Cosa da sapè nantu à COVID-19 è Pneumonia
Cuntenutu
- Chì hè a cunnessione trà u novu coronavirus è a pneumonia?
- Cumu hè a pneumonia COVID-19 diversa da a pneumonia regulare?
- Chì sò i sintomi?
- Quandu cercà l'assistenza d'urgenza
- Quale hè u più à risicu per sviluppà pneumonia COVID-19?
- Adulti maiò
- Cundizioni sanitarie sottostanti
- Sistema immunitariu indebulitu
- Cume hè diagnosticata a pneumonia COVID-19?
- Cumu hè trattatu?
- Effetti à longu andà
- Cunsiglii di prevenzione
- U fondu
A pneumonia hè una infezzione di i pulmoni. Virus, batteri è funghi ponu causallu. A pneumonia pò fà chì i picculi sacchetti d'aria in i vostri pulmoni, cunnisciuti cum'è alveoli, si riempianu di fluidu.
A pneumonia pò esse una complicazione di COVID-19, a malatia causata da u novu coronavirus cunnisciutu cum'è SARS-CoV-2.
In questu articulu daremu un ochju più vicinu à a pneumonia COVID-19, ciò chì a rende diversa, i sintomi da guardà, è cumu si tratta.
Chì hè a cunnessione trà u novu coronavirus è a pneumonia?
L'infezzione cù SARS-CoV-2 principia quandu e gocce respiratorie chì cuntenenu u virus entranu in e vostre vie respiratorie superiori. Quandu u virus si multiplica, l'infezzione pò avanzà à i vostri pulmoni. Quandu succede questu, hè pussibule sviluppà pneumonia.
Ma cumu accade in realtà? Tipicamente, l'ossigenu chì respira in i vostri pulmoni attraversa u sangue in l'internu di l'alveoli, i picculi sacchetti d'aria in i vostri pulmoni. Tuttavia, l'infezzione cù SARS-CoV-2 pò dannà l'alveoli è i tessuti circostanti.
Inoltre, cume u vostru sistema immunitariu lotta contr'à u virus, l'infiammazione pò causà accumulazione di fluidi è cellule morte in i vostri pulmoni. Questi fattori interferiscenu cù u trasferimentu di ossigenu, purtendu à sintomi cum'è tosse è mancanza di respiru.
E persone cun pneumonia COVID-19 ponu ancu sviluppà u sindrome di distress respiratoriu acutu (ARDS), un tippu progressivu di fallimentu respiratoriu chì si verifica quandu i sacchi d'aria in i pulmoni si riempenu di fluidu. Questu pò rende difficiule à respirà.
Parechje persone cun ARDS necessitanu una ventilazione meccanica per aiutalli à respirà.
Cumu hè a pneumonia COVID-19 diversa da a pneumonia regulare?
I sintomi di pneumonia COVID-19 ponu esse simili à altri tippi di pneumonia virale. Per via di questu, pò esse difficiule di dì ciò chì causa a vostra situazione senza esse testatu per COVID-19 o altre infezioni respiratorie.
A ricerca hè in corsu per determinà cumu a pneumonia COVID-19 differisce da altri tippi di pneumonia. L'infurmazioni da questi studii ponu aiutà à u diagnosticu è à prumove a nostra comprensione di cume SARS-CoV-2 affetta i pulmoni.
Un studiu hà adupratu scansioni CT è test di laburatoriu per paragunà e caratteristiche cliniche di a pneumonia COVID-19 à altri tippi di pneumonia. L'investigatore anu truvatu chì e persone cun pneumonia COVID-19 eranu più propensi à avè:
- pulmonite chì affetta i dui pulmoni à u cuntrariu di una sola
- pulmoni chì avianu un aspettu caratteristicu di "vetru macinatu" via CT scan
- anomalie in alcuni test di laboratorio, in particulare quelli chì valutanu a funzione di u fegatu
Chì sò i sintomi?
I sintomi di pneumonia COVID-19 sò simili à i sintomi di altri tippi di pneumonia è ponu include:
- frebba
- brividi
- tosse, chì pò o ùn pò esse pruduttiva
- mancanza di fiatu
- dulore toracicu chì accade quandu si respira prufondu o tossu
- fatigue
A maiò parte di i casi di COVID-19 implicanu sintomi lievi à moderate. Sicondu a, una pneumonia leve pò esse presente in alcuni di questi individui.
Tuttavia, à volte COVID-19 hè più seriu. A da a Cina hà trovu chì circa u 14 per centu di i casi eranu gravi, mentre u 5 per centu era classificatu cum'è criticu.
L'individui cù casi severi di COVID-19 pò sperimentà attacchi più gravi di pneumonia. I sintomi ponu include prublemi di respirazione è bassi livelli di ossigenu. In casi critichi, a pneumonia pò avanzà à ARDS.
Quandu cercà l'assistenza d'urgenza
Assicuratevi di circà l'assistenza d'urgenza immediatamente se voi o qualcunu sperienze:
- difficultà à respirà
- respiru rapidu è pocu fondu
- sentimenti persistenti di pressione o dolore in u pettu
- un battitu di core rapidu
- cunfusione
- un culore turchinu di e labbre, di a faccia o di e unghje
- prublemi per stà svegli o difficultà per svegliarsi
Quale hè u più à risicu per sviluppà pneumonia COVID-19?
Alcune persone anu un risicu più elevatu per sviluppà complicazioni gravi - cum'è pneumonia è ARDS - per via di COVID-19. Scupremu questu in più dettu sottu.
Adulti maiò
L'Adulti da 65 anni o più sò in un risicu aumentatu di malatie gravi per via di COVID-19.
Inoltre, campà in una struttura di cura à longu andà, cum'è una casa di cura o una struttura di vita assistita, pò ancu mette in un risicu più altu.
