Duvete Lascià U Vostru Figliolu Pianghjelu Durante e Sidi?
Cuntenutu
- Panoramica
- Chì hè u metudu di gridallu?
- Pros di chianciallu
- Pro di chianciallu durante u tempu di a siesta
- Preoccupazioni è effetti negativi
- Contro di chianciallu durante u tempu di a siesta
- Quantu deve u to figliolu fà a sunnetta ogni ghjornu?
- Per pienghje o per ùn pienghje?
- Hè sicuru u metudu cry it out?
- Pianta lu mètudu è i zitelli
- U takeaway
Panoramica
U tempu di u sonnu pò esse un salvatore. I pisolini sò una necessità per i zitelli. In più, sti brevi sacchetti di tempu ponu furnisce à i novi parenti una piccula pausa per ripusassi o, diciamu, per fà e cose.
Malgradu u fattu chì i criaturi piglianu un sonnu, u prucessu ùn vene micca sempre senza lacrime. Puderete truvà in una situazione induve u vostru zitellu pienghje è ùn pare micca esse capace di dorme senza u vostru aiutu.
Eccu uni pochi di approcci chì pudete piglià per travaglià sta situazione:
- stà cù u to ciucciu finu à chì s'addurmentanu
- lascialli pienghje
- salta u tempu di u sonnu, chì ùn hè micca cunsigliatu
Dapoi anni, i pediatri raccomandanu vari metodi di addestramentu di u sonnu, cumpresu chianciallu (CIO). Tuttavia, altri fornitori di cure sanitarie anu preoccupazioni serie nantu à stu metudu.
Chì hè u metudu di gridallu?
U metudu CIO hè una filusufia chì i zitelli chì pienghjenu quandu sò messi à u lettu ampareranu eventualmente à dorme senza a vostra intervenzione tenenduli, basculendu, o manghjendu finu à addurmintassi.
Per i genitori novi, questu pò esse particularmente stressante. Tenite à mente, però, chì pienghje hè estremamente cumunu à u mumentu di a sunnita, in particulare per i zitelli. U so pienghje cuntinueghja spessu per uni pochi di minuti.
U metudu CIO originale hè natu per via di prublemi di igiene. I genitori sò stati incuraghjiti à lascià i so criaturi chianciallu dighjà in l'anni 1880 cum'è mezu di prevenzione di germi.
L'idea era chì, se avete toccu u vostru zitellu u menu pussibule, serianu menu menu prubabili di ammalassi. Stu metudu hè diventatu dapoi un metudu di furmazione di u sonnu per i zitelli di più di 4 à 6 mesi. Essenzialmente insegni à u vostru zitellu prima cume si pò dorme.
Per quelli chì sò d'accordu cù l'usu di a furmazione di u sonnu, u prucessu ùn significa micca chì lasciate u zitellu chjachjarà ore sane.
Per a furmazione di u sonnu di notte, a raccomandazione di andà hè di verificà nantu à u vostru figliolu se u pienghje dura più di pochi minuti è offre rassicuranza. Puderete pudè aduprà i stessi metudi per i sonnuli di ghjornu.
Se seguite u metudu CIO, ùn hè micca cunsigliatu di ripiglià u vostru criaturu, postu chì questu li cunfonderà solu una volta chì l'avete messu di novu per a so sunnita.
Pros di chianciallu
Pro di chianciallu durante u tempu di a siesta
- I zitelli amparanu à divertisce si o s'addurmentanu da soli durante a sunnita.
- I genitori ponu fà di più se u so zitellu piglia una sunnita riesciuta o hè capace di ghjucà tranquillamente da soli durante a notte.
- U vostru zitellu pò diventà eventualmente più cunfortu cù u tempu di a sunnita.
Quelli chì sò d'accordu cù questu metudu dicenu ancu chì, se vi interferite costantemente cù u tempu di a sunnita, ci vurrà più tempu per chì u vostru figliolu amparessi à piglià sieste da soli. Questu pò diventà problematicu, cume i sonnuli ghjucanu un rolu impurtante in u sviluppu di a prima zitellina.
