Varicella: Cura è quantu dura
Cuntenutu
- 1. Per prevene
- 2. Ùn lasciate micca cun "picculi marchi"
- 3. Modi di trattamentu
- 4. Alimentazione adatta
- Cura di a varicella in gravidanza
- Cura di a varicella di u zitellu
- Quantu dura a varicella
A varicella, cunnisciuta ancu cum'è varicella, dura da 10 à 14 ghjorni è durante stu periodu alcune precauzioni sò impurtanti per a prevenzione è u sollievu di i sintomi. A vaccinazione è u distaccu fisicu per a non trasmissione, è dinò a persona infetta devenu circà e manere di allevà e ferite prurigine per ùn fà male è generà cicatrici, in più di adattà a dieta per rinfurzà l'immunità è aiutà u corpu à luttà in questa fase.
A varicella hè una infezzione causata da u virus Varicella-Zoster chì provoca frebba, malessere è macchie rosse nantu à u corpu chì prurite assai. Cunnosce altri sintomi di varicella.
Ci sò alcune precauzioni chì aiutanu à prevene è à luttà contr'à i danni causati da a varicella, fighjate quelli principali:
1. Per prevene
Ci hè parechje manere di esse cuntaminatu da u virus di a varicella, sia da a tosse o da u spiro, chì passa per secrezioni respiratorie, in cuntattu direttu cù a pelle o cù una superficie contaminata è pò sempre esse trasmessu da a mamma à u zitellu durante a gravidanza , in u partitu o l'allattamentu è una volta cù a malatia, a persona crea prutezzione è hè immune da u virus. Ci sò casi di persone chì anu cuntrattu a malatia per a seconda volta, ma sò rari è pare più dolce.
A vaccinazione hè a migliore forma di prevenzione contr'à a malatia. In Brasile, u vaccinu contr'à a varicella hè prupostu di rigalu da u Sistema Sanitariu Unificatu è face parte di u vaccinu tetravirale, chì prutege ancu da a parotite, a rosella è u morbellu, essendu amministratu in 2 dosi, u primu deve esse presu à 12 mesi è a seconda dosa 3 mesi dopu a prima. Cum'è una malattia facilmente contagiosa, e persone infette devenu restà senza cuntattu fisicu o cuntattu cullettivu cù l'altri per 14 ghjorni o finu à chì tutte e bolle s'assicchinu per impedisce a trasmissione.
2. Ùn lasciate micca cun "picculi marchi"
Cum'è u sintomu principale di a varicella sò e piaghe, tuttu ciò chì e persone infettate volenu hè a guarigione finale è chì i segni spariscenu. Ùn soffiate mai e bolle, evitate di graffià e lesioni u più pussibule è di esposizione à u sole sò una cura assai impurtante, oltre à mantene e unghie corte è pulite, aduprendu sapone bactericida o alcolu in gel parechje volte à u ghjornu, ancu mettendu guanti o calzini in e mani di notte per evità u risicu di scruccunà è fà male inconsciamente.
Altre misure per alleviare u pruritu includenu l'applicazione di qualcosa di freddo cum'è pacchetti di ghiaccio à e lesioni, cume quandu u corpu si sente fretu nantu à a pelle finisce per bluccà a sensazione di prurito. Se ci sò ferite nantu à a testa, duvete lavà i capelli senza frotte u vostru cuoio capellu è fate attenzione quandu pettinate i vostri capelli. Inoltre, piglià parechji bagni friddi à u ghjornu, aduprendu 1 tazza d'avena rotulata, senza strufinassi a pelle, hè una opzione efficace di rimediu casanu per evità i segni. Vede altre opzioni di rimediu casanu per a varicella.
Inoltre, studii anu cercatu modi per eliminà e marche lasciate da a varicella è i prudutti anu dighjà dimustratu per esse efficaci cume oliu di rosa canina è olii essenziali di rosmarinu, creme di retinol, creme di retinol è esfolianti, chì eliminendu a pelle vechja è dopu, u parte macchiata o aspra. Ci hè ancu alcune creme di rimozione di cicatrici chì ponu aiutà in u prucessu.
