Capite quandu a cista in u fegatu hè periculosa

Cuntenutu
U cistu in u fegatu hè una cavità piena di fluidi, cum'è una sorta di "bolla" in l'organu, di solitu piena di fluidu, chì di solitu ùn produce sintomi o alcun cambiamentu in u corpu.
A maiò parte di u tempu, ùn hè micca seriu è ùn hè micca un segnu di cancheru, tuttavia, in certi casi, a cista pò esse periculosa, soprattuttu s'ellu cresce di dimensioni cù u tempu. Cusì, ancu s'ellu hè raramente necessariu sottumessu trattamentu, l'epatologu pò dumandà cunsultazioni regulare è testi per valutà a dimensione di u cisti cù u tempu.
Generalmente, a cista hè rilevata in esami di routine, cume ecografia o tomografia, capace di rilevà a so presenza è di differenziare a cista da altre lesioni più periculose, cume tumori o noduli. Scuprite cumu identificà è trattà l'emangioma, chì hè un tipu di buccone in u fegatu.
Principali tippi di cisti
U cisti in u fegatu pò esse classificatu cusì:
- Quista simplice: tippu più cumunu di cisti, cunnisciutu ancu cum'è emangioma, chì hè spessu menu di 5 cm di dimensione è ùn pò micca causà sintomi. Di solitu ùn causa micca cumplicazioni è, dunque, ùn hà micca bisognu di trattamentu in a maiò parte di i casi.
- Cisti idatica: causatu da parassiti, cum'è echinococcus, chì sò trasmessi da cibu è acqua contaminati è chì causanu grumi in u fegatu chì, quandu cresce, ponu sviluppà sintomi cum'è u dolore in u ventre ghjustu è u gonfiore addominale. Di solitu u so trattamentu si face cù chirurgia;
- Cisti neoplastica: tippu più raru di cisti in u fegatu chì pò esse benigna o maligna, cum'è cistadenoma o cistadenocarcinoma. Sò di solitu multipli è di grande dimensione, chì ponu causà dolore in u ventre, frebba è stanchezza.
Per identificà u tippu currettu di cisti, un epatologu deve esse cunsultatu per valutà u prublema è fà altre prove di imaging necessarie, cume ecografia, tomografia computerizzata o risonanza magnetica, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cisti in u fegatu dipende da u so tippu è da a so causa, tuttavia, in casu di cisti semplici ùn hè di solitu micca necessariu fà alcun tippu di trattamentu.
In casu di cisti simplici di grande dimensione o chì causanu sintomi, hè cunsigliatu l'usu di chirurgia per rimuovere i cisti. Cusì, quandu si suspetta malignità, u chirurgu pò raccoglie un campione di u liquidu è fà una biopsia dopu a chirurgia, per esse valutatu in laburatoriu.
In u casu di una cisti di u fegatu cancerosu, pò esse necessariu di rimuovere una parte di u fegatu o di fà un trapianto d'organu per curà a malattia, è ancu per chimioterapia o radioterapia, per esempiu.
Amparate più nantu à cumu si tratta u cancheru di u fegatu.
Possibili sintomi di cisti
Ancu sì rari, certi cisti ponu fà cumparisce sintomi, cum'è:
- Dolore addominale;
- Pella è ochji gialli;
- Perda di pesu o anorexia;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Stanchezza eccessiva.
Assuciatu à i sintomi di cisti in u fegatu ponu ancu cumparisce altri segni è prublemi, cum'è u ventre allargatu o l'insufficienza cardiaca.