Cumu pulisce l'arechja senza un cotone
Cuntenutu
- 1. Passate u cantonu di u pannu bagnu di cuttuni o discu
- 2. Aduprate u tampone di cuttone solu à l'esternu di l'arechja
- 3. Metti 2 gocce d'oliu Johnson o oliu d'amanduli in l'arechja
- 4. Aduprate un pruduttu chjamatu Cerumin
- 5. Purtate un tappu per l'arechja
- Segni di infezzione di l'arechja
L'accumulazione di cera pò bluccà u canali di l'arechja, dendu a sensazione di un arechja bluccata è difficultà à sente. Dunque, per impedisce chì questu accada, hè impurtante tene sempre arechje pulite.
Tuttavia, ùn hè micca cunsigliatu di pulisce l'arechje cù un tampone di cotone o un altru oggettu tagliente, cum'è a copertura di a penna o un clip di carta, per esempiu, perchè ponu spinghje a cera più in profonda o ancu rompe u timpanu.
Cusì, e megliu strategie per tene l'arechja sempre pulite sò:
1. Passate u cantonu di u pannu bagnu di cuttuni o discu
Dopu u bagnu, pudete asciugà l'angulu di un asciugamanu bagnatu o un cuscinettu umitu di cuttone nantu à tutta l'arechja, chì eliminerà in modu sicuru a sporcizia accumulata à l'esternu di l'arechja;
2. Aduprate u tampone di cuttone solu à l'esternu di l'arechja
U tampone deve esse adupratu solu à l'esternu di l'arechja è ùn deve mai esse inseritu in u canali di l'audizione. Ci sò ancu tamponi di cuttone per i zitelli chì impediscenu à u tampone di cuttone d'entrà in u canali auriculare, servendu solu per pulisce a superficie.
3. Metti 2 gocce d'oliu Johnson o oliu d'amanduli in l'arechja
Se a persona hà assai cera accumulata, per addulcialla, 2 gocce di Johnson o oliu d'amandula ponu esse gocciolate è poi cù una siringa versate un pocu di salina in l'arechja è girate a testa di latu, affinchì u liquidu esca cumpletamente è micca ci hè infezzione.
4. Aduprate un pruduttu chjamatu Cerumin
A ceruminina hè un pruduttu chì addulcisce a cera, facilitendu a so rimozione. Amparate à aduprà cerumin per rimuovere cerume.
5. Purtate un tappu per l'arechja
Duverebbe ancu aduprà un tappu per l'arechja quandu anderete in piaghja, cascata o piscina, per ch'ellu ùn entri micca in l'acqua, per prevene infezioni.
Un altru modu per evità l'infezioni di l'arechja hè di tene u nasu currettamente pulitu è privu di secrezioni, perchè u nasu è l'arechja sò cunnessi internamente è hè spessu l'accumulazione di flegma in e vie aeree chì provoca infezioni à l'arechja dopu un episodiu fretu, per esempiu.
Per eliminà a secrezione nasale massima, a pulizia pò esse fatta cù una siringa di 10 ml, per introduce a soluzione salina, chì esce da l'altra narice. Vede u passu à passu di lavage nasale.
Segni di infezzione di l'arechja
In certi casi, a cera accumulata in u canali di l'audizione pò causà infezioni, in quale casu i sintomi chì ponu sorgere includenu:
- Sensazione di l'arechja tappata;
- Mal di l'arechja;
- Frebba;
- Prurite in l'arechja;
- Cattivu odore in l'arechja, s'ellu ci hè pus in causa;
- Indebulimentu uditivu;
- Sensazione di sturdulenza o sturdulenza
Quandu sti sintomi sò prisenti, hè cunsigliatu d'andà à u duttore per pudè esaminà l'arechja internamente cù un picculu dispusitivu chjamatu otoscopiu, chì pò osservà ancu u timpanu.
In casu d'infezzione, u duttore pò raccomandà l'usu di antibiotici per deflà u canali di l'arechja è luttà contr'à l'infezzione, essendu necessariu aduprà i rimedi per u tempu determinatu da u duttore, affinchì a situazione sia veramente risolta, perchè altrimente ci serà solu esse un sintomi di miglioramentu è in poche settimane l'infezione di l'arechja riprisenterà, chì puderia mette in risicu l'audizione.