Vaccini in gravidanza: quali da piglià è quali ùn ponu micca
Cuntenutu
Alcuni vaccini ponu esse amministrati durante a gravidanza senza risicu per a mamma o u zitellu è assicurendu a prutezzione contra e malatie. Altri sò indicati solu in situazioni speciali, vale à dì, in casu di scoppiu di a malattia in a cità induve vive a donna, per esempiu.
Alcuni vaccini sò fabbricati cù u virus attenuatu, vale à dì chì hà una funzione ridotta è, dunque, ùn sò micca raccomandati durante a gravidanza, postu chì ponu mette in periculu a vita di a donna incinta è di u zitellu. Dunque, prima di esse vaccinata, a donna incinta deve cunsultà l'ostetrica per valutà se pò piglià u vaccinu senza risicu.
Vaccini indicati in gravidanza
Alcuni vaccini ponu esse presi durante a gravidanza senza u risicu di cumplicazioni per a mamma o u zitellu. Unu di i vaccini hè quellu di a grippa, chì hè assai impurtante per e donne incinte à piglià, chì sò cunsiderate un gruppu di risicu per e cumplicazioni di u virus. Dunque, hè raccomandatu chì e donne incinte piglinu u vaccinu durante u periodu quandu e campagne di vaccinazione sò liberate, chì accadenu di solitu à u mumentu di l'annu quandu sò registrati più casi di influenza.
In più di u vaccinu contra a gripe, hè impurtante per e donne di piglià Vaccinu dTpa, chì hè a tripla batteriana, chì prutege da a difteria, u tetanu è a tosse feroce, o dT, chì furnisce prutezzione contru a difteria è u tetanu. Questa vaccina hè impurtante perchè in più di prutege a donna incinta, l'anticorpi prudutti sò trasmessi à u fetu, assicurendu a prutezzione di u zitellu in i primi mesi di vita finu à chì pò esse vaccinatu. A quantità di dosi da amministrà dipende da a storia di vaccinazione di a donna, in casu ch'ella ùn sia micca stata vaccinata, si raccomanda di amministrà 2 dosi da a 20a settimana di gestazione cù un intervallu di 1 mese trà e dosi.
U vaccinu contr'à Epatite B hè ancu cunsigliatu per e donne incinte chì sò à risicu d'infezzione da u virus rispunsevule di a malatia, è si cunsiglia l'amministrazione di trè dosi.
Se a donna ùn hè micca stata vaccinata durante a gravidanza, hè impurtante ch'ella ricevi u vaccinu pocu dopu a nascita di u zitellu, per riduce u risicu d'infezzioni.
Altri vaccini
Alcuni altri vaccini elencati in u calendariu di vaccinazione ponu esse amministrati solu in situazioni speciali, vale à dì, se una malattia hè stata riportata in a famiglia o in a cità induve vive, per esempiu, l'immunizazione hè raccomandata per prutege sia a mamma sia u zitellu. Frà questi vaccini sò:
- Vaccinu contra a frebba gialla, chì hè di solitu contraindicatu durante a gravidanza, però pò esse amministratu se u risicu d'infezzione hè più grande di a pussibilità di cunsequenze relative à u vaccinu;
- Vaccinu contr'à a meningite, chì hè cunsigliatu solu in casu di focolai di a malatia;
- Vaccinu pneumococcu, chì hè indicatu solu per e donne incinte chì sò in periculu;
- Vaccinu contra l'epatite A è B, dosi secondu l'età di a donna.
A causa di u fattu chì sti vaccini ponu esse amministrati solu in certe situazioni, ùn sò micca dispunibili attraversu u Sistema di Salute Unificatu, è a donna deve circà una clinica privata di vaccinazione per esse immunizata.
Vaccini contraindicati durante a gravidanza
Alcuni vaccini ùn sò micca raccomandati durante a gravidanza chì questi vaccini sò fatti cù l'agentu infettivu attenuatu, vale à dì cù a so capacità infettiva ridotta, affinchì solu u sistema immunitariu reagisca è produci anticorpi contr'à stu virus. Tuttavia, à causa di u risicu di trasmissione à u zitellu, hè cunsigliatu chì sti vaccini ùn sianu amministrati per evità cumplicazioni.
I vaccini contraindicati sò:
- Triple virale, chì prutege da u morbellu, da a parotite è da a rosella;
- Vaccinu HPV;
- Vaccinu varicella / varicella;
- Vaccinu contr'à a dengue.
Cum'è questi vaccini ùn ponu micca esse amministrati durante a gravidanza, a raccomandazione hè chì a donna tenga sempre i vaccini aggiornati.
Ancu se sti vaccini ùn sò micca indicati durante a gravidanza, pò esse amministratu dopu a nascita di u zitellu è durante l'allattamentu, postu chì ùn ci hè risicu di trasmissione à u zitellu per mezu di u latte, eccettu u vaccinu contra a dengue, chì continua à esse contraindicatu à u fattu chì hè sempre recente è sò necessarii ulteriori studii relativi à i so effetti è a so relazione cù a gravidanza.