Cundizioni sanitarie sottostanti
E persone di ogni età chì anu cundizioni di salute sottostanti sò in un risicu più elevatu di malatie gravi COVID-19, inclusa pneumonia. E cundizioni sanitarie chì ponu mette in più risicu includenu:
- malatie pulmonari croniche, cume malattie pulmonari ostruttive croniche (BPCO)
- asma
- diabete
- cundizione di core
- malatie di fegatu
- malatia renale cronica
- obesità
Sistema immunitariu indebulitu
Esse immunocomprumessu pò fà cresce u risicu di malatie gravi COVID-19. Si dice chì qualchissia sia immunocomprumessu quandu u so sistema immunitariu hè più debule di u normale.
Avè un sistema immunitariu indebolitu pò risultà da:
- piglià medicazione chì indebulisce u vostru sistema immune, cum'è corticosteroidi o droghe per una cundizione autoimmune
- sottumessu à u trattamentu di u cancheru
- avè ricevutu un trapianto d'organu o di midollo osseu
- avè HIV
Cume hè diagnosticata a pneumonia COVID-19?
A diagnosi di COVID-19 hè fatta cù un test chì rileva a presenza di materiale geneticu virale da un campione respiratoriu. Ciò implica spessu a raccolta di un campione sciacchendu u nasu o a gola.
A tecnulugia di imaging, cume una radiografia di u torace o una scansione CT, pò ancu esse aduprata cum'è parte di u prucessu diagnosticu. Questu pò aiutà u vostru duttore à visualizà cambiamenti in i vostri pulmoni chì ponu esse dovuti à pneumonia COVID-19.
I test di laboratorio ponu ancu esse utili per valutà a gravità di a malattia. Queste implicanu a raccolta di un campione di sangue da una vena o arteria in u vostru bracciu.
Alcuni esempi di testi chì ponu esse aduprati includenu un conteggio di sangue completo (CBC) è un pannellu metabolicu.
Cumu hè trattatu?
Ùn ci hè attualmente un trattamentu specificu chì sia appruvatu per COVID-19. Tuttavia, una varietà di droghe sò cum'è terapie potenziali.
U trattamentu di a pneumonia COVID-19 incalca nantu à l'assistenza di sustegnu. Questu implica allentà i vostri sintomi è assicurassi chì ricevi abbastanza ossigenu.
E persone cun pneumonia COVID-19 spessu ricevenu terapia di ossigenu. Casi gravi ponu richiede l'usu di un ventilatore.
A volte e persone cun pneumonia virale ponu ancu sviluppà una infezione batterica secondaria. S'ellu si verifica, l'antibiotici sò aduprati per trattà l'infezzione batterica.
Effetti à longu andà
U danni pulmonari da COVID-19 pò purtà à effetti durevuli nantu à a salute.
Un studiu hà trovu chì 66 persone nantu à 70 chì avianu pneumonia COVID-19 avianu sempre lesioni pulmonari visibili da CT quandu anu lasciatu l'ospedale.
Allora, cumu pò influenzà a vostra salute respiratoria? Hè pussibule chì e difficultà respiratorie possinu cuntinuà durante è dopu a ripresa per via di danni pulmonari. Se avete pneumonia severa o ARDS, pudete avè cicatrici pulmonari durevoli.
Un seguitu à 71 individui 15 anni dopu avianu SARS, chì si sviluppa da un coronavirus cunnessu. I ricercatori anu trovu chì e lesioni pulmonari diminuinu significativamente in l'annu dopu a recuperazione. Tuttavia, dopu stu periodu di recuperu, e lesioni si sò piatte.
Cunsiglii di prevenzione
Mentre ùn pò micca sempre esse pussibule per prevene a pneumonia COVID-19 da u sviluppu, ci sò qualchi passi chì pudete fà per abbassà u risicu:
- Cuntinuà à mette in opera misure di cuntrollu di l'infezioni, cume lavatu frequente di mani, distanzamentu fisicu, è pulizia regulare di superfici à toccu elevatu.
- Praticà abitudini di vita chì ponu aiutà à rinfurzà u vostru sistema immunitariu, cume stà idratatu, manghjà una dieta sana, è dorme abbastanza.
- Se avete una situazione di salute sottostante, continuate à gestisce a vostra situazione è pigliate tutti i medicamenti cum'è indicatu.
- Se sì malatu cun COVID-19, monitorate attentamente i vostri sintomi è stà in cuntattu cù u vostru prufessore sanitariu. Ùn esitate micca à circà assistenza d'urgenza se i vostri sintomi cumincianu à aggravassi.
U fondu
Mentre a maggior parte di i casi di COVID-19 sò lievi, a pneumonia hè una complicazione potenziale. In casi assai gravi, a pneumonia COVID-19 pò purtà à un tippu prugressivu di fallimentu respiratoriu chjamatu ARDS.
I sintomi di pneumonia COVID-19 ponu esse simili à altri tippi di pneumonia. Tuttavia, i ricercatori anu identificatu cambiamenti in i pulmoni chì ponu indicà a pneumonia COVID-19. Questi cambiamenti ponu esse vistu cù l'imaghjini CT.
Ùn ci hè micca trattamentu attuale per COVID-19. E persone cun pneumonia COVID-19 necessitanu una cura di sustegnu per alleviare i so sintomi è assicurà chì ricevenu abbastanza ossigenu.
Mentre ùn pudete micca esse capace di prevene a pneumonia COVID-19 da u sviluppu, ci sò passi chì pudete piglià per abbassà u vostru risicu. Ciò include l'usu di misure di cuntrollu di l'infezioni, a gestione di e condizioni di salute sottostanti, è u monitoru di i vostri sintomi se avete una infezione cù u novu coronavirus.