9 manere di allevà e coliche in u vostru zitellu
![Belgium Visa 2022 [100% ACCEPTED] | Apply step by step with me (Subtitled)](https://i.ytimg.com/vi/v_OHW7pXrIQ/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Cumu allevà i crampi di i zitelli
- Rimediu casanu per i còlichi in u zitellu
- Principali cause di coliche in u zitellu
- 1. Entrata d'aria
- 2. Intulleranza à u lactosu
- 3. Allergia à u latte di vacca
- 4. Agitazione
- 5. Alimentazione di a mamma
I crampi di i criaturi sò cumuni ma scomodi, di solitu pruvucendu u dolore addominale è pianghjendu sempre. A colica pò esse un segnu di parechje situazioni, cume ingerisce aria à u mumentu di l'allattamentu o piglià u latte da una buttiglia, cunsumu d'alimenti chì producenu assai gasi o intolleranza à qualchì alimentu o cumpunente, per esempiu.
Per alleviare i crampi, pudete fà una cumpressa d'acqua calda nantu à u ventre di u zitellu, massà u ventre cù movimenti circulari è piazzà u zitellu à burpà dopu ogni alimentazione. Sì i crampi ùn si ne vanu, hè impurtante cunsultà u pediatra per chì qualchì medicamentu chì allevia u dulore pò esse indicatu.
Cumu allevà i crampi di i zitelli
Per alleviare i crampi di u zitellu, chì sò assai cumuni da a seconda settimana di vita, per via di l'immaturità di l'intestinu, pudete seguità alcuni suggerimenti, cum'è:
- Massà a panza di u zitellu cù movimenti circulari, cù l'aiutu di un oliu per criaturu o una crema idratante.;
- Scaldate l'addome cù una buttiglia d'acqua calda, fendu casu à ùn fà lu troppu caldu, per evità brusgiature;
- Cù u criaturu chjinatu nantu à u spinu, spinghje e gambe versu l'addome, per cumpressà un pocu u ventre;
- Fate movimenti di bicicletta cù e gambe di u zitellu;
- Mette u zitellu à burpà dopu ogni manghjà;
- Dà à u zitellu un bagnu caldu;
- Mette u zitellu in cuntattu cù a pelle di un genitore;
- Preferite allattà u zitellu invece di dà a buttiglia;
- Aduprate droghe chì stimulanu a liberazione di gasi, cum'è simeticone in gocce, ma solu s'ellu hè cunsigliatu da u duttore. Vede un esempiu di una medicina per i zitelli cun simeticone, è amparate à aduprà.
Queste tecniche ponu esse aduprate in cumbinazione o solu, finu à chì si trovi quella chì funziona megliu per alleviare i crampi di u zitellu. Quandu u zitellu sente coliche hè nurmale per ellu pienghje assai. Dunque, s'ellu hè assai irritatu, hè impurtante di calmallu prima, denduli una volta è, solu dopu, di fà e tecniche indicate per liberà i gasi in modu naturale.
Se u zitellu hè alimentatu cù un latte adattatu, una bona alternativa hè di rimpiazzà u latte cù quellu chì ùn provoca micca tante coliche, chì ponu esse arricchite cù probiotici. Tuttavia, prima di decide di rimpiazzà u latte, duvite prima parlà cù u pediatra, postu chì ci sò parechje alternative in u mercatu. Amparate à sceglie u megliu latte per u vostru zitellu.
Rimediu casanu per i còlichi in u zitellu
Un ottimu rimediu casanu per curà e coliche di u zitellu chì ùn hè più allattatu à u senu hè di dà piccule dosi di tè di camomilla è di finocchiu, chì ste piante medicinali anu un effettu antispasmodicu, chì allevia i colichi è diminuisce a produzzione di gas.
In u casu di i zitelli chì allattanu solu, a soluzione migliore pò esse per a mamma di beie sti tè, mentre passanu per u latte, chì pò alleviare i crampi di u zitellu.
