Cosa hè a craniotomia, à chì serve è recuperu
Cuntenutu
A craniotomia hè una chirurgia in cui una parte di l'ossu di u craniu hè rimossa per operà parti di u cervellu, è dopu sta parte hè piazzata di novu. Questa chirurgia pò esse indicata per rimuovere i tumori cerebrali, riparà aneurismi, correggere fratture di u cranu, alleviare a pressione intracranica è rimuovere i coaguli da u cervellu, in casu di colpu, per esempiu.
A craniotomia hè una prucedura cumplessa chì dura una media di 5 ore, hè fatta sottu anestesia generale è richiede chì a persona sia ricoverata in ospedale per una media di 7 ghjorni per riceve cure mediche è cuntinuà à osservà e funzioni di u corpu coordinate da u cervellu, cum'è a parolla è muvimenti di u corpu.A recuperazione dipende da u tippu di chirurgia effettuata è a persona deve esse attenta cù u vestitu, mantenendu u locu pulitu è asciuttu.
Per chì ghjè
A craniotomia hè una chirurgia realizata nantu à u cervellu è pò esse indicata per e seguenti condizioni:
- A retirazzione di i tumuri cerebrali;
- Trattamentu di l'aneurismu cerebrale;
- Eliminazione di coaguli nantu à a testa;
- Currezzione di fistule di arterie è vene di a testa;
- Drenaje di l'abscessu cerebrale;
- Riparazione di fratture di u cranu;
Questa cirurgia pò ancu esse indicata da un neurologu per alleviare a pressione intracraniale causata da traumi di testa o colpu, è cusì riduce u gonfiore in u cervellu.
A craniotomia pò esse usata per piazzà impianti specifici per u trattamentu di a malattia di Parkinson è di l'epilepsia, chì hè una malattia di u sistema nervosu caratterizata da parechje scariche elettriche involuntarie chì portanu à l'apparizione di movimenti involuntarii di u corpu. Capite ciò chì hè l'epilepsia, chì sò i sintomi è u trattamentu.
Cumu hè fattu
Prima di l'iniziu di a craniotomia, si raccomanda chì a persona sia dighjunata per almenu 8 ore è dopu stu periodu, sia riferita à u centru chirurgicu di l'ospedale. A chirurgia di craniotomia hè fatta sottu anestesia generale, dura una media di 5 ore è hè realizata da una squadra di chirurghi medichi chì feranu tagli in capu per caccià parti di l'ossu di u cranu, per avè accessu à u cervellu.
Durante a chirurgia, i duttori utteneranu immagini di u cervellu nantu à i schermi di l'urdinatore, aduprendu tomografia computerizzata è risonanza magnetica è questu serve per dà a posizione esatta di a parte di u cervellu chì deve esse operata. Dopu l'operazione nantu à u cervellu, a parte di l'ossu di u cranu hè piazzata di novu è i punti chirurgichi sò fatti nantu à a pelle.
Recuperazione dopu a craniotomia
Dopu avè realizatu a craniotomia, a persona deve esse tenuta sottu osservazione in l'UCI, è poi hè inviata in a stanza d'ospedale, induve pò esse ricoverata in media 7 ghjorni per riceve antibiotici in vena, per prevene infezioni, è medicinali per alleviate u dolore., cum'è paracetamol, per esempiu.
Durante u periodu in u quale a persona hè ammessa à l'uspidale, parechji testi sò fatti per testà a funzione cerebrale è verificà se a chirurgia hà causatu qualchì sequela, cume difficoltà à vede o spostà alcuna parte di u corpu.
Dopu à a dimissione in ospedale, hè impurtante tene u vestimentu in u locu induve a chirurgia hè stata effettuata, avendu cura di tene u tagliu sempre pulitu è asciuttu, hè impurtante prutegge u vestitu durante u bagnu. U duttore pò dumandà un ritornu à l'uffiziu in i primi ghjorni, per verificà a guarigione è caccià i punti.
Possibili complicazioni
A craniotomia hè fatta da specialisti, neurochirurghi, chì sò ben preparati per sta procedura, ma ancu cusì, alcune complicazioni ponu accadere, cume:
- Infezzione;
- Sanguinamentu;
- Formazione di coaguli di sangue;
- Puntura;
- Cunvulsioni;
- Debbulezza musculare;
- Prublemi di memoria;
- Difficultà à parlà;
- Prublemi di equilibriu.
Dunque, hè impurtante circà l'assistenza medica u più prestu pussibule se, dopu a chirurgia, sperimentate sintomi cum'è febbre, brividi, cambiamenti di vista, sonnolenza eccessiva, cunfusione mentale, debolezza in i vostri bracci o gambe, vertigini, difficoltà à respirà, pettu dulore.