Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 18 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 18 Nuvembre 2024
Anonim
Caffè vs Tè: Ci hè unu più sanu cà l'altru? - Nourrisson
Caffè vs Tè: Ci hè unu più sanu cà l'altru? - Nourrisson

Cuntenutu

U caffè è u tè sò à mezu à e bevande più pupulare di u mondu, u tè neru essendu a varietà a più ricercata di quelli successivi, cuntendu per 78% di tutta a pruduzzione è u cunsumu di tè ().

Mentre i dui furniscenu prestazioni sanitarie simili, anu alcune differenze.

Questu articulu confronta u caffè è u tè neru per aiutavvi à decide di quale sceglite.

Cuntenutu di caffeina

A caffeina hè u stimulante u più studiatu è cunsumatu in u mondu (,).

Presente in parechje bevande cumuni, cumpresu u caffè è u tè, hè cunnisciutu per i so effetti benefichi è avversi nantu à a salute umana.

Mentre u cuntenutu di caffeina pò varià secondu u tempu di preparazione, a dimensione di serve o u metudu di preparazione, u caffè pò facilmente imballà duie volte a caffeina cum'è una porzione uguale di tè.

A quantità di caffeina cunsiderata sicura per u cunsumu umanu hè di 400 mg per ghjornu. Una tazza di 8 once (240 ml) di caffè infusatu cuntene una media di 95 mg di caffeina, paragunatu à 47 mg in listessa porzione di tè neru (,,).


Benchè i scienziati anu focalizatu principalmente u caffè quandu anu studiatu l'effetti pusitivi di a caffeina, entrambe e bevande - malgradu chì cuntenenu quantità differente di sta sustanza - ponu furnisce i so benefici associati à a salute.

L'assunzione di caffeina pò riduce u risicu di certe malatie croniche è migliurà e prestazioni atletiche, l'umore è a vigilenza mentale (,,).

A caffeina funziona cum'è un stimulante putente per u vostru sistema nervosu centrale, hè per quessa chì hè cunsiderata cum'è una sustanza di rinfurzamentu di e prestazioni in u sport (,,).

Una rivista di 40 studii hà determinatu chì l'assunzione di caffeina hà miglioratu i risultati di l'eserciziu di resistenza da 12%, paragunatu cù un placebo ().

In quantu à l'effettu di a caffeina nantu à a vigilenza mentale, e ricerche mostranu chì migliora e prestazioni sia in attività semplici sia in cumplesse (,).

Un studiu in 48 persone chì anu datu un bevande chì cuntene 75 o 150 mg di caffeina hà rivelatu miglioramenti in i tempi di reazione, in memoria è in trasfurmazioni di l'infurmazioni, paragunatu cù u gruppu di cuntrollu ().

Altri studii indicanu chì a caffeina pò riduce u risicu di diabete di tip 2 migliorendu a sensibilità à l'insulina ().


Una rivista di 9 studii in 193.473 persone hà dimustratu chì u caffè regolarmente abbassava significativamente u risicu di diabete di tip 2 (,).

In più, un ingaghjamentu moderatu di caffeina hè statu assuciatu à effetti protettivi contra a demenza, a malattia di Alzheimer, u sindrome metabolicu è a malattia di u fegatu grassu non alcolicu (,,,,).

Riassuntu

A cafeina hè un stimulante putente chì hè statu assuciatu cù effetti protettivi contr'à alcune malatie croniche. U caffè cuntene più caffeina per porzione chè u tè neru, ma e duie beie ponu furnisce i so benefici associati.

Riccu in antioxidanti

L'antioxidanti prutegge u vostru corpu da i danni radicali liberi, chì ponu aiutà à prevene u sviluppu di certe malatie croniche ().

Sia u tè sia u caffè sò carchi di antiossidanti, principalmente polifenoli, chì contribuiscenu à u so sapore caratteristicu è à e proprietà di prumuzione di a salute (,,,).

Parechji gruppi di polifenoli sò prisenti in tè è caffè.


Theaflavins, thearubigins, e catechins sò i primari in tè nero, mentre u caffè hè riccu in flavonoidi è acidu clorogenicu (CGA) (30,).

Un recente studiu di provette hà scupertu chì theaflavins è thearubigins inibiscenu a crescita di e cellule di u cancheru di u polmone è di u colon è li anu uccisi ().

Studii in e cellule di leucemia anu rivelatu risultati simili, suggerendu chì u tè neru pò avè pruprietà di prutezzione di u cancheru, ancu se più ricerca hè necessaria ().

