Cumu Differisce COVID-19 da a Flu?
Cuntenutu
- COVID-19 vs.influenza: Cosa da sapè
- Piriodu d'incubazioni
- I sintomi
- COVID-19
- A grippa
- Principiu di u sintumu
- Cursu è gravità di e malatie
- Periodu di contagiosità
- Perchè stu virus hè trattatu in modu diversu da a gripe?
- Mancanza d'immunità
- Severità è murtalità
- Rate di trasmissione
- Trattamenti è vaccini
- Un colpu di influenza pò prutege vi di COVID-19?
- COVID-19 serà staggionale cum'è a gripe?
- U novu coronavirus si sparghje di listessa manera chì a gripe?
- Quale hè u più à risicu di malatie gravi?
- Cosa da fà se avete sintomi di COVID-19
- U fondu
Questu articulu hè statu aggiornatu u 27 aprile 2020 per includere informazioni nantu à i kit di test in casa è u 29 aprile 2020 per includere sintomi addiziunali di u coronavirus 2019.
SARS-CoV-2 hè un novu coronavirus emergutu à a fine di 2019. Provoca una malattia respiratoria chjamata COVID-19. Parechje persone chì anu COVID-19 anu una malattia lieve mentre chì altri ponu diventà gravemente malati.
COVID-19 hà parechje similitudini cù l'influenza stagiunale. Tuttavia, ci sò ancu parechje differenze trà i dui. Quì sottu, faremu una immersione più profonda in ciò chì sapemu finu à quandu COVID-19 differisce da l'influenza.
COVID-19 vs.influenza: Cosa da sapè
COVID-19 è a gripe tramindui causanu malatie respiratorie è i sintomi ponu esse assai simili. Tuttavia, ci sò ancu differenze chjave. Fighjemu questu più in là.
Cumu Differisce COVID-19 da a Flu?
Piriodu d'incubazioni
U periodu d'incubazione hè u tempu chì passa trà l'infezzione iniziale è l'iniziu di i sintomi.
- COVID19. U periodu di incubazione varieghja trà 2 è 14 ghjorni. Sicondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC), u periodu di incubazione mediana hè stimatu.
- Influenza. U periodu d'incubazione per l'influenza hè più cortu, avendu una media di circa 1 è 4 ghjorni.
I sintomi
Esaminemu i sintomi di COVID-19 è a gripe un pocu più da vicinu.
COVID-19
I sintomi più comunemente osservati di COVID-19 sò:
- frebba
- tossu
- fatigue
- mancanza di fiatu
In più di i sintomi sopra, alcune persone ponu sperimentà altri sintomi, ancu se questi tendenu à esse menu cumuni:
- duluri musculari
- mal di testa
- nasu colivu o stufatu
- mal di gola
- nausea o diarrea
- brividi
- agitazione frequente cù brividi
- perdita di l'olfattu
- perdita di gustu
Alcune persone cun COVID-19 ùn sperimenteranu alcun sintomi o ponu sperimentà solu sintomi assai lievi.
A grippa
E persone chì anu influenza sperimentanu alcuni o tutti i sintomi seguenti:
- frebba
- brividi
- tossu
- fatigue
- mal di corpu è duluri
- mal di testa
- nasu colivu o stufatu
- mal di gola
- nausea o diarrea
Micca tutti cù a grippa averanu a frebba. Questu hè in adulti maiori o in quelli chì anu un sistema immunitariu indebolitu.
Inoltre, i sintomi digestivi cum'è vomitu è diarrea sò in i zitelli cun l'influenza.
Principiu di u sintumu
Ci hè ancu alcune differenze trà COVID-19 è a gripe in cume si presentanu i sintomi.
- COVID19. I sintomi iniziali di COVID-19 sò tipicamente più miti,.
- Influenza. L'iniziu di i sintomi di l'influenza hè spessu subitu.
Cursu è gravità di e malatie
Amparemu sempre di più nantu à COVID-19 ogni ghjornu è ci sò sempre aspetti di sta malatia chì ùn sò micca cunnisciuti cumpletamente.
Tuttavia, sapemu chì ci sò certe differenze in u corsu di a malattia è a gravità di i sintomi di COVID-19 è di l'influenza.
- COVID19. Una stima di i casi cunfirmati di COVID-19 sò severi o critichi. Alcune persone ponu sperimentà un peghju di i sintomi respiratori in a seconda settimana di malattia, in media dopu.
- Influenza. Un casu senza complicazione di l'influenza si risolve tipicamente in circa. In alcune persone, a tosse è a fatica ponu durà 2 settimane o più. Un pocu più di e persone cun l'influenza sò in ospedale.
Periodu di contagiosità
U periodu di tempu chì una persona cun COVID-19 hè contagiosa hè sempre mal capitu. Hè chì a ghjente hè più cuntagiosa quand'elli anu sintomi.
Pò esse ancu pussibule di sparghje COVID-19 prima di manifestà sintomi. Tuttavia, questu per esse un fattore maiò in a diffusione di a malattia. Questa puderia cambià, però, mentre amparemu più nantu à COVID-19.
