Autore: Florence Bailey
Data Di Creazione: 22 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 25 Ghjugnu 2024
Anonim
Cosa hè a Comorbidità, è Cumu Affetta u Vostru Risicu COVID-19? - Vita Di Vita
Cosa hè a Comorbidità, è Cumu Affetta u Vostru Risicu COVID-19? - Vita Di Vita

Cuntenutu

À questu puntu in a pandemia di coronavirus, probabilmente avete familiarizatu cun un veru dizziunariu di parole è frasi novi: distanzamentu suciale, ventilatore, pulsossimetru, proteine ​​​​spike, trà assai altri. L'ultimu termini per unisce u dialogu? Comorbidità.

E mentre a comorbidità ùn hè nunda di novu in u mondu medico, u terminu hè sempre più discutitu mentre a vaccinazione contra i coronavirus cuntinueghja à sparghje. Hè dovutu largamente in parte à u fattu chì alcune zone sò andate oltre a vaccinazione solu di i travagliadori essenziali di prima linea è quelli di 75 anni è più anziani per avà includenu persone cun certe comorbidità o condizioni di salute sottostanti. Per esempiu, Ochju QueerJonathan Van Ness di pocu tempu hà pigliatu Instagram per urge à e persone à "verificà e liste è vede s'ellu si pò mette in fila" dopu avè scupertu chì u so status HIV-positivu l'hà fattu eligibile per a vaccinazione in New York.


Allora, HIV hè una comorbidità ... ma chì significa esattamente? E chì altri prublemi di salute sò ancu cunsiderati comorbidità? In avanti, l'esperti aiutanu à spiegà tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à a comorbidità in generale è a comorbidità in quantu si tratta specificamente di COVID.

Cosa hè a cumorbilità?

Essenzialmente, a comorbidità significa chì qualcunu hà più di una malattia o una situazione cronica in u stessu tempu, secondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC). I comorbidità sò generalmente aduprate per discrìviri "altre cundizione medica chì una persona pò avè chì ponu aggravà qualsiasi altra cundizione ch'elli ponu [ancu] sviluppà", spiega Amesh A. Adalja, MD, espertu di malatie infettive, studiu anzianu in u Johns Hopkins Center for Health Security. . Dunque, avè una cundizione particulare puderia mette in un risicu più altu per un risultatu aggravatu se avete sviluppatu una altra malatia, cum'è COVID-19.

Mentre a comorbidità hè ghjunta assai in u cuntestu di COVID-19, esiste ancu per altre cundizioni di salute. "In generale, sè avete qualchì malattia preesistente cum'è u cancheru, a malatia renale cronica o l'obesità severa, vi mette in risicu per una malattia più grande per una serie di malatie, cumprese e malatie infettive", dice Martin Blaser, MD, direttore di u Centru per Biotecnulugia Avanzata è Medicina in a Rutgers Robert Wood Johnson Medical School.Significatu: Una comorbidità hè solu quandu avete duie o più cundizioni in u stessu tempu, allora sì avete, dicemu, diabete di tip 2, averiate cumorbidità si avete veramente cuntrattu COVID-19.


Ma "sì sì perfettamente in bona salute - site in bona forma è ùn avete [micca] malatie - allora ùn avete micca cumorbidità cunnisciute", dice Thomas Russo, MD, prufessore è capu di malatie infettive à l'Università di Buffalo in New York .  

Cumu a cumorbidità affetta COVID-19?

Hè pussibule avè una cundizione di salute sottostante, cuntrattu SARS-CoV-2 (u virus chì provoca COVID-19), è esse ghjustu; ma a vostra cundizione di salute sottostante pò mette in più risicu di avè una forma severa di a malatia, dice u duttore Adalja. (FYI - u CDC definisce a "malattia severa da COVID-19" cum'è l'uspitalu, l'ingressu à l'UTI, l'intubazione o a ventilazione meccanica, o a morte.)

"A comorbidità spessu aggrava assai infizzioni virali perchè diminuite a riserva fisiologica chì una persona pò avè", spiega. Per esempiu, una persona cù malatie pulmonari croniche (vale à dì BPCO) puderia dighjà avè indebulitu i pulmoni è a capacità respiratoria. "E cumorbidità ponu spessu causà danni preesistenti in un situ induve un virus pò infettà", aghjusta.