D’altronde, studii in provette nantu à e pruprietà anticancerose di u caffè anu trovu chì u so cuntenutu CGA agisce cum’è un putente inibitore di a crescita di e cellule di u cancheru, prutegendu contra u cancheru gastrointestinale è di fegatu (,).

Studii à longu andà in l'omu è ricerche ulteriori chì anu analisatu più grandi stagni di prove mostranu chì u caffè è u tè ponu ancu prutegge contra altri tippi di tumori, cume u senu, u colon, a vescica è u cancheru di u rettu (,,,,).

A parte da e so attività antioxidanti, i polifenoli sò stati ligati à un ritmu ridottu di malatie cardiache ().

Contribuiscenu à a salute di u core per mezu di vari meccanismi di prutezzione di i vasi sanguigni, cumprendu (,,):

  • Fattore vasodilatatore. Prumove a rilassazione di i vini sanguini, chì aiuta in casi di pressione sanguigna alta.
  • Effettu anti-angiogenicu. Bloccanu a furmazione di novi vasi sanguigni chì ponu alimentà e cellule cancerose.
  • Effettu anti-aterogenicu. Impediscenu a furmazione di placche in i vini sanguini, riducendu l'attaccu di core è u risicu di colpu.

Un studiu di 10 anni in 74.961 persone sane hà determinatu chì beie 4 tazze (960 ml) o più di tè neru à ghjornu era assuciatu cù un risicu di 21% inferiore di colpu, paragunatu à quelli chì ùn bevevanu ().

Un altru studiu di 10 anni in 34.670 donne sane hà mostratu chì bere 5 tazze (1,2 litri) o più di caffè à ghjornu hà calatu u risicu di colpu di 23%, paragunatu à quelli chì ùn anu bevutu ().

Riassuntu

Sia u caffè sia u tè cuntenenu sfarenti tippi di polifenoli, chì sò putenti antioxidanti chì prutegenu da e malatie cardiache è da u cancheru.

Pò aumentà i livelli di energia

Tramindui u caffè è u tè ponu dà un impulse energeticu - ma in modi diversi.

Effettu di rinfurzà l'energia di u caffè

A caffeina in caffè eleva i vostri livelli di energia.

A caffeina aumenta a vigilenza è riduce a fatica aumentendu i livelli di dopamina è bloccendu l'adenosina (,).

A dopamina hè u messageru chimicu rispunsevule di l'effettu nervosu di u caffè, perchè aumenta a frequenza cardiaca. Affetta ancu u sistema di ricumpensa di u vostru cervellu, chì aghjusta e proprietà di dipendenza di u caffè.

D'altra parte, l'adenosina hà un effettu chì prumove u sonnu. Cusì, bluccendula, a caffeina riduce i vostri sentimenti di stanchezza.

In più, l'effettu di u caffè annantu à i vostri livelli d'energia accade guasi subitu.

Una volta ingeritu, u vostru corpu assorbe u 99% di a so caffeina in 45 minuti, ma a massima concentrazione sanguigna apparisce già 15 minuti dopu l'ingestione ().

Hè per quessa chì parechje persone preferenu una tazza di caffè quandu anu bisognu di una spinta energetica immediata.

Effettu di u tè nantu à l'energia

Ancu se u tè hè più bassu in caffeina, hè riccu in L-teanina, un putente antioxidante chì stimula ancu u vostru cervellu (,).

A differenza di a caffeina, a L-teanina pò furnisce effetti anti-stress aumentendu l'onde alfa di u vostru cervellu, chì vi aiutanu à calmassi è rilassatevi ().

Questu contrarizza l'effettu suscitante di a caffeina è vi dà un statu mentale rilassatu ma alerta senza sentite sonnolenza.

Studii anu trovu chì cunsumà L-teanina cun caffeina - cum'è in tè - pò aiutà à mantene a vostra vigilenza, focus, attenzione è nitidezza (,).

Sta cumbinazione pò esse a ragione per chì u tè vi dà un impulse energeticu più calmante è più lisciu chè u caffè.

Riassuntu

Sia u caffè sia u tè aumentanu i vostri livelli di energia. Tuttavia, u caffè vi dà un calciu istantaneu, mentre u tè offre una spinta liscia.

Possibili benefici di perdita di pesu

A causa di a so alta concentrazione di caffeina, u caffè pò aiutà à perde pesu.

A caffeina pò fà cresce u numeru di calorie chì si brusgianu di 3-13%, è mantene questu effettu per 3 ore dopu à l'ingestione, traduttu in 79-150 calorie in più brusgiate (,,,).

U caffè hè statu ancu assuciatu à pruprietà chì brusgianu i grassi inibendu a produzzione di cellule di grassu. Alcuni studii anu attribuitu questu effettu à u so cuntenutu in acidu clorogenicu (,).

