Cosa da sapè nantu à u diagnosticu COVID-19
Cuntenutu
- Quandu penserete à esse testatu per un diagnosticu COVID-19
- Sintomi da guardà
- Chì passi duvete fà se vulete esse testatu?
- Cosa hè implicatu cù e prove?
- Seranu dispunibuli altri tippi di test?
- Quantu ci vole à ottene i risultati di i test?
- Hè a prova precisa?
- Quandu hè indispensabile a cura medica?
- U fondu
Questu articulu hè statu aggiornatu u 27 aprile 2020 per includere informazioni nantu à i kit di test in casa è u 29 aprile 2020 per includere sintomi addiziunali di u coronavirus 2019.
U scoppiu di a nova malattia coronavirus, chì hè stata rilevata per a prima volta in Cina in Dicembre 2019, continua à affettà e persone in u globu.
Diagnosticu precoce è precisu di COVID-19 - a malattia causata da una infezzione cù u novu coronavirus - hè critica per frenà a so diffusione è migliurà i risultati di salute.
Continuate à leghje per scopre cosa fà se pensate chì avete sintomi di COVID-19, è chì testi sò attualmente usati per diagnosticà sta malattia in i Stati Uniti.
Quandu penserete à esse testatu per un diagnosticu COVID-19
Sì avete statu esposti à u virus o mostranu sintomi lievi di COVID-19, chjamate u vostru duttore per cunsiglii nantu à cumu è quandu esse testatu. Ùn andate micca à l'uffiziu di u vostru duttore in persona, cumu puderete esse contagiosu.
Pudete ancu accede à i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) per aiutavvi à decide di quandu esse testatu o cercà assistenza medica.
Sintomi da guardà
I sintomi più cumuni riportati da e persone cun COVID-19 includenu:
- frebba
- tossu
- fatigue
- mancanza di fiatu
Alcune persone ponu avè ancu altri sintomi, cume:
- un mal di gola
- mal di testa
- nasu colivu o stufatu
- diarrea
- duluri musculari
- brividi
- scuzzulata ripetuta cù brividi
- perdita di l'olfattu o di u gustu
I sintomi di COVID-19 tipicamente apparenu dopu l'esposizione iniziale à u virus.
Alcune persone mostranu pochi o micca segni di malattia durante a prima fase di l'infezione ma ponu ancu trasmette u virus à l'altri.
In i casi lievi, l'assistenza in casa è e misure di auto-quarantena ponu esse tuttu ciò chì hè necessariu per recuperà cumpletamente è impedisce chì u virus si diffonda à l'altri. Ma certi casi richiedenu interventi medichi più cumplessi.
Chì passi duvete fà se vulete esse testatu?
A prova per COVID-19 hè attualmente limitata à e persone chì sò state esposte à SARS-CoV-2, u nome ufficiale per u novu coronavirus, o chì anu certi sintomi, cum'è quelli spiegati sopra.
Chjamate l'uffiziu di u duttore se suspettate d'avè cuntrattu SARS-CoV-2. U vostru duttore o infermiera pò valutà u vostru statu di salute è i risichi per telefunu. Puderanu allora dirigervi nantu à cumu è induve andà per e prove, è aiutanu à guidà vi à u tippu currettu di cura.
U 21 d'aprile, l'appruvazione di l'usu di u primu kit di test in casa COVID-19. Utilizendu u tampone di cuttone furnitu, a ghjente puderà coglie un campione nasale è mandallu per mail à un laburatoriu designatu per esaminà.
L'autorizazione d'usu d'urgenza specifica chì u kit di test hè autorizatu per l'usu da e persone chì i prufessiunali sanitarii anu identificatu cum'è suspettatu di COVID-19.
Cosa hè implicatu cù e prove?
ferma u metudu primariu di prova diagnostica COVID-19 in i Stati Uniti. Questu hè u listessu tipu di test chì hè statu adupratu per rilevà u sindrome respiratoriu acutu severu (SARS) quandu hè apparutu per a prima volta in 2002.
Per raccoglie un campione per sta prova, un fornitore di assistenza sanitaria prubabilmente realizerà unu di i seguenti:
- sbatti u nasu o u fondu di a gola
- aspirate fluidu da e vostre vie respiratorie inferiori
- piglià un campione di saliva o di feci
I ricercatori allora estraggenu l'acidu nucleicu da u campione di virus è amplificanu parti di u so genomu attraversu una tecnica di transcrizione inversa PCR (RT-PCR). Questu dà essenzialmente un campione più grande per u paragone virale. Dui geni ponu esse truvati in u genomu SARS-CoV-2.
I risultati di i testi sò:
- pusitivu sì i dui geni si trovanu
- inconclusivu se si trova solu un genu
- negativu sì ùn si trova nè gene
U vostru duttore pò ancu urdinà una tomografia CT di pettu per aiutà à diagnosticà COVID-19 o avè una visione più chjara di cumu è induve u virus si hè spartu.