3. Modi di trattamentu
Ci sò trattamenti chì ponu esse effettuati per diminuisce i sintomi di a varicella è cusì aiutanu u corpu à luttà contr'à sta malatia, cum'è l'usu di farmaci anti-allergici è antidolorifici, in più di altre forme cum'è trattamenti naturali è unguenti. Capite cumu si face u trattamentu di a varicella.
4. Alimentazione adatta
Per riduce l'effetti è cuntrullà a varicella hè di primura di stà idratatu è nutritu bè per rinfurzà u sistema immune. Una cura particulare deve esse rinfurzata se a persona hà ferite in a bocca, è cibi piccanti, acidi, salati è croccanti ponu ulteriormente irrità e lesioni. Dunque, cibi dolci, leggeri è frutti è ligumi non acidi sò i più adatti, è ancu alimenti ricchi di ferru. I ghiaccioli senza zuccheru sò una bella opzione, oltre à alleviare i pruriti, aiutanu cù l'idratazione.
Vede in stu video di più nantu à l'alimenti è nutrienti chì ponu esse cunsumati per aumentà l'immunità:
Cura di a varicella in gravidanza
Siccomu a donna ùn pò micca esse vaccinata durante a gravidanza, s'ella hè infettata durante a gravidanza, deve cuntattà immediatamente u duttore chì pò prescrivere una iniezione di immunoglobulina contr'à a varicella zoster, chì quandu hè applicata entro 10 giorni da l'esposizione, pò prevene è riduce a gravità di u risicu di cumplicazioni per a mamma è u zitellu.
In i casi induve a donna vole esse incinta senza sti risichi è ùn sà s'ella hè vaccinata, pò fà analisi di sangue per sapè s'ellu hà anticorpi è, se ùn ne hà, pò piglià u vaccinu. Hè cunsigliatu d'aspittà finu à 3 mesi dopu a seconda dose prima di pruvà à cuncepisce. Amparate più nantu à i risichi, sintomi è cumu si prutegge da a varicella in gravidanza.
Cura di a varicella di u zitellu
Se ci sò suspetti chì u zitellu abbia varicella, hè necessariu cunsultà cù u pediatra, ancu sì i sintomi sò lievi, in più di esse impurtante di piglià qualchì precauzione:
- Aiutate à riduce i pruriti cù bagni caldi è lozione di camomilla;
- Mette guanti à u zitellu durante u ghjornu è a notte per ch'ellu ùn sfrisgiessi micca e ferite;
- Lasciate chì u zitellu riposi assai;
- Offre assai acqua per u zitellu per stà idratatu;
- Offre cibu chì hè faciule da inglutisce è digerisce. E zuppe è i porridge senza agrumi è l'alimenti agrumi cum'è l'aranci, e fragole è i pumati devenu esse evitati perchè ponu causà dolore;
- Prima chì u zitellu abbia 3 mesi, i medicamenti per riduce a frebba ùn devenu micca esse amministrati senza prima cunsultà un duttore.
Tuttavia, u zitellu tende à esse irritabile, micca famitu è à pienghje di più durante u periodu quandu hè malatu. Vede più nantu à a varicella in u zitellu è cumu trattallu.
Quantu dura a varicella
A malatia dura da 10 à 14 ghjorni è a persona smette di trasmette quandu e ferite asciuganu, intornu à u 7u ghjornu, tuttavia, a persona si infetta à u mumentu di u cuntattu cù u virus, ma solu 15 ghjorni dopu i sintomi chì causanu a malatia.
U mumentu chì a persona ùn hè più contagiosa, vale à dì, quandu e ferite sò secche, a rutina pò esse ripresa. Ancu cusì, i segni di a varicella devenu esce solu cumpletamente dopu à 3 settimane è se qualchì ferita hè stata ferita, pò pruduce cicatrici chì fermeranu nantu à a pelle per a vita.