Endoscopia digestiva: cosa hè, à chì serve è preparazione necessaria
Cuntenutu
- Chì preparazione hè necessaria
- Cumu l'esame hè fattu
- Quantu dura l'endoscopia
- Possibili rischi di endoscopia
L'endoscopia gastrointestinale superiore hè un esame induve un tubu finu, chjamatu endoscopiu, hè introduttu per a bocca in u stomacu, per permette di osservà i muri di l'organi cum'è l'esofago, u stomacu è u principiu di l'intestinu. Cusì, hè un test largamente adupratu per pruvà à identificà una causa di qualchì fastidiu addominale chì hè duratu dapoi un bellu pezzu, cù sintomi cum'è dolore, nausea, vomitu, bruciore, reflux o difficoltà à inghiottire, per esempiu.
Alcune di e malatie chì ponu esse identificate per endoscopia includenu:
- Gastrite;
- Ulceru gastricu o duodenale;
- Varices esofagiali;
- Polipi;
- Ernia hiatale è reflux.
Inoltre, durante l'endoscopia hè ancu pussibule di fà una biopsia, in a quale un picculu pezzu di l'organu hè eliminatu è mandatu per analisi in u laboratoriu, aiutendu à a diagnosi di prublemi più gravi cum'è l'infezzione da H. pylori o cancru. Vede i sintomi di u cancheru di stomacu è cumu identificà una possibile infezione da H. pylori.
Chì preparazione hè necessaria
A preparazione per l'esame include u dighjunu per almenu 8 ore è micca l'usu di medicinali antiacidi, cum'è Ranitidine è Omeprazole, postu chì alteranu u stomacu è interferiscenu cù l'esame.
Hè permessu di beie acqua finu à 4 ore prima di l'esame, è se hè necessariu piglià altre medicazione, solu picculi sorsi d'acqua devenu esse aduprati per aiutà, impedendu à u stomacu di diventà pienu.
Cumu l'esame hè fattu
Durante l'esame, a persona si trova generalmente di fiancu è mette un anesteticu in gola, per diminuisce a sensibilità di u situ è facilità u passaghju di l'endoscopiu. A causa di l'usu di anesteticu, u test ùn face male, è in certi casi i sedativi ponu ancu esse usati per fà u paziente rilassatu è dorme.
Un picculu oggettu plasticu hè messu in bocca in modu chì fermi apertu per tutta a prucedura, è per facilità u passaghju di l'endoscopiu è migliurà a visualizazione, u duttore libera aria attraversu u dispusitivu, chì dopu à qualchì minutu pò causà una sensazione di stomacu pienu .
E immagini ottenute durante l'esame ponu esse registrate, è durante a stessa procedura u duttore pò rimuovere i polipi, raccoglie materiale per a biopsia o applicà farmaci in situ.
Quantu dura l'endoscopia
L'esame di solitu dura circa 30 minuti, ma hè generalmente cunsigliatu di stà in clinica per osservazione per 30 à 60 minuti, quandu l'effetti di l'anestetichi passanu.
Hè cumunu chì a gola sia intorpidita o un pocu addulurata, in più di sentasi piena, per via di l'aria posta in u stomacu durante l'esame.
Se i sedativi sò stati aduprati, hè cunsigliatu di ùn guidà nè manighjà macchinari pesanti per u restu di a ghjurnata, chì u medicamentu riduce i riflessi corporei.
Possibili rischi di endoscopia
E cumplicazioni relative à l'esame di endoscopia sò rare è si verificanu soprattuttu dopu à prucedure più lunghe, cum'è a rimozione di i polipi.
In generale, e cumplicazioni chì accadenu sò di solitu dovute à allergie à i medicamenti aduprati è a presenza di prublemi in i pulmoni o in u core, in più di a pussibilità di perforazione di un organu internu è di emorragia.
Cusì, sì i sintomi di frebba, difficultà à ingoiare, dolore addominale, vomitu, o feci scure o sanguinose apparsu dopu à a procedura, si deve andà à l'uspidale per circà aiutu per valutà s'ellu ci era qualchì complicazione per endoscopia.