Una persona cun l'influenza pò sparghje u virus cuminciendu à manifestà sintomi. Puderanu cuntinuà à sparghje u virus per altri 5 à 7 ghjorni dopu ch'elli sò malati.
Perchè stu virus hè trattatu in modu diversu da a gripe?
Puderete dumandassi perchè COVID-19 hè trattatu in modu diversu cà l'influenza è altri virus respiratori. Scupremu questu un pocu più.
Mancanza d'immunità
COVID-19 hè causatu da un novu tipu di coronavirus chjamatu SARS-CoV-2. Prima di a so identificazione à a fine di 2019, u virus è a malattia chì causa eranu scunnisciuti. A fonte esatta di u novu coronavirus hè scunnisciuta, ancu s'ellu si crede chì hà una origine animale.
A diversità di l'influenza stagiunale, a pupulazione cum'è un inseme ùn hà micca assai, s'ellu ci hè, immunità preesistenti à SARS-CoV-2. Questu significa chì hè completamente novu per u vostru sistema immune, chì duverà travaglià più duru per generà una risposta per luttà contr'à u virus.
Inoltre, hè se e persone chì anu avutu COVID-19 ponu ottene dinò. E ricerche future aiutanu à determinà questu.
Severità è murtalità
COVID-19 hè generalmente più severu cà l'influenza. I dati finu à oghje suggerenu chì circa di e persone cun COVID-19 sperimentanu una malattia grave o critica, chì richiede ospedalizazione è spessu l'amministrazione di ossigenu o ventilazione meccanica.
Ancu s'ellu ci sò milioni di casi di influenza ogni annu in i Stati Uniti, una percentuale più chjuca di casi di influenza per risultà in ospedalizazione.
I risultati di studii nantu à u tassu esattu di mortalità per COVID-19 sò stati finu à avà variati. Stu calculu hè statu dipendente da fattori cum'è a situazione è l'età di a pupulazione.
E variazioni da 0,25 à 3 per centu sò state stimate.Un studiu di COVID-19 in Italia, induve quasi un quartu di a pupulazione hà 65 anni o più, mette u tassu generale à.
Tuttavia, sti tassi di mortalità stimati sò più alti di quelli di l'influenza stagionale, chì si stima hè circa.
Rate di trasmissione
Ancu se studii sò attualmente in corso, pare chì u numeru riproduttivu (R0) per COVID-19 sia quellu di l'influenza.
R0 hè u numeru di infezioni sicundarie chì ponu esse generate da una sola persona infettata. Per COVID-19, R0 hè statu stimatu à 2.2. mette u R0 di a influenza stagiunale à circa 1,28.
Questa informazione significa chì una persona cun COVID-19 pò trasmette potenzialmente l'infezione à più persone di u numeru di persone chì qualcunu cun l'influenza pò influenzà.
Trattamenti è vaccini
Un vaccinu hè dispunibule per a gripe di stagione. Hè aghjurnatu ogni annu per mira i ceppi di u virus di l'influenza previsti per esse i più cumuni durante a stagione di a gripe.
Uttene un vaccinu contra l'influenza stagiunale hè u modu per prevene di ammalassi cù l'influenza. Ancu se pudete sempre piglià l'influenza dopu avè vaccinatu, a vostra malatia pò esse più dolce.
Ci hè ancu medicazione antivirale dispunibule per a gripe. Se si danu prestu, ponu aiutà à riduce i sintomi è accurtà u tempu chì site malatu.
Ùn ci hè attualmente vaccini licenziati dispunibuli per prutege contra COVID-19. Inoltre, ci sò raccomandati per u trattamentu di COVID-19. I ricercatori travaglianu duramente nantu à u sviluppu di questi.
Un colpu di influenza pò prutege vi di COVID-19?
COVID-19 è l'influenza sò causati da virus da famiglie completamente diverse. Ùn ci hè attualmente nisuna prova chì riceve u colpu di grippa pruteghja contr'à COVID-19.
Tuttavia, hè sempre impurtante di riceve u vostru colpu d'influenza ogni annu per aiutà à pruteggevi da l'influenza, in particulare in gruppi à risicu. Arricurdatevi chì parechji di i listessi gruppi chì sò à risicu di malatie gravi da COVID-19 sò ancu à risicu di malatie gravi da influenza.
COVID-19 serà staggionale cum'è a gripe?
A grippa seguita un mudellu di stagione, cù i casi chì sò più prevalenti in i mesi più freschi è più secchi di l'annu. Oghje ùn si sà se COVID-19 seguiterà un mudellu simile.
U novu coronavirus si sparghje di listessa manera chì a gripe?
U CDC chì tutte e persone portanu maschere in stoffa in i lochi publichi induve hè difficiule di mantene una distanza di 6 piedi da l'altri.
Questu aiuterà à rallentà a diffusione di u virus da persone senza sintomi o persone chì ùn sanu micca chì anu cuntrattu u virus.
