5 passi per lancià currettamente è in modu sicuru
Cuntenutu
- 5 passi per induce currettamente u vomitu
- 1. Lavate bè e mani
- 2. Inghjinuchjate davanti à u vase
- 3. Metti u ditu à a gola
- 4. Bei 1 bichjeru d'acqua
- 5. Aspettate 30 minuti prima di lavà i denti
- Possibili rischi di causà vomitu
- Ciò chì pò causà vomitu
- Quandu ùn induce micca u vomitu
U vomitu hè un riflessu naturale di u corpu per eliminà l'alimentu guastatu o e sostanze tossiche chì ponu esse in u stomacu è, dunque, quandu hè veramente necessariu, u corpu face automaticamente vomitu. Cusì, u vomitu deve esse induttu solu quandu ci hè una raccomandazione da u duttore o quandu qualcosa hè statu manghjatu chì provoca una sensazione assai pessima, chì ùn hà micca miglioratu in alcun modu.
In situazione induve qualcunu hà ingeritu una sustanza velenosa o un tipu di liquidu irritante, cum'è i prudutti di pulizia, l'ideale ùn hè micca di induce u vomitu, chì questu liquidu duverà passà torna in a gola, chì pò causà più danni. Idealmentu, in queste situazioni, duvete andà immediatamente à l'uspidale per inizià u trattamentu più adattu. Eccu ciò chì si deve fà quandu qualchissia hà betu velenu o prudutti di pulizia.
5 passi per induce currettamente u vomitu
Per induce currettamente u vomitu è evità assai disagiu o cumplicazioni gravi, duvete:
1. Lavate bè e mani
Lavà si e mani hè sempre assai impurtante, postu chì impedisce a trasmissione di batteri è altri microorganismi à a gola, evitendu l'apparizione di infezioni cum'è l'amigdalite, per esempiu.
2. Inghjinuchjate davanti à u vase
Inghjinuchjassi davanti à u bagnu hè una di e pusizione più comode è sicure per vomità, tuttavia, si deve evità di mette troppu pressione nantu à u ventre, chì pò causà ancu più disconfort.
3. Metti u ditu à a gola
À u principiu di a gola ci hè un puntu chì si pò stringhje per pruduce a voglia di vomitu. Per fà questu, mette u dettu in a bocca è poi applica una leggera pressione à u fondu di a lingua, in a regione induve a vostra gola principia. A voglia di vomità hè guasi immediata, ma alcune persone ponu avè da fà sta manuvra 2 o 3 volte prima di pudè vomità cù successu, chì u corpu pò pruvà à bluccà u signale e prime volte.
4. Bei 1 bichjeru d'acqua
Dopu u vomitu hè assai impurtante di beie un bichjeru d'acqua per caccià l'acidu gastricu in eccessu chì hè appiccicatu à i muri di a gola è chì pò causà brusgiature minori è infiammazione.
5. Aspettate 30 minuti prima di lavà i denti
Ancu se dopu u vomitu ci hè un grande bisognu di eliminà u gustu chì ferma in bocca, hè megliu solu di risciacquà cù l'acqua, chì a fodera di i denti hè sensibile quandu entra in cuntattu cù u cuntenutu stomacu. Dunque, duvete aspittà almenu 30 minuti prima di lavavvi i denti.
Possibili rischi di causà vomitu
Unu di i più grandi risichi di vomitu hè a pussibilità di sviluppà pneumonia. Hè perchè quandu u cuntenutu in u stomacu hè vomitatu, tornanu à a bocca è, in u prucessu, pò accade chì una parte di questu cuntenutu sia aspiratu in i pulmoni. S'ellu accade, l'infiammazione accadrà è i batteri in l'alimentu digeritu ponu sviluppà in u pulmone, causendu pneumonia.
Tuttavia, vomitu frequenti pò ancu causà danni à l'esofago è a bocca, chì sò siti cù membrane mucose assai sensibili chì ùn sò micca preparati per entrà in cuntattu direttu cù l'acidu gastricu.
Ciò chì pò causà vomitu
Ancu se a voglia di vomitu hè relativamente cumuna, ci sò situazioni in cui pò esse un segnu di cambiamenti in u corpu. Alcune sò:
- Gravi prublemi addominali, cum'è appendicite o ostruzione intestinale;
- Cambiamenti in u sistema digestivu, cum'è l'avvelenamentu alimentariu o l'ulcera;
- Cambiamenti di u sistema nervosu, cum'è meningite, idrocefalu o tumori;
- Gravidanza, sopratuttu dopu à a 6a settimana di gestazione;
- Usu di medicinali, cum'è Digoxin, Codeine o chimioterapia.
Ancu s'ellu ci sò alcune situazioni in cui pudete induce u vomitu senza grande risicu, se a voglia di vomitu appare assai spessu è ùn migliora, o hè accumpagnata da altri segni cum'è u sangue o un odore pessimu, hè impurtante d'andà à l'uspidale per valutà a situazione.
Vede quale sò e prime 10 cause di vomitu.
Quandu ùn induce micca u vomitu
U vomitu ùn deve mai esse adupratu cum'è un modu per caccià l'alimentu da u stomacu solu perchè avete manghjatu troppu. S'ellu accade spessu, hè pussibule chì soffri di bulimia, un tippu di disordine alimentariu in cui a persona provoca vomitu dopu avè manghjatu per ùn ingrassà. Amparate di più nantu à a bulimia è cume luttà contr'à ella.
Inoltre, se avete betu alcun velenu o prudutti di pulizia, ùn duvete ancu vomità, postu chì ci hè un risicu assai altu di causà brusgiature in l'esofago.