Cumu fà attentu à u zitellu
Cuntenutu
- 1. Puzzle
- 2. Labirinti è punti
- 3. Ghjocu di sbagli
- 4. Ghjochi di memoria
- 5. Divertente per sorte e cose
- 6. Scacchi
- Cosa da fà per chì u zitellu fessi attenzione à i genitori
I ghjochi di memoria, i puzzle, i sbagli è i scacchi sò opzioni di attività chì ponu migliorà l'attenzione è a concentrazione di i zitelli. A maiò parte di i zitelli, di solitu, in un certu stadiu di u so sviluppu, ponu truvà difficiule à fighjà nantu à certe attività, chì ponu ancu interferisce cù u so sviluppu à a scola. Cusì, hè impurtante stimulà a cuncentrazione di u zitellu da una età chjucu attraversu u ghjocu, per esempiu.
A mancanza di attenzione pò accade soprattuttu quandu u zitellu hè stancu o hè statu davanti à a televisione o l'urdinatore per un bellu pezzu, essendu espostu à vari stimuli. Cusì, in più di ghjucà, hè impurtante chì u zitellu abbia ore di sonnu adeguate per a so età, è ancu avè una dieta equilibrata è ùn avè tante distrazioni in casa.
1. Puzzle
I puzzle incuraghjenu u zitellu à circà suluzioni logiche è à circà i ditaglii chì ponu cumplementà i pezzi. Cusì, u zitellu hà da esse attenti à i picculi ditaglii prisenti in ogni pezzu per pudè furmà u puzzle.
2. Labirinti è punti
U ghjocu di labirintu stimula u zitellu à circà una via logica, stimulendu micca solu u ragiunamentu, ma dinò a cuncentrazione. I ghjochi Connect-dots stimulanu dinò a cuncentrazione in u listessu modu, postu chì hè necessariu per u zitellu avè focu in modu da pudè cunnesse i punti currettamente è cusì formà l'immagine.
Ci hè un metudu cunnisciutu cum'è metudu Guillour, chì hà per scopu di stimulà a prestazione di l'attività cù linee è colpi in cui u zitellu face l'attività guardendu l'immagine di un specchiu, ciò face chì u zitellu abbia bisognu di più concentrazione per fà l'attività , in più di stimulà l'intelligenza spaziale.
3. Ghjocu di sbagli
I ghjochi d'errori facenu chì u zitellu fessi attenzione à duie o più immagini è cercanu differenze, questu face chì u zitellu abbia più attenzione è più concentrazione. Hè interessante chì u ghjocu sia ghjucatu almenu duie volte à u ghjornu in modu chì l'attenzione è a cuncentrazione nantu à i dettagli è e differenze sò stimulate più efficacemente.
4. Ghjochi di memoria
I ghjochi di memoria sò fantastichi per stimulà a concentrazione di u zitellu, postu chì hè necessariu chì u zitellu sia attentu à l'imaghjini per ch'ellu sà induve e maghjine, i numeri o i culori sò listessi.
Stu ghjocu hè interessante perchè in più di stimulà l'attenzione è a cuncentrazione di u zitellu, permette à u zitellu di sviluppà abilità sociali quandu u ghjocu si svolge trà dui o più zitelli.
5. Divertente per sorte e cose
Stu tipu di ghjocu hè interessante perchè face chì u zitellu abbia bisognu à fà casu per ch'ellu si ripruduce dopu. Stu ghjocu pò esse fattu mischjendu oggetti è poi incuraghjendu u zitellu à mette li in l'ordine originale.
Inoltre, pudete ghjucà à u ghjocu "Sò andatu à a luna è aghju pigliatu ...", in u quale u zitellu deve dì un ughjettu è ogni volta ch'ellu dice "Sò andatu à a luna" per dì l'ughjettu ch'ellu avia digià dettu è qualchì altru. Per esempiu: "Sò andatu à a luna è aghju pigliatu una palla", allora si deve dì "Sò andatu à a luna è aghju pigliatu una palla è una vittura", ecc. Questu stimula a memoria di u zitellu è u face attente à ciò chì hè digià statu dettu.
6. Scacchi
U ghjocu di scacchi richiede assai ragiunamentu è cuncentrazione, essendu, dunque, una opzione di attività per aumentà l'attenzione di u zitellu. Inoltre, i scacchi prumove u sviluppu di u cervellu è a memoria, stimula a creatività è a capacità di risolve i prublemi.
Cosa da fà per chì u zitellu fessi attenzione à i genitori
Insegnà à u vostru zitellu à fà casu à ciò chì dicenu i genitori ùn hè micca sempre un compitu faciule, ma ci sò certe strategie chì ponu aiutà, cume:
- Pusatu in un locu tranquillu cù u zitellu, di punta à ellu;
- Parla cun calma à u zitellu è fighjulenduli in l'ochji;
- Dite à u zitellu ciò chì volenu fà in poche parole è simpliciamente, per esempiu "Ùn lampate micca a porta" invece di "Ùn lampate micca a porta perchè pò esse dannighjatu è i vicini si lagnanu di u rumu";
- Date ordini specifici, per esempiu: "Ùn corre micca in casa" invece di dì "Ùn fate micca", quandu a vedete corre;
- Mostra à u zitellu chì hè a cunsequenza s'ella ùn rispetta micca l'ordine, se una "punizione" hè imposta, deve esse di corta durata è pussibule di rispettà - "se continuate à correre, vi sederete per 5 minuti senza parlà à nimu". I zitelli ùn devenu micca esse prumessi è micca cumpiiti, ancu s'ella hè una "punizione";
- Loda u zitellu ogni volta ch'ella rispetta un ordine.
Sicondu l'età di u zitellu, i genitori devenu adattà l'ordini chì volenu chì u zitellu seguita.