Cisternografia: Cosa hè, à chì serve, cumu si face è cura
Cuntenutu
A cisternografia isotopica hè un esame di medicina nucleare chì piglia un tipu di radiografia cun cuntrastu di u cervellu è di a spina chì permette di valutà è diagnosticà cambiamenti in u flussu di u fluidu cerebrospinali, causati da fistole chì permettenu u passaghju di stu fluidu versu altre parti di u corpu .
Stu test hè fattu dopu una iniezione di una sostanza chì hè radiofarmaceutica, cume 99m Tc o In11, attraversu una puntura lombare, chì permette à sta sostanza di passà per tutta a colonna finu à chì ghjunghje à u cervellu. In u casu di una fistula, a risonanza magnetica o l'imaghjini di tomografia computata mostreranu ancu a presenza di sta sustanza in altre strutture di u corpu.
À chì serve a Cisternografia
A cisternografia cerebrale serve per determinà u diagnosticu di a fistula di u CSF, chì hè un picculu 'bucu' in u tessutu chì allinea u sistema nervosu centrale cumpostu da u cervellu è a medula spinale, permettendu u passaghju di u fluidu cerebrospinale à altre parti di u corpu.
U grande svantaghju di questu esame hè chì richiede parechje immagini cerebrali prese in parechje sessioni, è pò esse necessariu fà lu in pochi ghjorni di fila per una diagnosi curretta. In certi casi, quandu u paziente hè assai agitatu, hè necessariu amministrà tranquillanti prima di l'esame.
Cumu hè fattu questu esame?
A Cisternografia hè un esame chì richiede parechje sessioni di imaging cerebrale, chì devenu esse pigliate per dui o trè ghjorni di fila. Dunque, l'uspitalisazione di u paziente è spessu a sedazione pò esse necessaria.
Per fà l'esame di cisternografia cerebrale, hè necessariu:
- Applica anesteticu à u situ di iniezione è piglià un campione di u liquidu da a colonna chì sarà mischiatu cù u cuntrastu;
- Una iniezione cun cuntrastu à a fine di a spina di u paziente deve esse amministrata è e so narici devenu esse coperte di cuttone;
- U paziente deve chjinassi qualchì ora cù i pedi leggermente più alti di u restu di u corpu;
- Dopu, e immagini radiografiche di u pettu è di a testa sò pigliate dopu à 30 minuti, è poi ripetute dopu à 4, 6, 12 è 18 ore dopu l'applicazione di a sostanza. Calchì volta pò esse necessariu ripete l'esame dopu qualchì ghjornu.
Hè necessariu riposà per 24 ore dopu l'esame, è u risultatu mostrerà a presenza di fistula CSF, o micca.
Contraindicazioni
A cisternografia cerebrale hè contraindicata in casi di pressione intracranica aumentata in donne incinte per u risicu chì a radiazione pone per u fetu.
Induve fà
A cisternografia isotopica pò esse effettuata in cliniche o in ospedali di medicina nucleare.