U Ibuprofen pò aggravà i sintomi di COVID-19?
Cuntenutu
L'usu di Ibuprofen è altri antiinfiammatori non steroidali (AINE) durante l'infezzione cù SARS-CoV-2 hè cunsideratu sicuru, postu chì ùn era micca pussibule di cunfirmà a relazione trà l'usu di sta droga è l'aggravamentu di i sintomi respiratori di a COVID- pandemia.19.
Inoltre, un studiu realizatu in Israele [1] hà monitoratu i pazienti chì anu usatu ibuprofene per una settimana prima di u diagnosticu di COVID-19 è durante u trattamentu per u sollievu di i sintomi cù u paracetamol è anu trovu chì l'usu di ibuprofene ùn hè micca legatu à u peghju di a situazione clinica di i pazienti.
Cusì, ùn ci hè evidenza chì l'usu di ibuprofene puderia aumentà a morbidità è a mortalità di COVID-19 è, dunque, l'usu di questu medicamentu hè indicatu da l'autorità sanitarie, è deve esse adupratu sottu raccomandazione medica.
Perchè u ibuprofenu puderia peghju l'infezzione?
Un studiu publicatu in a rivista Lancet Medicina Respiratoria [2] afferma chì l'ibuprofene pò aggravà i sintomi in e persone cun infezioni respiratorie virali acute, chì sta droga puderia aumentà l'espressione di l'ACE, chì hè u receptore presente in e cellule umane è chì si lega ancu à u novu coronavirus. Questa dichjarazione hè stata basata annantu à u fattu chì i pazienti diabetichi è ipertensivi avianu un numeru più altu di recettori ACE espressi, anu utilizatu ibuprofene è altri FANS è anu sviluppatu COVID-19 severu.
Un altru studiu realizatu cù topi diabetichi[3], hà prumuvutu l'usu di ibuprofene per 8 settimane in dosi più bassi di i raccomandati, risultendu in una maggiore espressione di l'enzima di conversione di l'angiotensina 2 (ACE2) in u tessutu cardiacu.
U listessu enzima, ACE2, pare esse unu di i punti d'ingressu per i virus di a famiglia di coronavirus in e cellule, è per questa ragione, alcuni scienziati ipotizzanu chì s'ellu ci hè ancu una crescita di l'espressione di questu enzima in l'omu, in particulare in u pulmone, hè pussibule chì u virus si possa multiplicà più veloce, pruvucendu sintomi più severi.
Ciò chì si sà
Malgradu i studii publicati nantu à a relazione negativa trà ibuprofen è COVID-19, l'Organizazione Mondiale di a Salute è altre autorità sanitarie anu indicatu chì ùn ci hè micca evidenza scientifica chì l'usu di ibuprofen ùn seria micca sicuru, postu chì i risultati presentati sò stati basati nantu à assunzioni è micca studii umani sò stati in realtà fatti. Inoltre, alcuni studii anu indicatu chì [4]:
- Ùn ci hè micca evidenza diretta chì ibuprofen puderia interagisce cù SARS-CoV-2;
- Ùn ci hè micca evidenza chì l'ibuprofene sia respunsabule di cresce l'espressione di l'enzima di cunversione di l'angiotensina;
- Alcuni studii in vitro anu indicatu chì l'ibuprofene puderia "rompe" u receptore ACE, rendendu difficiule l'interazione membrana cellulare-virus è diminuendu u risicu chì u virus entri in a cellula per questa via;
- Ùn ci hè micca evidenza chì l'usu di ibuprofene puderia aggravà o aumentà u risicu d'infezzione.
Tuttavia, sò necessarii ulteriori studii per cunfirmà l'assenza di una relazione trà SARS-CoV-2 è l'usu di ibuprofene o altri FANS è per assicurà l'usu sicuru di queste droghe.
Cosa da fà sì avete sintomi
In u casu di sintomi lievi di COVID-19, cum'è febbre, tosse severa è cefalea, per esempiu, in più di l'isolamentu, si raccomanda di cunsultà u duttore in modu chì si pò dà una guida in quantu à u medicamentu da aduprà per allevia u sintomu, l'usu di paracetamol o ibuprofene pò esse indicatu, chì deve esse adupratu secondu cunsiglii medichi.
Tuttavia, quandu i sintomi sò più severi, è ci pò esse difficoltà à respirà è u dolore toracicu, u megliu hè chì a persona vada à l'uspidale per chì u diagnosticu di COVID-19 possa esse cunfirmatu è un trattamentu più specificu pò esse iniziatu cù u trattamentu.ughjettivu di prevene altre cumplicazioni è di prumove a qualità di vita di a persona. Capite cumu si face u trattamentu per COVID-19.