E maschere facciali in stofa devenu esse purtate mentre continuate à praticà u distanzamentu fisicu. Istruzzioni per fà maschere in casa ponu esse truvate.
Nota: Hè criticu di riservà maschere chirurgiche è respiratori N95 per i travagliadori sanitarii.
COVID-19 è l'influenza sò tramindui trasmessi via e gocce respiratorie chì qualchissia cù u virus produce quandu espiranu, tossenu o starnutiscenu. Se inalate o vene in cuntattu cù queste gocce, pudete cuntrae u virus.
Inoltre, e gocce respiratorie chì cuntenenu sia l'influenza sia un novu coronavirus ponu sbarcà nantu à oggetti o superfici. Tuccà un ogettu o una superficia cuntaminata è dopu tuccà a to faccia, a bocca, o l'ochji pò ancu purtà à una infezzione.
Un recente studiu di SARS-CoV-2, u novu coronavirus, hà trovu chì un virus fattibile puderia esse truvatu dopu:
- finu à 3 ghjorni nantu à plastica è acciaio inox
- finu à 24 ore in cartone
- finu à 4 ore in rame
Una di l'influenza hà trovu chì un virus fattibile puderia esse rilevatu in plastica è in acciaio inossidabile per 24 à 48 ore. U virus era menu stabile nantu à e superfici cume a carta, i panni è i tessuti, restendu fattibile trà 8 è 12 ore.
Quale hè u più à risicu di malatie gravi?
Ci hè una sovrapposizione significativa trà i gruppi à risicu per e duie malatie. Fattori chì aumentanu u risicu di malatie gravi per i dui COVID-19 è a gripe include:
- avè 65 anni è più
- campà in una struttura di cura à longu andà, cum'è una casa di cura
- avè una situazione di salute sottostante, cume:
- asma
- malatie pulmonari croniche, cum'è malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO)
- un sistema immunitariu indebulitu, per via di trapianti, HIV, o trattamenti per u cancheru o a malatia autoimmune
- diabete
- malatie cardiache
- malatie renale
- malatie di fegatu
- avè obesità
Inoltre, e donne incinte è i zitelli di menu di 2 anni anu ancu un risicu aumentatu di malatie gravi da l'influenza.
Cosa da fà se avete sintomi di COVID-19
Allora chì duvete fà sè avete sintomi di COVID-19? Seguitate i passi sottu:
- Isulà. Pianu di stà in casa è limite u vostru cuntattu cù l'altri, eccettu per riceve assistenza medica.
- Verificate i vostri sintomi. E persone cun malatie lievi ponu spessu recuperassi in casa. Tuttavia, tene un ochju nantu à i vostri sintomi postu ch'elli ponu aggravassi dopu in l'infezzione.
- Chjamate u vostru duttore. Sempre hè una bona idea di chjamà u vostru duttore per fà sapè di i sintomi chì sperimentate.
- Purtate una maschera facciale. Se site cù l'altri o surtite à circà l'assistenza medica, portate una maschera chirurgica (se dispunibule). Inoltre, chjamate prima prima d'arrivà à l'uffiziu di u vostru duttore.
- Fate a prova. Attualmente, i testi sò limitati, ancu se hà autorizatu u primu kit di test in casa COVID-19. U vostru duttore pò travaglià cù l'autorità sanitarie publiche per determinà se duvete esse testatu per COVID-19.
- Cercate assistenza d'urgenza, se necessariu. Sì avete prublemi di respirazione, dolore à u pettu, o faccia blu o labbra, cercate assistenza medica immediata. Altri sintomi d'urgenza includenu sonnolenza è cunfusione.
U fondu
COVID-19 è a gripe sò tramindui malatie respiratorie. Mentre ci hè assai sovrapposizione trà di elli, ci sò ancu differenze chjave da guardà.
Parechji sintomi cumuni di a gripe ùn sò micca cumuni in i casi di COVID-19. I sintomi di a gripe si sviluppanu dinò di colpu mentre i sintomi COVID-19 si sviluppanu à pocu à pocu. Inoltre, u periodu di incubazione per a gripe hè più corta.
COVID-19 sembra ancu causà malatie più gravi paragunate à l'influenza, cù un percentuale più grande di persone chì necessitanu ospedale. U virus chì provoca COVID-19, SARS-CoV-2, pare ancu trasmette più facilmente in a populazione.
Se pensate chì avete COVID-19, isolatevi in casa luntanu da altre persone. Fate sapè à u vostru duttore per ch'elli ponu travaglià per urganizà e prove. Assicuratevi di tene una traccia attenta di i vostri sintomi è di cercà prestu assistenza medica s'elli cumincianu à peghju.
U 21 d'aprile, l'appruvazione di l'usu di u primu kit di test in casa COVID-19. Utilizendu u tampone di cuttone furnitu, a ghjente puderà coglie un campione nasale è mandallu per mail à un laburatoriu designatu per esaminà.
L'autorizazione d'usu d'urgenza specifica chì u kit di test hè autorizatu per l'usu da e persone chì i prufessiunali sanitarii anu identificatu cum'è suspettatu di COVID-19.