Cosa da fà per luttà contr'à a sulitudine
Cuntenutu
- 1. Accettate chì qualcosa deve cambià
- 2. Ùn cedite micca à u passatu è a tristezza
- 3. Esse una persona pusitiva
- 4. Ùn ti isulà micca
- 5. Truvate un passatempu
- 6. Scrive si in un corsu
- 7. Circate aiutu da un prufessiunale
- Cumu evità a solitudine in vechjaia
A solitudine accade quandu a persona hè o si sente sola, ciò chì porta à un sintimu negativu è un sintimu di vacuità. Per cumbattà sta situazione, hè impurtante per e persone di accettà chì ùn sò micca nantu à a bona strada, è di osservà chì misure è attitudine ponu esse prese per cambià stu mumentu di a vita.
Inoltre, hè impurtante aduttà una attitudine pusitiva è dopu cumincià à avè abitudini chì permettenu à e persone di avvicinassi, cume assiste à corsi o gruppi induve ci sò cunversazioni, sport o attività cù chì anu una affinità. Alcune azzioni chì ponu esse fatte sò:
1. Accettate chì qualcosa deve cambià
S'ellu ci hè un sintimu di solitudine, sia per mancanza d'amici, sia per mancanza di vicinanza cù a ghjente intornu, hè impurtante suppone chì a situazione ùn sia micca adeguata è circà à scopre ciò chì pò esse fora di linea.
Un bon eserciziu hè di scrive nantu à un fogliu di carta i motivi per i quali pensate chì site solu, cume esse una persona timida, avete difficultà à interagisce, o l'amichi si sò alluntanati è poi scrivite ciò chì si puderia fà per risolve ogni situazione.
Dunque, ci vole à tene à mente chì u primu passu per curregge chì qualcosa ùn hè micca ghjustu hè di suppone è accettà chì u prublema esista è poi circà alternative, evitendu cusì u rolu di vittima.
2. Ùn cedite micca à u passatu è a tristezza
Parechji eventi ponu avè influenzatu u mumentu attuale di a sulitudine, tuttavia, hè inutile vive in u passatu se u presente hè dispunibule per fà un passu in avanti. Una nova postura deve esse presa, è nuove opportunità è possibilità devenu esse create per chì, allora, pudete campà per u presente è l'avvene, è micca per ciò chì hè passatu.
3. Esse una persona pusitiva
Lascià andà l'immagine negativa di sè stessu è di e circustanze, è cumincià à avè una attitudine più leggera, cù menu critiche è culpabilità. Aspittà sempre u rifiutu vi alluntanerà solu da e persone, allora aspettatevi sempre u megliu da e persone è e situazioni.
Inoltre, per superà a solitudine, hè impurtante migliurà l'autoestima, permettendu una maggiore fiducia in sè stessu.
4. Ùn ti isulà micca
Pruvate à parlà di più à a ghjente o, se questu hè difficiule, mostratevi aperti à a cunversazione, tenendu un surrisu è guardendu avanti, invece di guardà in bassu o cù i bracci incrociati. Dunque, lasciatevi fà novi amichi, ma questu serà pussibule solu quandu avete l'attitudine di andà à spassighjà o di chjachjarà cù ghjente nove.
Un altru bonu modu per fà amicizia hè unendu gruppi di media sociali chì anu un interessu cumunu. Ma, ci vole à fà casu à ùn impegnassi cù e persone sbagliate, chì fà cattivi amici pò esse ancu peghju, è purtà cunsequenze negative per a vostra vita.
5. Truvate un passatempu
Scuprite un passatempu o attività chì vi interessa, chì hè un ottimu modu per cunnosce o avvicinassi à e persone. Ci sò opzioni per servizii cumunità o gruppi di riunioni settimanali, chì ponu esse contattati in a clinica di salute di famiglia più vicina. Altre opzioni sò di praticà qualchi sport in un gruppu, o unisce à un gruppu di lettura, per esempiu.
Inoltre, ci sò attività chì aiutanu à avè più autocunniscenza è comprensione di i sentimenti, cum'è medicazione è yoga, per esempiu, chì aiuta à capisce megliu i propri limiti è abilità, in più di uttene un megliu autocontrolu.
6. Scrive si in un corsu
Circate attività novi è dà un novu significatu à a vita, acquistendu nova cunniscenza, è, in più, garantendu un novu circulu d'amichi pussibuli. Dunque, ricerca nantu à i corsi chì vulete piglià, cum'è una nova lingua, una migliurazione prufessiunale o un hobby, cum'è qualchì strumentu o giardinaghju, per esempiu.
7. Circate aiutu da un prufessiunale
Un psicologu o psicoterapeuta sò alliati eccellenti per truvà modi per superà e barriere chì causanu a solitudine, in più di aiutà à superà i sentimenti negativi. Se u sintimu di sulitudine hè accumpagnatu da altri sintomi, cum'è tristezza, perdita di vuluntà, è cambiamenti d'appetitu, per esempiu, hè impurtante cunsultà cun un psichiatra, per investigà altre cause di sintomi negativi, cum'è a depressione.
Cumu evità a solitudine in vechjaia
A solitudine di l'anziani pò esse più difficiule da evità, perchè in questu periodu di vita u cerculu d'amici tende à riduce, postu chì i zitelli ponu esse luntani da casa, ci hè a perdita di membri di a famiglia, di u cumpagnu, in più di e limitazioni causate da e difficultà à fà attività è à lascià a casa.
Cusì, hè assai impurtante di aduttà misure per evità a solitudine in l'anziani, postu chì ponu avè cunsequenze negative per a salute è facilità u sviluppu di malatie, cum'è a depressione. Amparate più nantu à e cunsequenze di a sulitudine.
Per cumbattà u sintimu di sulitudine in l'anziani, hè cunsigliatu:
- Praticà attività fisica, chì aiuta à migliurà l'umore è u benessere;
- Propone riunioni periodichi cù membri di a famiglia, cum'è un pranzu ogni 15 ghjorni, per esempiu;
- U volontariu, chì in più di migliurà a vita suciale, pò aduprà abilità di cucitura o curà e piante, per esempiu;
- Scrive si in un corsu, chì pò aiutà à fà amichi, oltre à occupà a mente è dà un novu significatu à a vita;
- Amparà attività nove, cume aduprà l'urdinatore è l'internet pò permette à l'anziani di esse più cunnessi à l'altri è à e nutizie;
- L'adopru di un animale domesticu pò aiutà à schjarisce u ghjornu à ghjornu è dà motivazione à a persona.
Hè ancu impurtante chì l'anziani anu un seguitu cù u duttore di famiglia o geriatricu, per u trattamentu currettu o l'identificazione precoce di cambiamenti in salute, per assicurà più anni di vita, forza è dispusizione.