Cuntagiosu?
Cuntenutu
- Cumu E. coli infezzioni si sparghjenu
- Quale hè à risicu per sviluppà un E. coli infizzione?
- Chì sò i sintomi di sta infezzione?
- Cumu impedisce a sparghjera E. coli
Chì ghjè E. coli?
Escherichia coli (E. coli) hè un tipu di batteri truvati in u trattu digestivu. Hè per u più innocu, ma qualchì ceppu di sta batteria pò causà infezioni è malatie. E. coli hè tipicamente spargugliatu per l'alimentu contaminatu, ma pò ancu passà da persona à persona. Se ricevi un diagnosticu di un E. coli infezzione, site cunsideratu cum'è assai cuntagiosu.
Micca tutte e razze di E. colisò cuntagiosi. Tuttavia, e tensioni chì causanu sintomi gastrointestinali è infezioni sò facilmente diffuse. I batteri ponu ancu sopravvivere nantu à superfici contaminate è oggetti per un breve periodu di tempu, inclusi l'utensili di cucina.
Cumu E. coli infezzioni si sparghjenu
Infettuosu E. coli i batteri ponu esse diffusi da l'omu è l'animali. I modi più cumuni di diffusione sò:
- manghjendu carne cruda o cruda
- manghjà frutti è ligumi crudi contaminati
- beie latte micca pasturizatu
- natà o beie acqua contaminata
- cuntattu cù una persona chì hà una igiene povera è ùn si lava micca e mani regolarmente
- cuntattu cù animali infettati
Quale hè à risicu per sviluppà un E. coli infizzione?
Chiunque hà u potenziale di sviluppà un E. coli infezzione s’elli sò esposti à i batteri. Tuttavia, i zitelli è l'anziani sò più suscettibili à sta infezzione. Anu ancu più prubabile di sperimentà cumplicazioni da a bacteria.
Altri fattori di risicu per sviluppà sta infezzione includenu:
- Sistema immunitariu indebulitu. E persone cun un sistema immunitariu compromessu - più da malatie, steroidi, o trattamentu di u cancheru - sò menu capaci di luttà contr'à l'infezioni. In questu casu, sò più propensi à sviluppà un E. coli infezzione.
- Stagioni.E. coli l'infezioni sò più impurtanti durante l'estate, specificamente da ghjugnu à settembre. I ricercatori ùn sò micca sicuri perchè hè cusì.
- Livelli d'acidu di stomacu. Se pigliate medicazione per diminuisce l'acidu di u stomacu, pudete esse suscettibile à sta infezzione. L'acidi di stomacu aiutanu à furnisce una certa prutezzione contra l'infezzione.
- Manghjà cibi crudi. Bere o manghjà prudutti crudi, micca pasturizati, pò fà cresce u risicu di cuntrae un E. coli infezzione. U calore uccide i batteri, ghjè per quessa chì manghjà alimenti crudi vi mette più in risicu.
Chì sò i sintomi di sta infezzione?
Un iniziu di sintomi pò cumincià da 1 à 10 ghjorni dopu l'esposizione. I sintomi ponu durà da 5 à 10 ghjorni. Ancu se varianu da una persona à l'altra, i sintomi più cumuni includenu:
- crampi addominali
- nausea
- vomitu
- diarrea
Sì avete un più severu E. coli infezzione, pudete sperimentà:
- diarrea sanguinosa
- disidratazione
- frebba
S'ellu ùn hè trattatu, un severu E. coli l'infezzione pò causà altre infezioni gravi di u trattu GI. Pò esse ancu fatale.
Cumu impedisce a sparghjera E. coli
Ùn ci hè micca un vaccinu per impedisce di cuntrattene un E. coli infezzione. Invece, pudete aiutà à prevene a diffusione di sta batteria per mezu di cambiamenti di stile di vita è di e migliori pratiche:
- Cuite bè e carni (in particulare u manghju macinatu) per aiutà à eliminà e batterie malsane. A carne deve esse cotta finu à chì ghjunghje à 160 ° F (71 ° C).
- Lavate i prudutti crudi per caccià a terra è tutti i batteri appesi à i vegetali à foglia.
- Lavate bè l'utensili, i taglieri è i piani cù sapone è acqua calda per evità a contaminazione croce.
- Mantene i cibi crudi è cotti cotti separati. Aduprate sempre piatti diversi o lavateli cumpletamente prima di riutilizà.
- Mantene una igiene curretta. Lavate e mani dopu avè usatu u bagnu, cucinatu o manipulatu l'alimentu, prima è dopu i pranzi, è dopu avè entratu in cuntattu cù l'animali. E. coli, evite e zone publiche finu à chì i vostri sintomi ùn sianu andati. Se u vostru zitellu hà sviluppatu una infezzione, tenitelu in casa è luntanu da l'altri zitelli.