Cumu migliurà a vostra voce per cantà bè
Cuntenutu
- 1. Eserciziu per aumentà a capacità respiratoria
- 2. Eserciziu per scaldà e corde vocali
- 3. Eserciziu per migliurà a risonanza
- 4. Eserciziu per rilassà a laringe
Per cantà megliu, ci vole à fighjà nantu à alcuni aspetti essenziali, cum'è u miglioramentu di a capacità respiratoria, per esse capace di mantene una nota senza avè da fà pause per respirà, per migliurà a capacità di risonanza è, infine, per allenà e corde vocali. è a laringe, cusì diventanu più forti è riescenu à pruduce soni più armoniosi.
Ancu se alcune persone sò nate cun un rigalu naturale per cantà è ùn anu micca bisognu di assai furmazione, a grande maggioranza hà bisognu di furmà per uttene una bella voce cantatrice. Dunque, di listessa manera chì i musculi di u corpu sò addestrati in palestra, quelli chì anu bisognu di cantà, o chì anu stu desideriu, devenu ancu allenà a so voce.
Per assicurà i migliori risultati, hè sempre megliu participà à e lezioni di cantu è avè un prufessore chì aiuta à furmà i fiaschi individuali, tuttavia, per quelli chì anu solu bisognu di migliurà a so voce per cantà in casa o cù l'amichi, ci sò 4 esercizii simplici chì pò migliurà a voce in pocu tempu. Queste esercitazioni devenu esse fatte almenu 30 minuti à ghjornu:
1. Eserciziu per aumentà a capacità respiratoria
A capacità respiratoria hè a quantità d'aria chì u pulmone pò riservà è aduprà è hè assai impurtante per tutti quelli chì volenu cantà, perchè assicura chì pudete mantene un flussu di aria costante attraversu e corde vocali, chì vi permette di tene una nota per più longu, senza avè da piantà per respirà.
Un modu simplice per allenà u pulmone è aumentà a capacità respiratoria hè di piglià un soffiu prufondu è di cunservà u più aria pussibule in u pulmone, poi respira pianu pianu l'aria mentre faci u sonu di "ssssssss", cum'è se fussi una sfera chì si sbuffa. Durante u prucessu di sfiatata di l'aria, pudete cuntà quante seconde dura è poi cuntinuà à circà di aumentà quellu tempu.
2. Eserciziu per scaldà e corde vocali
Prima di inizià qualsiasi eserciziu chì usa a voce hè assai impurtante di scaldà e corde vocali, perchè assicura chì sò pronti per esse travagliati bè. Questu eserciziu hè cusì impurtante chì pò ancu migliurà a vostra voce in menu di 5 minuti, ma deve esse elaburatu spessu per assicurà risultati megliu. Oltre à scaldà e corde vocali, aiuta ancu à rilassà i musculi rispunsevuli di a produzzione di soni. Vede altri esercizii chì aiutanu à rilassà i musculi è à migliurà a diczione.
Per fà l'eserciziu, duvete fà un sonu simile à un'ape "zzzz" è poi cullà a scala da almenu 3 note. Quandu a nota più alta hè ghjunta, deve esse mantenuta per 4 secondi è poi rientre in a scala.
3. Eserciziu per migliurà a risonanza
A risonanza hè in leia cù u modu chì u sonu pruduttu da e corde vocali vibra in a gola è in a bocca, cum'è in una chitarra quandu si tira una di e corde, per esempiu. Cusì, più grande serà u spaziu per chì sta risonanza accada, più a voce serà più ricca è più piena, rendendula più bella da cantà.
Per furmà a capacità di risonanza duvete dì a parolla "impiccà"mentre prova à tene a gola spalancata è u tettu di a bocca alzatu. Una volta chì pudete fà quessa, pudete aghjunghje un 'á' à a fine di a parolla, resultendu"hângááá"è fà lu ripetutamente.
Durante questu eserciziu hè faciule d'identificà chì u fondu di a gola hè più apertu è hè questu muvimentu chì deve esse fattu quandu si canta, soprattuttu quandu hè necessariu tene una nota.
4. Eserciziu per rilassà a laringe
Quandu a laringe diventa assai strinta durante u cantu, hè cumunu di sente chì un "tettu" hè statu ghjuntu in a capacità di cantà più forte, per esempiu. Inoltre, a cuntrazzione di u laringe provoca ancu una sensazione di una palla in a gola chì pò finisce per dannà u modu di produzzione di a voce.
Dunque, ogni volta chì questi segni apparsu, un bonu modu per rilassà a laringe torna hè di dì a parolla 'ah' è di tene a nota per qualchì tempu. Tandu, duverebbe ripete l'eserciziu finu à sente chì a laringe hè dighjà più rilassata è chì a sensazione di una palla in gola hè sparita.