Cumplicazioni è Risichi di Policitemia Vera

Cuntenutu
- Diagnosticu PV
- Cumplicazioni
- Trombosi
- A milza è u fegatu ingrandati
- Alti livelli di globuli rossi
- Mielofibrosi
- Leucemia
- Cumplicità da i trattamenti
Panoramica
A Policitemia vera (PV) hè una forma cronica è progressiva di cancru in u sangue. U diagnosticu precoce pò aiutà à diminuì u risicu di cumplicazioni periculose per a vita, cum'è coaguli di sangue è prublemi di sangu.
Diagnosticu PV
A scuperta di a mutazione genetica JAK2, JAK2 V617F, hà aiutatu i duttori à diagnosticà e persone cun PV. Circa u 95 per centu di quelli chì anu PV anu ancu sta mutazione genetica.
A mutazione JAK2 provoca a riproduzione di globuli rossi in modu incontrollatu. Questu face chì u vostru sangue si ispessisca. U sangue spessitu limita u so flussu à i vostri organi è tessuti. Questu pò privà u corpu di ossigenu. Pò ancu causà coaguli di sangue.
L'analisi di sangue ponu dimostrà se e vostre cellule sanguine sò anormali o se i vostri livelli di sangue sò troppu alti. I conti di globuli bianchi è di piastrine ponu ancu esse influenzati da PV. Tuttavia, hè u numeru di globuli rossi chì determina u diagnosticu. Una emoglobina più grande di 16,0 g / dL in donne o più grande di 16,5 g / dL in l'omi, o un ematocritu più grande di 48 per centu in donne o più grande di 49 per centu in l'omi pò indicà PV.
Sperimentà sintomi pò esse un mutivu per fà un appuntamentu è avè un test di sangue. Sti sintomi ponu include:
- mal di testa
- vertigini
- cambiamenti di visione
- pruritu di tuttu u corpu
- perdita di pesu
- fatigue
- sudazione eccessiva
Se u vostru duttore pensa chì avete PV, vi riferiranu à un ematologu. Stu specialistu di sangue aiutera à determinà u vostru pianu di trattamentu. Questu solitu cunsiste in flebotomia periodica (prelevamentu di sangue), cù una aspirina ogni ghjornu è altri medicamenti.
Cumplicazioni
U PV vi mette in risicu per una varietà di cumplicazioni. Queste ponu include:
Trombosi
A trombosi hè unu di i prublemi più seri in PV. Hè a coagulazione di u sangue in e vostre arterie o vene. A gravità di un coagulu di sangue dipende da induve si hè furmatu u coagulu. Un coagulu in u vostru:
- u cervellu pò causà un colpu
- u core resultaria in un infartu o episodiu coronariu
- i pulmoni causerianu una embolia pulmonaria
- vene prufonde sarebbe una trombosi venosa profonda (TVP)
A milza è u fegatu ingrandati
A vostra milza hè in a parte superiore sinistra di u vostru addome. Unu di i so travaglii hè di filtrà e cellule sanguine usate da u corpu. Sentite gonfiatu o facilmente pienu sò dui sintomi di PV scatenati da una milza allargata.
A vostra milza si allarga quandu prova à filtrà u numeru eccessivu di cellule sanguine chì a to midula ossea crea. Sì a vostra milza ùn volta micca à a so dimensione nurmale cù trattamenti PV standard, pò esse duvuta esse rimossa.
U vostru fegatu hè in a parte superiore destra di u vostru addome. Cum'è a milza, pò ancu ingrandassi in PV. Questu pò esse per via di un cambiamentu in u flussu di sangue in u fegatu o di u travagliu in più chì u fegatu hà da fà in PV. Un fegatu allargatu pò causà dolore addominale o fluidu in più per accumulà in u
Alti livelli di globuli rossi
L'aumentu di i globuli rossi pò causà gonfiori di l'articuli, cun concentrazione, mal di testa, prublemi di visione, è intorpidimentu è zingara in mani è pedi. U vostru ematologu suggerirà modi per trattà questi sintomi.
E trasfusioni periodiche di sangue ponu aiutà à mantene i globuli rossi à un livellu accettabile. Quandu sta scelta ùn funziona micca o chì i medicazione ùn aiutanu micca, u vostru duttore pò raccomandà un trapianto di cellule staminali per gestisce a malattia.
Mielofibrosi
A mielofibrosi, chjamata dinò a "fase spesa" di u PV, affetta intornu à u 15 per centu di quelli chì sò diagnosticati di PV. Ciò accade quandu a vostra midula ossea ùn produce più cellule sane o funziona currettamente. Invece a vostra midula ossea hè rimpiazzata da tissutu cicatriciale. A mielofibrosi affetta micca solu u numeru di globuli rossi, ma ancu i vostri globuli bianchi è e piastrine.
Leucemia
U PV à longu andà pò purtà à leucemia acuta, o à u cancheru di u sangue è di a medula ossea. Sta complicazione hè menu cumuna chè a mielofibrosi, ma u so risicu cresce cù u tempu. Più un individuale hà PV, più u risicu di sviluppà leucemia.
Cumplicità da i trattamenti
U trattamentu PV pò ancu causà complicazioni è effetti secondari.
Pudete cumincià à sentite stancu o stancu dopu à una flebotomia, soprattuttu se avete sta procedura spessu. E vostre vene ponu ancu esse danneggiate da avè ripetuta sta procedura.
In certi casi, un regime di aspirina à bassa dosi pò purtà à sangu.
Hydroxyurea, chì hè una forma di chimioterapia, pò abbassà troppu u vostru sangue rossu è biancu è e piastrine. Hydroxyurea hè un trattamentu fora di l'etichetta per u PV. Questu significa chì a droga ùn hè micca appruvata per u trattamentu di PV, ma hè statu dimustratu per esse utile in parechje persone. L'effetti secundarii cumuni di u trattamentu di l'idrossiurea in PV ponu include dolore addominale, dolore d'osse è vertigini.
Ruxolitinib (Jakafi), l'unicu trattamentu appruvatu da a FDA per a mielofibrosi è u PV, pò ancu suppressione troppu u vostru numeru di sangue. Altri effetti collaterali ponu include vertigini, mal di testa, fatica, spasmi musculari, dolore addominale, difficoltà à respirà, è.
Se sperimentate effetti collaterali significativi da qualsiasi trattamentu o medicazione, parlate cù a vostra squadra medica. Tù è u vostru ematologu pudete truvà l'opzioni di trattamentu chì funzionanu megliu per voi.