Cumu perde a paura di parlà in publicu
Cuntenutu
- Esercizii per parlà in publicu senza balbuzià
- Cunsiglii per parlà in publicu
- 1. Cunnosce u publicu
- 2. Respirazione
- 3. Studia è pratica
- 4. Aduprate aiuti visivi
- 5. Lingua di u corpu
- 6. Ùn àbbia paura di e dumande
Parlà in publicu pò esse una situazione chì provoca assai disagiu per alcune persone, chì pò comportà sudore freddu, voce tremula, freddo in u ventre, dimenticanza è balbuziu, per esempiu. Tuttavia, a prestazione davanti à più di una persona hè impurtante sia in termini persunali sia prufessiunali.
Per riduce i segni di nervosità è permette à e persone di parlà più tranquillamente, cun fiducia è in securità davanti à parechje persone, ci sò parechje tecniche è cunsiglii chì guarantiscenu u successu quandu si parla in publicu, cum'è e tecniche di rilassamentu è a lettura à voce alta, per esempiu.
Esercizii per parlà in publicu senza balbuzià
A balbuzia di solitu nasce per via di timidez, vergogna, insicurezza o nervosità quandu si parla cù più di una persona, chì ponu esse risolti attraversu alcuni esercizii chì rilassanu a voce è a mente, aiutendu à riduce a balbuzia, cume:
- Leghjite un testu à voce alta è chjaramente davanti à u specchiu è poi leghjite u listessu testu à unu, dui o un gruppu di persone mentre vi sentite più à u cunfortu;
- Sì balbuttate, assumete chì avete balbuttatu, chì questu dà più fiducia à a persona è a rende più comoda in queste situazioni;
- Fate esercizii di rilassamentu per a mente, cum'è a meditazione, per esempiu, perchè vi permette di pagà più attenzione à a vostra respirazione, chì vi aiuta à rilassatevi - Fighjate 5 passi per medità solu;
- Oltre à leghje un testu davanti à u specchiu, prova à parlà di qualsiasi altra cosa, da cume era a vostra ghjurnata è ancu di un sughjettu casuale, chì aiuta in i tempi quandu qualcosa ùn accade micca cum'è previstu, chì puderia fà a persona nervosu è di cunsiguenza stutter;
- Pruvate à mette ritimu in u discorsu, perchè quandu e parolle sò prolungate, cumincianu à esse pronunziate in un modu più naturale, riducendu a balbuzia.
In più, quandu si stà davanti à un publicu, per evità micca solu a balbuzia, ma ancu u nerviosu, si pò evità di guardà direttamente e persone, cuncintrendu si nantu à punti più sottu à a stanza. Cum'è a persona si sente più fiducia è cunfortu, hè impurtante fà un cuntattu visuale cù u publicu, chì dà più credibilità à ciò chì si dice. Amparate più nantu à l'esercitazioni per a balbuta.
Cunsiglii per parlà in publicu
Hè nurmale chì a nervusità nasci prima di un'intervista di travagliu, di presentazione di un travagliu, di cunferenza o di un prughjettu impurtante, per esempiu. Tuttavia, ci sò cunsiglii chì vi aiutanu à rilassate è à rende u mumentu più leggeru, cum'è per esempiu:
1. Cunnosce u publicu
Unu di i modi per guadagnà fiducia quandu parlate in publicu hè di cunnosce u vostru audience, vale à dì, di sapè à quale avete da parlà, età media, livellu di educazione è cunniscenza nantu à u sughjettu, per esempiu. Cusì, hè pussibule custruisce un dialogu destinatu à u publicu, chì pò rende u mumentu più rilassatu.
2. Respirazione
A respirazione hè un fattore fundamentale, perchè aiuta à rilassate in momenti di nervosità è ansietà. Hè interessante di fà attenzione à a vostra respirazione per chì pudete rilassate è rende u mumentu più liggeru è più naturale. Inoltre, quandu a presentazione hè assai longa, hè interessante piglià una pausa per regulà a respirazione è urganizà i penseri, per esempiu.
3. Studia è pratica
U studiu è a pratica permettenu à a persona di sentasi più sicura quandu presenta un sughjettu à u publicu. Hè interessante di praticà parechje volte à voce alta davanti à u specchiu, per esempiu, affinchì a persona si senti più sicura è cumu accade, prisentalla à l'altri populi.
Hè impurtante chì durante a presentazione a persona ùn tenga micca troppu ghjurnali, per esempiu, o parlendu meccanicamente. Hè più valevule d'avè piccule carte chì guidanu a presentazione, per esempiu, in più di parlà in modu rilassatu, cum'è s'ella fussi una conversazione. Questu rende u publicu più interessatu, a presentazione ùn hè più monotona è a persona chì si presenta si sente più cunfortu.
4. Aduprate aiuti visivi
Una alternativa à e carte, sò e risorse visive, chì permettenu à a persona di custruisce a presentazione in modu coerente è micca esse cusì monotonu, cù a pussibilità di aghjunghje video o testi, per esempiu. Oltre à fà a presentazione più dinamica è interessante, l'aiuti visivi funzionanu cum'è un sustegnu per u presentatore, soprattuttu durante i tempi di nervosità o dimenticanza.
5. Lingua di u corpu
U linguaghju di u corpu durante a presentazione mostra à u publicu cumu si sente a persona. Dunque, hè impurtante aduttà una postura di fiducia è di serietà, evitendu d'esse statichi, fendu u listessu muvimentu ogni minutu o appughjendusi à un certu ogettu, per esempiu, questu pò mustrà à u publicu un pocu di insicurezza è di nervosità.
Hè interessante gesticulà durante a presentazione, interagisce cù u publicu, ancu sì solu per sguardi, parlà cun fiducia è fà qualchì scherzu per mascherà u tremulu di e mani, se accade. Hè ancu impurtante di piglià cura di l'aspettu, in quantu à esse adatti à l'ambiente, per trasmette una maghjina di serietà è fiducia.
6. Ùn àbbia paura di e dumande
Hè nurmale chì e dumande si suscitinu durante o dopu e presentazioni è questu pò rende a persona assai nervosa. Tuttavia, unu di i modi per verificà u successu di a vostra presentazione hè attraversu l'interrogazione, vale à dì, hè pusitivu chì a ghjente abbia dubbi, chì interesse. Dunque, hè impurtante chì durante a presentazione a persona sia aperta à e dumande è sappia cunducela in un modu chjaru è cunfortu. Per quessa, hè necessariu esse fiduciosi è avè maestru di u sughjettu presentatu.