Cumu fà l'auto-esame di u senu: passu à passu
Cuntenutu
- Istruzioni passo-passo per l'auto-esame di u senu
- 1. Cumu fà l'osservazione davanti à u spechju
- 2. Cumu fà una palpazione di u pede
- 3. Cumu fà a palpazione stesa
- Chì sò i segni d'avvertimentu
Per fà l'auto-esame di u senu, hè necessariu seguità trè passi principali, chì includenu osservà davanti à u specchiu, palpà u senu mentre si stà è ripete a palpazione mentre si stende.
L'auto-esame di u senu ùn hè micca cunsideratu cum'è unu di l'esami preventivi per u cancheru, ma pò esse fattu una volta à u mese, ogni mese, trà u 3u è u 5u ghjornu dopu à a menstruazione, chì hè quandu i seni sò più flaccidi è indolori, o una data fissa per e donne chì ùn anu più periodi. Ancu se l'esame ùn permette micca a diagnosi di u cancheru, aiuta à cunnosce megliu u corpu, permettendu di esse cuscente di i cambiamenti pussibuli chì ponu accade in u senu. Vede quale sò i 11 segni chì ponu indicà u cancheru di u senu.
Tutte e donne dopu à l'età di 20 anni, cù un casu di cancheru in famiglia, o più di 40, senza casu di cancheru in famiglia, devenu esse sottumessi à un esame di u senu per prevene è diagnosticà u cancheru di u senu prestu. Questa prova pò ancu esse fatta da l'omi, chì ponu ancu soffre di stu tippu di cancheru, mostrendu sintomi simili. Amparate più nantu à u cancheru di u senu maschile.
Istruzioni passo-passo per l'auto-esame di u senu
Per fà currettamente l'auto-esame di u senu, hè impurtante di fà a valutazione in 3 tempi diversi: davanti à u specchiu, in piedi è sdraiatu, seguendu i seguenti passi:
1. Cumu fà l'osservazione davanti à u spechju
Per fà l'osservazione davanti à u specchiu, cacciate tutte e robe è fighjulate secondu u schema seguente:
- Prima, fighjate cù i vostri bracci affundati;
- Dopu, alza i bracci è fighjula i to seni;
- Infine, hè cunsigliatu di mette e mani nantu à u pelvis, applicendu pressione per osservà s'ellu ci hè qualchì cambiamentu nantu à a superficia di u pettu.
Durante l'osservazione hè impurtante valutà a dimensione, a forma è u culore di i petti, è ancu i colpi, i calati, i colpi o a rugosità. Se ci sò cambiamenti chì ùn eranu micca presenti in l'esame precedente o chì ci sò differenze trà i seni, si consiglia di cunsultà u ginecologu o un mastologu.
2. Cumu fà una palpazione di u pede
A palpazione di u pede deve esse fatta durante u bagnu cù un corpu bagnatu è mani sapunate. Per fà cusì, devi:
- Alzate u bracciu manca, pusendu a manu daretu à a testa cum'è mostratu in l'imagine 4;
- Palpate cù cura u pettu manca cù a manu diritta aduprendu i muvimenti di l'imagine 5;
- Ripetite ste tappe per u pettu à u latu drittu.
A palpazione deve esse fatta cù e dita inseme è allungate in un muvimentu circulare attraversu u pettu è da cima à fondu. Dopu a palpazione di u pettu, duvete ancu appughjà cun dolcezza i capezzoli per vede s'ellu esce qualchì liquidu.
3. Cumu fà a palpazione stesa
Per fà a palpazione stesa, duvete:
- Stenditi è piazzate u bracciu mancu nantu à u spinu di u collu, cum'è mostratu in l'imagine 4;
- Pone un cuscinu o un asciugamanu sottu à a spalla manca per esse più comodu;
- Palpate u pettu sinistro cù a manu destra, cum'è mostratu in l'immagine 5.
Queste tappe devenu esse ripetute nantu à u pettu dirittu per compie a valutazione di i dui petti. S'ellu hè pussibule di sente cambiamenti chì ùn eranu micca presenti in l'esame precedente, hè cunsigliatu di cunsultà u ginecologu per fà esami diagnostichi è identificà u prublema.
Fighjate u video seguente è chiarite i vostri dubbiti nantu à l'auto-esame di u senu:
Chì sò i segni d'avvertimentu
L'auto-esame di u senu hè un ottimu modu per cunnosce l'anatomia di i vostri seni, aiutendu à identificà rapidamente cambiamenti chì ponu indicà u sviluppu di u cancheru. Tuttavia, pò ancu esse un metudu chì provoca molta ansietà, soprattuttu quandu si trova un cambiamentu.
Cusì, hè impurtante sapè chì a presenza di picculi grumi in u senu hè relativamente cumuna, soprattuttu in e donne, è ùn indica micca chì un cancheru si sviluppi. In ogni casu, se questu pezzu cresce cù u tempu o se causa altri sintomi, pò indicà malignità è, dunque, deve esse investigatu da un duttore. I sintomi da guardà sò:
- Cambiamenti in a pelle di u pettu;
- Allargamentu di unu di i seni;
- Rossu o cambiamenti in u culore di u pettu.
Mentre in e donne, a mammografia hè u megliu modu per identificà un pussibule cambiamentu malignu, in l'omi, u megliu esame hè a palpazione. Tuttavia, se l'omu identifica qualsiasi cambiamentu, duverebbe andà à u duttore per ch'ellu possi ancu fà a palpazione è dumandà altre prove, se necessariu.
Capite quandu u pezzu di pettu ùn hè micca severu.