Hè impurtante di fatturà ancu in u vostru benessere emotivu è mentale quandu si usa u metudu CIO.
Per parechje famiglie chì anu solu unu o dui adulti in a casa, i sonniti riesciuti sò cunsiderati cum'è una necessità. Permettenu di avè u tempu di piglià cura di voi stessu è fà e cose.
Preoccupazioni è effetti negativi
Contro di chianciallu durante u tempu di a siesta
- Alcuni esperti dicenu chì ci sò prublemi psicologichi per lascià u vostru zitellu chianciallu.
- Chianciallu pò esse stressante per i genitori è i zitelli.
- Chianciallu pò causà sentimenti di insicurezza per i zitelli.
Malgradu i benefici daretu à lascià u vostru zitellu chianciallu durante e sunnette, ci hè qualchì dibattitu nantu à u putenziale di effetti serii à longu andà.
Alcuni esperti di psiculugia esprimenu u disagiu per a pussibilità di danni psiculugichi resultanti da l'usu di u metudu CIO. Ci hè ancu di più primura s'ella hè fatta in modu incorrettu o senza piglià in contu l'età di un zitellu o u stadiu di sviluppu.
Alcune preoccupazioni includenu:
- livelli aumentati di cortisol, l'ormone di u stress
- danni di u nervu vagu, chì puderebbenu purtà à prublemi digestivi
- sentimenti di insicurezza
- incapacità di fidà si di l'altri
- prublemi di relazione dopu in a vita
Eppuru, altre ricerche refutanu questi effetti potenzialmente negativi. Un studiu di u 2016 chì participava à 43 criaturi hà trovu chì duie versioni di u metudu CIO ùn avianu cumplicazioni negative à longu andà, cumprese questioni cumportamentali o emotive.
Quantu deve u to figliolu fà a sunnetta ogni ghjornu?
Sapendu quantu tempu u vostru figliolu hà bisognu di sunnillà hè un'altra chjave per u successu di u sonnu.
Sicondu a Fundazione Naziunale per u Sonnu (NSF), i neonati piglianu tipicamente dorme duie à quattru volte à ghjornu finu à 2 ore à a volta. Quandu i criaturi crescenu durante u primu annu, u numeru di sunnite di solitu diminuisce à duie volte à ghjornu.
Per pienghje o per ùn pienghje?
Ci sò argumenti da i dui lati di a cunversazione. Se sustene u metudu CIO, probabilmente vulete creà consistenza è aiutà à insegnà à i vostri figlioli à sviluppà mudelli di sonnu sani da soli.
Se ùn aduprate micca stu metudu, site probabilmente preoccupatu chì i so effetti negativi potenziali superanu ogni benefiziu di l'indipendenza per u zitellu, o benessere emotivu è mentale per i genitori.
Se site preoccupatu per u metudu CIO, ci sò modi per aiutà u vostru zitellu à dorme per e so sunneste tantu necessarie.
A Clinica Mayo, per esempiu, raccomanda di impostà l'umore è di esse coerente cù u tempu chì lasciate u vostru zitellu per una sunnita. Inoltre, a NSF ricumanda di mette u vostru zitellu in lettu quand'elli sò assonnati, senza aspettà finu à ch'elli sianu addurmintati.
Hè sicuru u metudu cry it out?
In ultimamente, cum'è per parechje altre dumande parentali, a decisione hè vostra da fà. Alcuni zitelli si adattanu bè à u metudu CIO, mentre altri ùn.
Questu hè basatu annantu à parechji fattori, cum'è l'età, i mudelli di sonnu, u temperamentu, u modu di vita, è a salute generale. U vostru duttore pò ricumandà e tecniche di sesta più adatte per u vostru zitellu è offre cunsiglii sè avete prublemi.
Pianta lu mètudu è i zitelli
Quandu u vostru criaturu ghjunghje à u so primu annu di vita, i so bisogni di u sonnu cambieranu. Cusì, u metudu CIO hà ancu bisognu di un aspettu novu per i zitelli.
