Cumu superà a difficultà di urinare fora di a casa
Cuntenutu
- Cumu sapè se hè paruresi
- Cumu trattà a paruresi
- Cause di paruresi
- Cunnosce altre malatie di a vejiga cum'è:
A paruresi, chì hè a difficultà di urinà fora di a casa in i bagni publichi, per esempiu, hà una cura, è una strategia di trattamentu pò esse un terapeuta o ancu un amicu aiutendu u paziente à espone si à u prublema è à pocu à pocu pruvendu à aduprà i bagni publichi ., Finu chì ùn si adatta è sia capace di urinare, chì pò piglià uni pochi di settimane o parechji mesi.
A persona cù una vezica timida, cume hè cunnisciuta popularmente, ùn hà micca un malfunzionamentu di a vescica, ma un prublema psicologicu, chì deve esse trattatu perchè in più di causà incontinenza o infezioni urinarie, interferisce ancu cù l'attività di u ghjornu, cume in u travagliu o in viaghji, rendendu difficiule per e persone chì soffrenu di sta situazione di lascià a casa perchè ùn sò micca capaci di urinare, eccettu quandu sò soli.
Cumu sapè se hè paruresi
Se l'individuu ùn hà alcuna malattia chì porta à urinà lenta è difficiule, cume infezioni urinarie per esempiu, ma hà difficoltà à urinare in bagni di bar, caffetterie, centri commerciali o ancu in casa di amici o di famiglia, pò soffre di paruresis.
Inoltre, di solitu, u paziente chì soffre di una vescica timida:
- Pudete andà à u bagnu in casa quandu site solu solu o membri di a famiglia sò luntanu da u bagnu;
- Bei pochi liquidi, avè poca voglia d'andà à u bagnu;
- Fa rumuri mentre urina, cumu lavà o accende un toccu;
- Va à u bagnu quandu sanu chì nimu va, per esempiu, à u travagliu.
Tuttavia, per sapè se soffre di una vescica timida, duvete andà à l'urologu per fà u diagnosticu currettu è cumincià u trattamentu, se necessariu.
Cumu trattà a paruresi
Per trattà a vescica timida avete bisognu di l'aiutu di un terapeuta, membru di a famiglia o amicu per supportà u paziente da esse espostu à a difficoltà di urinare, aiutendu u paziente à esse calmu quandu si va à u bagnu, cum'è pruvendu à dimenticà induve hè, per esempiu.
Stu trattamentu è a terapia di esposizione graduale, in a maiò parte di i casi, hè assai lenta, pigliendu da poche settimane à parechji mesi, è hè di primura di furzà a voglia di urinare da 2 à 4 minuti, aspettendu qualchì minutu, in caso contrario, è poi riprova finu à riesce.
Per questu, hè impurtante avè un grande desideriu di urinare, è hè necessariu di beie assai liquidi, cum'è l'acqua o suchji naturali, per esempiu.
In i casi più severi, quandu u paziente ùn pò urinà ancu dopu a terapia, pò esse bisognu à esse aggrottu per evità complicazioni cum'è infezioni o incontinenza, per esempiu.
Cause di paruresi
A paruresi si pone di solitu per via di u stress, di a necessità di urinà rapidamente o di l'individui chì sò sensibili à i soni è l'odori, sviluppendu vergogna per u rumu causatu da l'attu di urinazione o avè difficoltà à sente l'urina.
Inoltre, stu prublema pò accade ancu in l'individui chì sò dighjà stati abusati sessualmente, chì anu fobie suciale o chì anu suffertu d'intimidazioni.
Cunnosce altre malatie di a vejiga cum'è:
- Vezica nervosa
- Vezica neurogenica