Questu pò aumentà e probabilità chì COVID-19 farà più danni à quelli spazii (vale à dì i pulmoni, u core, u cervellu) ch'è in qualcunu chì hè altrimenti sanu. E persone cun alcune comorbidità ponu ancu avè solu un sistema immune chì, in e parolle di u duttore Russo, "ùn hè micca à snuff" per via di a so cundizione di salute sottostante, facendu più probabili di ottene COVID-19 in primu locu, dice. (Assuciatu: Eccu Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u coronavirus è e carenze immunitarie)

Ma micca tutte e cundizioni preesistenti sò uguali. Cusì, pur avendu acne, per esempiu, hè micca pensatu chì vi causerà gravi danni se si ammalanu, altri Problemi medichi sottostanti - cioè diabete, malatie cardiache - sò state dimustrate per aumentà u risicu di sintomi severi COVID-19. In fattu, un studiu di ghjugnu 2020 hà analizatu i dati da articuli rivisionati da i pari publicati da ghjennaghju à u 20 d'aprile di u 2020, è hà truvatu chì e persone cù cundizioni di salute sottostanti è u putenziale di comorbidità anu un risicu più altu di sviluppà malatie gravi è ancu di more da COVID- 19. "I pazienti cun comorbidità anu da piglià tutte e precauzioni necessarie per evità di infettà cù SARS CoV-2, postu chì di solitu anu u peghju pronostico", scrivinu i circadori, chì anu ancu truvatu chì i pazienti cù i seguenti prublemi sottostanti eranu in u risicu più altu di malatie severi. :

  • Ipertensione
  • Obesità
  • Malatia pulmonaria cronica
  • Diabetes
  • Malatie cardiache

Altre comorbidità per u COVID-19 severu includenu u cancheru, u sindrome di Down è a gravidanza, secondu u CDC, chì hà una lista di e condizioni comorbide in i pazienti coronavirus. A lista hè scumpartuta in duie sezioni: cundizioni chì aumentanu u risicu di una persona di malatie gravi da COVID-19 (cum'è quelle già menzionate) è quelle chì putissi aumentate u risicu di malatie gravi da COVID-19 (vale à dì asma moderatu à severu, fibrosi cistica, dimenza, HIV).

Dice questu, hè impurtante ricurdà chì u coronavirus hè sempre un novu virus, dunque ci sò dati è informazioni limitati nantu à a piena misura di cume e condizioni sottostanti influenzanu a gravità di COVID-19. Cum'è tali, a lista di u CDC solu "include cundizioni cun evidenza sufficiente per tirà cunclusioni". (BTW, duvete esse mascheratu doppiu per prutegge contra u coronavirus?)

Chì hà a cumorbidità in u vaccinu COVID-19?

U CDC raccomanda attualmente à e persone cun comorbidità di esse incluse in a fase 1C di vaccinazione - specificamente, quelli chì sò trà l'età di 16 è 64 cù condizioni di salute sottostanti chì aumentanu u so risicu di malatie gravi da COVID-19. Ciò li mette in fila daretu à u persunale sanitariu, i residenti di strutture di cura à longu andà, i travagliadori essenziali di prima linea, è e persone di 75 anni o più. (Assuciatu: 10 Travagliadori Essenziali Neri Spartenu Cumu Praticanu l'Autocura Durante a Pandemia)

Tuttavia, ogni statu hà creatu diverse linee guida per u so propiu roll-out di vaccinazione è, ancu allora, "diversi stati genereranu diverse liste", in quantu à e cundizioni esistenti chì cunsideranu cum'è preoccupanti, dice u duttore Russo.

"A comorbidità sò un fattore maiò chì determina quale sviluppa COVID-19 severu, chì necessita l'uspidale, è quale mori", dice u duttore Adalja. "Hè per quessa chì u vaccinu hè assai destinatu à quelli individui perchè eliminerà a pussibilità chì COVID sia una malattia seria per elli, è diminuisce a so capacità di sparghje a malattia". (Relativu: Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u vaccinu COVID-19 di Johnson & Johnson)

Sì avete una cundizione di salute sottostante è ùn site micca sicuru d'impattu l'elegibilità di a vacuna, parlate cù u vostru duttore, chì deve esse capace di offre guida.

L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aghjurnamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia anu cambiatu da a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.

Rivista per

Publicità

Populari

Sciroppu di Ginger: à chì serve è cumu fà

Sciroppu di Ginger: à chì serve è cumu fà

U ciroppu di zenzeru hè un ottimu rimediu ca anu per i raffreddori, l'influenza o u mal di gola, frebba, artrite, nau ea, vomitu, dolore di tomacu è dolori mu culari, po tu chì cunt...
A cosa serve u tè Perpétua Roxa?

A cosa serve u tè Perpétua Roxa?

A pianta perpetua viola, di nome centificuGomphrena globo a, Pò e e adupratu in forma di tè per luttà contr'à u mal di gola è a rauca. ta pianta hè ancu cunni ciuta c...