Seranu dispunibuli altri tippi di test?
A FDA hà autorizatu recentemente l'usu di a cum'è parte di i so sforzi per allargà a capacità di screening.
I dispositivi di prova di u puntu di cura (POC) appruvati da a FDA fatti da a sucietà di diagnostica moleculare Cepheid in California per paràmetri di cura di i pazienti multipli. U test inizialmente sparghje in ambienti di alta priorità cum'è i dipartimenti d'urgenza è altre unità ospedaliere.
A prova hè attualmente riservata per a compensazione di u personale sanitariu per tornà à u travagliu dopu l'esposizione à SARS-CoV-2 è quelli cun COVID-19.
Quantu ci vole à ottene i risultati di i test?
I campioni RT-PCR sò spessu testati in lotti in siti luntanu da induve sò stati raccolti. Questu significa chì pò piglià un ghjornu o più per ottene risultati di test.
U test POC di novu appruvatu permette à i campioni di esse raccolti è testati in u listessu locu, risultendu in tempi di risposta più rapidi.
I dispositivi Cepheid POC producenu risultati di test in 45 minuti.
Hè a prova precisa?
In a maggior parte di i casi, i risultati di i test RT-PCR sò precisi. I risultati ùn ponu micca spuntà l'infezzione se i testi sò fatti troppu prestu in u corsu di a malattia. A carica virale pò esse troppu bassa per rilevà l'infezioni à questu puntu.
Un recente studiu COVID-19 hà trovu chì a precisione variava, secondu quandu è cume i campioni sò stati raccolti.
U listessu studiu hà ancu trovu chì a tomografia CT scansione accuratamente infezioni identificate in 98 per centu di i casi mentre i test RT-PCR l'anu rilevata currettamente 71 per centu di u tempu.
U RT-PCR pò ancu esse u test u più accessibile, allora parlate cù u vostru duttore di salute nantu à e vostre opzioni se avete preoccupazioni per testà.
Quandu hè indispensabile a cura medica?
Alcune persone cun COVID-19 si sentenu sempre più corti di fiatu mentre chì altri respiranu nurmalmente, ma anu letture poche d'ossigenu - una situazione cunnisciuta cum'è ipossia silenziosa. Entrambe queste situazioni ponu scalà rapidamente à u sindrome di distress respiratoriu acutu (ARDS), chì hè una emergenza medica.
Insemi cù una mancanza di respiru improvvisa è severa, e persone cun ARDS ponu ancu avè un'apparizione brusca di vertigini, frequenza cardiaca rapida, è sudazione profusa.
Quì sottu sò alcuni, ma micca tutti, di i segni di avvertimentu di emergenza COVID-19 - alcuni di i quali riflettenu a progressione à ARDS:
- mancanza di respiru o prublemi di respira
- dulore persistente, strettezza, spremitura o cunfortu in u pettu o in u ventre superiore
- cunfusione subita o prublemi di penseru chjaru
- una tinta bluastra à a pelle, soprattuttu nantu à e labbre, i letti unghie, gengive, o intornu à l'ochji
- forte frebba chì ùn risponde micca à e misure di raffreddamentu nurmale
- mani o pedi freti
- un pulse debbule
Uttenite prestu assistenza medica se avete questi o altri sintomi gravi. Chjamate u vostru duttore o l'uspidale lucale in anticipu, se pudete, per pudè darle struzzioni nantu à ciò chì facenu.
Uttene assistenza medica urgente hè particolarmente impurtante per chiunque sia in più risicu di complicazioni COVID-19.
L'adulti anziani sò u più à risicu di malatie gravi, cum'è e persone cù e seguenti condizioni di salute croniche:
- malatie cardiache gravi, cum'è insuffisenza cardiaca, malatie coronarie, o cardiomiopatie
- malatie renale
- malatia pulmonaria obstructiva cronica (BPCO)
- obesità, chì si verifica in e persone cun un indice di massa corporea (BMI) di 30 o superiore
- malatia di cellula falci
- un sistema immunitariu indebulitu da un trasplante d'organu solidu
- diabetes di tip 2
U fondu
U test RT-PCR rimane u metudu primariu per diagnosticà COVID-19 in i Stati Uniti. Tuttavia, alcuni clinici ponu aduprà scans CT CT cum'è un modu più simplice, più veloce è più affidabile per valutà è diagnosticà a malattia.
Sì avete sintomi lievi o suspettate di infezzione, chjamate u vostru duttore sanitariu. Esamineranu i vostri rischi, metteranu in opera un pianu di prevenzione è di cura, è vi daranu istruzzioni nantu à cume è induve esse testati.