Sintomi è Trattamentu di Cisti Colloidali in u cervellu è a tiroide
Cuntenutu
A cista colloidale currisponde à un stratu di tessutu connettivu chì cuntene un materiale gelatinoso chjamatu colloidu dentru. Stu tipu di cisti pò esse tondulu o ovale è varia in grandezza, tuttavia ùn tende micca à cresce assai o à sparghjesi in altre parte di u corpu.
U cisti colloidale pò esse identificatu:
- In u cervellu: più precisamente in i ventriculi cerebrali, chì sò regioni rispunsevuli di a produzzione è u almacenamentu di u fluidu cerebrospinali (CSF). Cusì, a presenza di u cisti pò ostaculà u passaghju di u CSF è purtà à l'accumulazione di fluidu in questa regione, causendu idrocefalu, aumentata pressione intracraniana è, in casi più rari, morte subita. Ancu s'ellu hè di solitu benignu è asintomaticu, quandu hè diagnosticatu hè impurtante chì u duttore valuta a dimensione è a pusizione di u cisti colloidale in modu chì a pussibilità di ostruisce u passaghju di u CSF sia verificata è, cusì, u trattamentu pò esse definitu.
- In a tiroide: U tippu più cumunu di nodulu benignu di tiroide hè u nodulu colloidale. Se un nodulu produce ormoni tiroidei, indipendentemente da e necessità di u corpu, hè chjamatu nodulu autonomu (caldu), è pò occasionalmente cunduce à ipertiroidismu. Se u pezzu hè pienu di fluidu o sangue, si chjama un cisti di a tiroide. À u cuntrariu di u quistu, u nòdulu currisponde à una lesione tondula è dolce chì cresce nurmalmente è pò presentà un aspettu malignu, chì hè una di e primure maiò in quantu à l'apparizione di ste lesioni in a tiroide. Pò esse percepiti palpendu u collu, hè impurtante cunsultà un duttore per chì i testi ponu esse richiesti è a diagnosi pò esse fatta. Scopri di più nantu à u nodulu di tiroide è cumu si face u trattamentu.
Principali sintomi
In u cervellu:
A maiò parte di u tempu a cista colloidale situata in u cervellu hè asintomatica, tuttavia alcune persone segnalanu alcuni sintomi non specifici, cume:
- Mal di testa;
- Nausea;
- Sturdimentu;
- Somnolenza;
- Picculu scurdamentu;
- Minori cambiamenti di umore è di cumpurtamentu.
A causa di a mancanza di specificità di i sintomi, a cista colloidale in u cervellu ùn hè di solitu identificata rapidamente, è a diagnosi hè fatta per mezu di testi di imaging, cume a tomografia computata è a risonanza magnetica, chì sò richieste per via di altre situazioni.
In a tiroide:
Ùn ci sò sintomi associati è a cista hè scuperta solu palpendu u collu. L'esame ecograficu hè indicatu per identificà se e so fruntiere sò arrotondate ciò chì aiuta à identificà s'ellu ci hè a pussibilità di esse cancru o micca. A biopsia per aspirazione aiuta à identificà u cuntenutu, s'ellu ci hè liquidu, sangue o tessutu duru dentru.
Cumu hè fattu u trattamentu
In u cervellu:
U trattamentu per a cista colloidale situata in u cervellu dipende da i sintomi è da a posizione in a cista. Quandu ùn ci sò sintomi, nisun trattamentu hè stabilitu da u neurologu, è solu un seguitu periodicu hè realizatu per verificà se a cista hè cresciuta. Quandu i sintomi sò verificati, u trattamentu hè fattu per chirurgia, in cui u cisti hè drenatu è u so muru hè completamente cacciatu. Dopu a cirurgia, hè cumunu per u duttore di mandà una parte di a cista à u laburatoriu per fà una biopsia è verificà chì si tratta veramente di una cista benigna.
In a tiroide:
Ùn ci hè bisognu di fà alcun tippu di trattamentu se a cista hè benigna, è pudete osservà solu s'ellu cresce cù u tempu o micca. S'ellu hè assai grande, misura più di 4 cm, o s'ellu face sìntimi, cum'è dulore, ronca o impedisce d'ingolle o di respira, pò esse indicata una chirurgia per caccià u lòbulu affettu. Se ci hè una pruduzzione incontrollata di ormoni o se hè maligna, in più di a chirurgia, u trattamentu cù iodu radioattivu pò esse effettuatu.