livelli di limfociti; i nodi linfatichi ponu esse ingrandati; milza ingrandita; fegatu putenzialmente ingranditu
- tappa 3: alti livelli di limfociti; anemia; linfonodi, milza, o fegatu ponu esse ingrandati
- tappa 4: alti livelli di limfociti; linfonodi, milza, o fegatu ponu esse ingrandati; pussibule anemia; bassi livelli di piastrine
Chì causa a CLL, è ci sò fattori di risicu per sta malattia?
L'esperti ùn sanu micca esattamente ciò chì causa CLL. Tuttavia, ci sò fattori di risicu chì aumentanu a probabilità di una persona di sviluppà CLL.
Eccu alcuni fattori di risicu chì anu u putenziale di aumentà a probabilità di una persona di sviluppà CLL:
- Età. CLL hè raramente diagnosticatu in e persone sottu 40 anni. A maggior parte di i casi di CLL sò diagnosticati in persone di più di 50 anni. L'età media di e persone diagnosticate di CLL hè di 71.
- Sessu. Affetta di più omi chè donne.
- Etnicità. Hè più cumunu in e persone di discendenza russa è europea è raramente truvatu in e persone di origine orientale asiatica è sud-est asiatica.
- Linfocitosi monoclonale di cellule B. Ci hè un picculu risicu chì sta cundizione, chì provoca livelli più alti di i normali di linfociti, possi trasfurmà in CLL.
- Ambiente. U Dipartimentu di l'Affari Veterani di i Stati Uniti includia esposizione à l'Agente Aranciu, un'arma chimica aduprata durante a Guerra di Vietnam, cum'è fattore di risicu per CLL.
- Storia di famiglia. E persone chì anu parenti immediati cun un diagnosticu CLL anu un risicu più altu per CLL.
Ci hè qualchì pussibule complicazione di u trattamentu?
A chimioterapia indebulisce u vostru sistema immune, vi lascia più vulnerabile à l'infezioni. Pudete ancu sviluppà livelli anormali di anticorpi è cunti bassi di cellule sanguine durante a chimioterapia.
Altri effetti secondari cumuni di a chimioterapia includenu:
- fatigue
- perdita di capelli
- piache di bocca
- perdita di l'appetitu
- nausea è vomitu
In certi casi, a chimioterapia pò cuntribuisce à u sviluppu di altri cancri.
Radiazioni, trasfusioni di sangue, è trasplante di cellule staminali di midollo osseu o sangue perifericu ponu ancu implicà effetti collaterali.
Per affrontà effetti collaterali specifici, u vostru duttore pò prescrive:
- Immunoglobulina IV
- corticosteroidi
- rimuzzioni di milza
- u medicamentu rituximab
Parlate cù u vostru duttore nantu à l'effetti secundarii previsti di u vostru trattamentu. Vi ponu dì chì sintomi è effetti collaterali richiedenu assistenza medica.
Chì hè a prospettiva à longu andà per CLL?
I tassi di sopravvivenza per CLL varienu assai. A vostra età, sessu, anomalie cromusomiche è caratteristiche di e cellule cancerose ponu influenzà a vostra prospettiva à longu andà. A malatia hè raramente guarita, ma a maiò parte di a ghjente vive per parechji anni cù CLL.
Fate à u vostru duttore nantu à u vostru casu specificu. Puderanu aiutà à capisce finu à chì puntu hà avanzatu u vostru cancheru. Puderanu ancu discutere e vostre opzioni di trattamentu è prospettive à longu andà.