À questu stadiu di a vita, u vostru zitellu pò avè bisognu di un adattamentu à u so prugramma di sonnu se truvate chì solu ùn sò micca stanchi à a so sunnita. Questa puderia implicà andà à dorme prima o dopu a notte, secondu i so bisogni.
U tempu dipende ancu da quandu u vostru zitellu và à dorme di notte è quandu si sveglianu in a mattina.
Ùn hè micca ragiunevule d'aspittà chì un zitellu pigliessi di piacè una sunnita s'ellu ùn hè ancu stancu. In listessu tempu, vulete ancu assicurà chì uttene u vostru zitellu à piglià un sonnu prima ch'elli diventinu troppu stanchi.
Una volta stabilita una rutina di sonnu, hè più faciule per attaccà cun ella. Se decidite micca aduprà u metudu CIO quandu u vostru zitellu hè un criaturu, serà più difficiule di principià quandu ghjunghjenu à a zitellina.
Mantene un tempu di dorme è un sonnu consistente chì funziona bè per a vostra famiglia. Tuttavia, ùn vi preoccupate micca troppu se a vostra rutina hè interrotta qualchì volta per via di un avvenimentu speciale.
I zitelli da 1 à 5 anni feranu probabilmente una sunnita di dopu meziornu. A Clinica Mayo dice chì a durata di sta sunnita hè generalmente trà duie è trè ore. Puderiate avè bisognu d'aghjustà l'ora di dorme di u vostru zitellu per assicurassi chì e so sonnie ùn interferiscenu micca cù u sonnu di notte.
Una di e chjave più impurtanti per u successu di u sonnu hè di pudè determinà i mudelli di sonnu di u to figliolu.
Alcuni zitelli piglianu megliu dorme à a fine di a mattina, mentre chì altri anu più successu dormendu in u dopu meziornu. A cunsistenza hè più impurtante di l'ora vera di a ghjurnata. U vostru zitellu serà probabilmente più cuuperativu durante a sunnita se i mettite à u lettu à a listessa ora ogni ghjornu.
U takeaway
A prospettiva di lascià u vostru zitellu chianciallu hè solu a metà di u prucessu quandu si tratta di i tempi di a sunnita.
Quandu u vostru zitellu invechja - soprattuttu intornu à l'età prescolare - ponu esse testardi è rifiutà di piglià un sonnu. Avè unu o dui libri chì li piacenu o attività tranquille ch'elli ponu fà da per elli ponu aiutà à addurmintassi.
A maiò parte di i zitelli anu bisognu di dorme finu à l'età di 5. Prima di suppone chì u vostru zitellu sia troppu vechju per dorme, pensate à adattà a so rutina.
Puderete ancu vulè li impegnà in alcune attività ludiche pocu nanzu à a sunnata per stancà li è pronti per una sunnita.
Per certi zitelli, però, questu li face troppu feriti per rilassassi è fà una sunnita. S'ellu hè u casu, pianificate una attività tranquilla, cum'è a lettura cun elli, ghjustu prima di a so sunnita.
Sì li rimarcate chì agiscenu sonnolenti, li portanu à u lettu prima ch'elli sianu stanchi.
In listessu tempu, ci sò cose chì vulete ancu evità.
Permettendu à u vostru zitellu di aduprà una sucetta hè OK. Tuttavia, mette u vostru chjucu à u lettu cù una buttiglia o una tazza per cunsulazione ùn hè micca cunsigliatu. Questu pò purtà à a carie dentaria.
D'appressu à a NSF, una volta chì u to figliolu si sente à u cunfortu cù u tempu di u sonnu, seranu infine capaci di dorme senza preoccupassi. Seranu ancu capaci di ritruvà si à dorme s'elli si sveglianu.
In i primi stadii di a vita di u to figliolu, i tempi di sunnita riesciuti ponu sembra impussibili, soprattuttu sì ùn dormite mancu. Pigliate cunfortu sapendu chì u vostru figliolu finiscerà questu mumentu.