Un studiu in 455 persone hà segnalatu chì l'ingestione regulare di caffè era ligata à u tessulu grassu di u corpu. Risultati simili sò stati uttenuti in una rivista di studii 12, chì suggerenu chì l'acidu chlorogenicu aiuta a perdita di pesu è u metabolismu grassu in i topi (,).

D'altra parte, i polifenoli di tè cum'è theaflavin parenu ancu contribuisce à a perdita di pesu.

Theaflavins inibiscenu a lipase pancreatica, un enzima chì ghjoca un rolu primu in u metabolismu grassu ().

Studii nantu à i topi mostranu chì i polifenoli di tè ponu abbassà e concentrazioni di lipidi in sangue è riduce l'aumento di pesu - ancu quandu l'animali anu manghjatu una dieta ricca di grassi ().

I polifenoli di u tè neru parenu ancu alterà a diversità di u vostru microbiota intestinale, o batteri sani in l'intestini, chì ponu influenzà a gestione di u pesu.

Ancu una volta, studii nantu à i topi anu osservatu chì cambiendu u microbiota intestinale, i polifenoli di tè ponu inibisce u pesu è l'aumento di grassu (,).

Tuttavia, più ricerca umana hè necessaria per cunfirmà questi risultati.

Riassuntu

A caffeina in u caffè è i polifenoli in tè ponu aiutà à perde u pesu, ma sò necessarii più studii umani per cunfirmà questi effetti.

Hè unu megliu cà l'altru?

Benchè u caffè sia statu assuciatu à parechji effetti collaterali, cum'è insufficienza cardiaca, crescita di a frequenza cardiaca è pressione alta, e ricerche mostranu chì u cunsumu moderatu hè sicuru ().

Ancu se e so cumpusizioni antioxidanti sò diffirenti, u caffè è u tè neru sò tramindui fonti eccellenti di sti cumposti impurtanti, chì ponu prutege contra e varie cundizioni, cumprese e malatie cardiache è alcune forme di tumori.

Altre dichjarazioni sanitarie attribuite à u caffè includenu a prutezzione contru a malattia di Parkinson è un risicu riduttu di diabete di tip 2 è cirrosi epatica. Per d 'altra banda, u tè pò prutegge contra e cavità, i calcii renali è l'artrite ().

U caffè hà un cuntenutu più altu di caffeina cà u tè, chì pò esse bonu per quelli chì cercanu una soluzione energetica immediata. Tuttavia, pò causà ansietà è sonnu indebulitu in e persone sensibili ().

Inoltre, à causa di l'effettu di a caffeina nantu à u vostru cervellu, una alta assunzione di caffè pò causà dipendenza o dipendenza ().

Sè site assai sensibile à a caffeina, u tè pò esse una scelta megliu. Contene L-teanina, un amminuàcidu cù pruprietà calmanti chì ponu rilassà vi mantenendu alerta.

D’altronde, pudete andà per una opzione di descaffinatu sia di a bevanda sia di sceglie a tisana, chì hè naturalmente priva di caffeina. Mentre ùn furneranu micca i stessi vantaghji, ponu offre vantaghji di u so propiu ().

Riassuntu

U caffè è u tè offrenu benefici simili per a salute, cumprese a perdita di pesu, l'anticanceru è e proprietà chì aumentanu l'energia. Eppuru, pudete vulete sceglie unu sopra l'altru secondu a vostra sensibilità à a caffeina.

U fondu

U caffè è u tè neru ponu aiutà a perdita di pesu è prutegge da certe malatie croniche per mezu di vari prucessi metabolichi.

In più, l'altu cuntenutu di caffeina di u caffè pò dà un rapidu impulsu energeticu, mentre chì a cumbinazione di caffeina è L-teanina in u tè neru offre un aumentu più graduale di energia.

Entrambe e bevande sò sane è sicure cù moderazione, dunque pò scendere in preferenze personali o in a vostra sensibilità à a caffeina.

Per Tè

Cosa hè una Peanut Ball - è pò accurtà u travagliu?

Cosa hè una Peanut Ball - è pò accurtà u travagliu?

Illu trazione di Alexi LiraIncludemu prudutti chì pen emu utili per i no tri lettori. e cumprate per mezu di ligami nantu à ta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumi ione. Eccu u no t...
Circa l'olii di limonu eucaliptu

Circa l'olii di limonu eucaliptu

Oliu di limonu eucalyptu (OLE) hè un pruduttu chì vene da l'arburu di limonu eucalyptu . OLE hè in realtà diver u da l'oliu e enziale di limonu di eucaliptu. Leghjite puru ...