Cumu ùn esse chjappu da un fulmine
Cuntenutu
Per ùn esse culpitu da un fulmine, duvete stà in un locu cupertu è preferibilmente avè un parafulmine installatu, allughjendu vi da lochi larghi, cum'è e spiagge è i campi di football, perchè malgradu i raggi elettrichi ponu cascà in ogni locu durante una tempesta, di solitu cascanu nantu à i lochi alti, cum'è l'arburi, i pali è i chioschi di a spiaggia.
Quandu sò colpiti da un fulmine, ponu accade gravi ferite, cum'è brusgiature di a pelle, ferite neurologiche, prublemi di rene è ancu arrestu cardiacu, chì pò purtà à a morte. A gravità di a ferita causata da l'accident dipende da cume u lampu hà attraversu u corpu di a vittima, à volte u lampu pò attraversà solu un latu di u corpu, senza influenzà u core, ma a gravità dipende ancu da a tensione di u lampu.
Cumu pruteggevi fora di casa
U megliu modu per pruteggervi nantu à a spiaggia o a strada, per esempiu, hè di circà riparu in una vittura o un edifiziu quandu piove. Tuttavia, altre precauzioni includenu:
- Stà più di 2 metri luntanu da ogetti alti, cum'è pali, arburi o chioschi;
- Ùn entre micca in piscine, laghi, fiumi o mare;
- Evite di tene oggetti alti, cume un ombrellone, canna da pesca o ombrellone;
- Stà luntanu da trattori, moto o biciclette.
Quandu questu ùn hè micca pussibule, duverete accovacciulavvi nantu à u pavimentu, in punta di pedi, per riduce a probabilità di cumplicazioni fatali, cum'è l'arrestu cardiacu, se site lampatu.
Cume si prutegge in casa
Esse in casa diminuisce e probabilità di esse colpiti da un fulmine, tuttavia, u risicu hè solu zero quandu ci hè un parafulmine nantu à u tettu. Dunque, i boni modi per evità i fulmini in casa sò:
- Stà più di 1 metru luntanu da muri, finestre è apparecchi elettrichi;
- Scurdate tutti i dispositivi elettronichi da a corrente elettrica;
- Ùn aduprate micca dispositivi elettronichi chì devenu esse cunnessi à a rete elettrica;
- Evite u bagnu durante una tempesta.
Quandu i parafulmini sò dispunibuli in casa, hè impurtante d'avè li cuntrollati ogni 5 anni o subitu dopu à un fulmine, per assicurassi chì funziona currettamente.