Per fà u tè, basta à mette 1 cucchiaina di camomilla è un'altra di finocchiu in una tazza cù acqua bollente, lasciate raffreddà è poi filtrate è date à u criaturu. Eccu un'altra opzione di rimediu casanu chì aiuta à alleviare i crampi di u to zitellu.
Principali cause di coliche in u zitellu
A causa principale di e còliche in i zitelli hè u fattu chì u so sistema digestivu hè sempre immaturu, ciò chì accade finu à circa 6 mesi, tuttavia, i còlichi ponu nasce ancu per via di:
1. Entrata d'aria
Normalmente, mentre u zitellu allatta, soprattuttu quandu ùn tene micca currettamente u pettu o u biberon o ancu quandu pienghje assai, aumenta l'ingestione d'aria, aggravendu a possibilità d'avè coliche è, perchè u zitellu ùn face ancu coordina a respirazione cù a capacità di inghjuttisce.
Inoltre, se u zitellu hà u nasu bluccatu, per via di una cattiva presa o influenza è di u fretu, hè naturale di aumentà a quantità di aria ch'ellu ingerisce, aumentendu u risicu di avè crampi. Eccu cumu fà un manicu currettu.
2. Intulleranza à u lactosu
L'intulleranza à u lactosu hè un prublema chì provoca sintomi cum'è diarrea, dolore è gonfiore in u ventre è in u gasu, chì di solitu cumpariscenu trà 30 minuti à 2 ore dopu avè bevutu u latte.
Tipicamente, l'intolleranza à u lattosiu si pone in i zitelli più vechji, in l'adulescenti è in l'adulti, è se una donna allatta, deve ancu evità l'alimenti chì cuntenenu latte.
3. Allergia à u latte di vacca
L'allergia à a proteina di u latte di vacca pò causà crampi, in più di lesioni di a pelle, prurite, vomitu è diarrea, per esempiu, è di solitu u diagnosticu di casi d'allergia à u latte di vacca si faci in u primu annu di vita di u zitellu. Eccu cumu per sapè se u vostru zitellu hè allergicu à u latte.
In questi casi, hè impurtante di dà à u zitellu formule ipoallergeniche o non allergiche per evità allergie, è se a mamma allatta, ella deve escludere l'ingestione di latte di vacca è di i so derivati.
4. Agitazione
I zitelli, quandu sò esposti à ambienti rumurosi è agitati, ponu diventà scomodi è paurosi, chì ponu causà coliche.
5. Alimentazione di a mamma
L'alimentazione di a mamma pò causà coliche in u zitellu, dunque hè impurtante esse attenti per pruvà à identificà l'alimenti chì causanu gasi. Alcuni di i cibi più cunnisciuti per causà sti tipi di effetti sò:
- Broccoli, cavuli, cavolfiore, cavoletti di Bruxelles è qualchì altru tippu di verdura di a famiglia cruciferosa;
- Pebri, cetriolu è rapa;
- Fagioli, fasgioli, fasgioli, lenticchie è piselli;
- Cioccolatu.
Generalmente, i stessi alimenti chì causanu gasu in a mamma sò ancu quelli chì causanu u zitellu è, dunque, per sapè cumu a reazione di u zitellu, bisogna esse cuscenti di alcuni segni dopu allattà, cume un ventre gonfiu, pianghje, irritazione o difficultà à dorme. Sì sti segni sò evidenti, a mamma deve riduce a quantità è dividisce u cunsumu di sti alimenti trà i pasti, per alleviare i còlichi di u zitellu.
Tuttavia, se u zitellu hà sempre coliche, pò esse necessariu di smette di cunsumà questi alimenti per almenu i primi 3 mesi di allattamentu, è poi rientrali dopu in piccule quantità, testendu a reazione di u zitellu.
Vede tutti questi suggerimenti in u video di u nostru nutrizzionista: