Chirurgia di vescule: cumu si face è cumu hè a recuperazione
![Chirurgia di vescule: cumu si face è cumu hè a recuperazione - Salute Chirurgia di vescule: cumu si face è cumu hè a recuperazione - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/cirurgia-de-vescula-como-feita-e-como-a-recuperaço-1.webp)
Cuntenutu
- Cumu hè fattu
- Cumu hè u postoperatoriu
- 1. Quantu tempu di riposu hè necessariu
- 2. Cumu hè u cibu
- Possibili rischi di chirurgia
A chirurgia per rimuovere a cistifellea, chjamata colecistectomia, hè indicata quandu e pietre in a cistifellea sò identificate dopu à l'esecuzione di testi di imaging o di laboratorio, cume l'urina, o quandu ci sò segni chì indicanu una cistifellea infiammata. Cusì, quandu si face u diagnosticu di u calciu gallu, a chirurgia pò esse pianificata è di solitu rapida, dura una media di 45 minuti, è richiede solu 1 à 2 ghjorni di riposu è cun una ripresa per attività normali in 1 à 2 settimane.
Ancu se a maiò parte di e volte a cirurgia hè fatta nantu à una basa pianificata, pò ancu esse realizata in una basa urgente, soprattuttu quandu ci sò sintomi associati, cum'è colic è dolore severu, chì pò esse un segnu di inflammazione è / o infezzione , necessitendu a prestazione di chirurgia per prevene complicazioni.
Cumu hè fattu
A chirurgia pò esse fatta in 2 modi:
- Cirurgia cunvenziunale, o cù un tagliu, cunnisciutu ancu cum'è chirurgia aperta: fattu per mezu di un tagliu più grande in l'addome, per caccià a cistifellea. Di solitu ci vole un pocu di più per ricuperà, è lascia una cicatrice più visibile;
- Chirurgia laparoscopica, o per video: hè fatta cù 4 buchi in l'addome, attraversu i quali u duttore passa u materiale è una piccula fotocamera per fà a chirurgia cù menu manipulazione è menu tagli, essendu una chirurgia di recuperu più veloce, cù menu dolore è menu cicatrice.
Entrambe e chirurgie sò effettuate in anestesia generale è di solitu piglianu solu 1 à 2 ghjorni d'ospedale. Tuttavia, se l'abdomen hè assai gonfiu, cum'è in alcune complicazioni dovute à i calcoli biliari, cum'è a colangite o a pancreatite, pò piglià più tempu per recuperà.
S'ellu hè necessariu stà più di 3 ghjorni in lettu, u duttore pò indicà chì a fisioterapia hè sempre realizata in l'uspidale per assicurà u muvimentu currettu di u corpu è per prevene cumplicazioni respiratorie chì ponu accade dopu à qualsiasi chirurgia. Se a persona hà bisognu di ripusassi in casa, questi esercizii ponu aiutà: 5 esercizi per respirà megliu dopu a chirurgia.
Cumu hè u postoperatoriu
Dopu avè passatu l'effettu di l'anesthesia è di l'analgistri, a persona pò sperimentà un ligeru dolore o cunfortu in l'abdomen, chì pò ancu irradià à a spalla o u collu. Finu chì u dulore persiste, u duttore cunsigliarà l'usu di analgésici o antiinflamatori, cum'è Dipyrone o Ketoprofen, per esempiu.
1. Quantu tempu di riposu hè necessariu
Dopu a chirurgia per caccià a cistifellea, u riposu iniziale hè indicatu, ma appena si pò arrizzassi, dopu à 1 à 2 ghjorni, hè pussibule di fà brevi spassighjate è attività senza sforzu. U ritornu à u travagliu, è ancu altre attività di u ghjornu, cum'è cunduce o esercitassi leggermente, devenu esse principiatu solu dopu à 1 settimana, in casu di chirurgia laparoscopica, o dopu à 2 settimane, in casu di chirurgia convenzionale.
Hè ancu impurtante di evità di stà o chjinassi per un bellu pezzu, allora duvete fà brevi passeggiate intornu à a casa per tutta a ghjurnata. Tuttavia, ogni casu pò varià, dunque hè impurtante seguità l'istruzzioni di u duttore.
2. Cumu hè u cibu
In i primi ghjorni, una dieta liquida o pastosa hè indicata è fate attenzione à ùn movesi eccessivamente, assicurendu cusì una bona guarigione di a ferita chirurgica. Dopu, l'alimentu diventerà nurmale, ma hè cunsigliatu chì sia bassu in grassi, dunque u paziente deve evità di manghjà salsicce o cibi fritti, per esempiu. Eccu cumu fà una dieta più pastosa per i primi ghjorni.
Per amparà di più nantu à ciò chì si pò è ùn si pò manghjà guardà:
A chirurgia per caccià a cistifellea ùn hà nunda à chì vede cù a perdita di pesu, dunque ancu se a persona pò perde pesu, hè per via di a dieta bassa in grassu chì duverebbenu fà dopu à a chirurgia. Cù a rimozione di a cistifellea, a bile prodotta in u fegatu continuerà à esse prodotta, ma invece di esse conservata in a cistifellea, entra subitu in l'intestinu per eliminà u grassu da l'alimentu è micca u grassu da u corpu.
Possibili rischi di chirurgia
I risichi di a chirurgia di a cistifellea sò minimi, tuttavia i più gravi sò a ferita à u canali biliari, l'emorragia o l'infezzione chì pò accade in ogni interventu chirurgicu.
Dunque, hè cunsigliatu d'andà subitu à a sala d'urgenza se a frebba supera i 38 ° C, se a ferita chirurgica hà pus, se a pelle è l'ochji diventanu gialli, o s'affacca mancanza di fiatu, vomitu o dolore chì ùn migliuranu micca cù i rimedii. indicatu da u duttore.
Vede quandu a cirurgia hè aduprata per trattà u cancheru in: Trattamentu per u cancheru di a cistifellea.