Tachipnea transitoria di u neonatu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A tachipnea transitoria di u neonatu hè una situazione induve u zitellu hà difficultà à respirà subitu dopu à a nascita, chì pò esse percepitu da u culore turchinu di a pelle o da a respirazione più rapida di u zitellu. Hè impurtante chì sta situazione sia identificata è trattata rapidamente per prevene cumplicazioni.
U miglioramentu di i sintomi di a tachipnea transitoria di u neonatu pò apparisce trà 12 à 24 ore dopu à l'iniziu di u trattamentu, ma, in certi casi, pò esse necessariu mantene l'ossigenu finu à 2 ghjorni. Dopu à u trattamentu, u neonatu ùn hà nisun tippu di sequela, nè hè in più risicu di sviluppà prublemi respiratorii cum'è asma o bronchite.
Principali sintomi
I sintomi di a tachipnea transitoria di u zitellu sò identificati pocu dopu a nascita è pò esse:
- Rispirazione rapida cù più di 60 muvimenti respiratorii per minutu;
- Difficultà à respirà, à fà sunà (mughjà);
- Apertura esagerata di e narici;
- Pelliccia turchina, soprattuttu nantu à e narici, e labbre è e mani.
Quandu u zitellu hà sti sintomi, hè cunsigliatu di fà testi diagnostichi, cume i raggi X di pettu è analisi di sangue, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu per a tachipnea appena nata si face di solitu cù un booster d'ossigenu per aiutà u zitellu à respirà megliu, postu chì u prublema si risolve. Dunque, u zitellu pò avè bisognu di mette una maschera d'ossigenu per 2 ghjorni o finu à chì i livelli d'ossigenu sianu nurmalizzati.
Inoltre, quandu a tachipnea transitoria provoca una respirazione assai rapida, cù più di 80 muvimenti respiratorii à u minutu, u zitellu ùn deve micca esse alimentatu per a bocca, postu chì ci hè un grande risicu chì u latte sia aspiratu in i pulmoni, causendu pneumonia. In quessi casi, u zitellu pò avè da aduprà un tubu nasogastricu, chì hè un picculu tubu chì va da u nasu à u stomacu è chì, nurmalmente, deve esse adupratu solu da l'infermiera per nutrisce u zitellu.
A fisioterapia respiratoria pò esse indicata durante u trattamentu per, inseme cù l'ossigenu, facilità u prucessu di respirazione di u zitellu, generalmente realizatu da un fisioterapeuta chì adopra certi tippi di pusizioni è esercizii chì aiutanu à riduce l'sforzu di i musculi respiratorii è facilità l'apertura di e vie aeree.
Perchè accade
A tachipnea transitoria di u nascita nasce quandu i pulmoni di u zitellu ùn ponu eliminà tuttu u fluidu amnioticu dopu a nascita è, dunque, ci hè un risicu più grande di sviluppà u prublema in casi di:
- Neunatu cù menu di 38 settimane di gestazione;
- Neunatu cù pocu pesu;
- Mamma cun una storia di diabete;
- Cunsegna cesariana;
- Ritardu in u tagliu di u cordone ombelicale.
Cusì, un modu per prevene u sviluppu di tachipnea transitoria in u neonatu hè di injectà droghe corticosteroidi, direttamente in a vena di a mamma, 2 ghjorni prima di a consegna per cesareana, soprattuttu quandu accade trà 37 è 39 settimane di gravidanza.
Inoltre, mantene una gravidanza sana cù una dieta equilibrata, eserciziu regulare è diminuisce l'usu di sustanzi cum'è alcolu è caffè, aiuta à riduce u numeru di fattori di risicu.