Cumu hè trattata a pneumonia
Cuntenutu
- Cumu si faci u trattamentu in casa
- Cumu si face u trattamentu à l'uspidale
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
U trattamentu per a pneumonia deve esse effettuatu sottu a supervisione di un medico generale o di un pneumologu è hè indicatu secondu l'agente infettivu rispunsevule di a pneumonia, vale à dì, sì a malattia hè causata da virus, funghi o batteri. A maiò parte di u tempu, u trattamentu di pneumonia principia in l'uspidale cù u scopu di prevene chì a malattia progredisce è trasmette à altre persone.
Generalmente, i casi più semplici sò quelli causati da virus, sia perchè u corpu hè capace di eliminallu naturalmente, senza a necessità di medicazione, o perchè hà dighjà una difesa naturale contr'à i virus più cumuni o perchè hà avutu un vaccinu, per esempiu.. Cusì, a pulmonia virale hè guasi sempre menu severa, è pò esse trattata in casa cun cura di basa, cum'è ripusà o piglià espettoranti è rimedi per a frebba, per esempiu.
D'altra parte, quandu a pneumonia hè causata da batteri, u trattamentu deve esse fattu cù l'usu di antibiotici, chì u corpu ùn pò micca eliminà u microorganismu da solu. Inoltre, ci hè u risicu di sparghje u batteriu in altre parte di u corpu, ciò chì face a pneumonia più severa. In quessi casi, di solitu hè dumandatu chì u paziente sia ricusatu in ospedale per chì u trattamentu antibioticu possa esse iniziatu direttamente in a vena prima di andà in casa.
Cumu si faci u trattamentu in casa
In casa hè assai impurtante tene tutte l'indicazioni, aduprendu tutti i medicini prescritti da u duttore. Inoltre, hè necessariu piglià altre precauzioni per accelerà u trattamentu, cume:
- Evite di lascià a casa durante u principiu di u trattamentu, in i primi 3 à 5 ghjorni, secondu u tippu di pulmonite, perchè ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, hè pussibile trasmette a malatia à l'altri populi;
- Pigliate medicazione à l'ora è e dosi currette, secondu a ricetta di u duttore;
- Bei circa 2 litri d'acqua à ghjornu, per evità a disidratazione;
- Evite aduprà medicazione per a tosse chì ùn sò micca stati prescritti da u duttore;
- Purtate indumenti adatti à a temperatura, evitendu cambiamenti bruschi.
A pneumonia ùn hè micca sempre contagiosa, ma a so trasmissione hè più frequente in casi di pneumonia virale, ancu durante u trattamentu. Dunque, i pazienti duveranu mette maschere è evità di tossire o starnutire intornu à altre persone, in particulare i zitelli, l'anziani o i pazienti cun malatie chì indebuliscenu u sistema immunitariu, cum'è Lupus o HIV. Hè ancu impurtante di ricurdà di lavà bè e mani cù sapone è acqua o di aduprà gel d'alcol, riducendu e possibilità di trasmissione.
U trattamentu pò durà finu à 21 ghjorni è durante stu periodu hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale solu sì i sintomi peghju o s'elli ùn migliuranu dopu à 5 à 7 ghjorni, in particulare febbre è stanchezza. A tosse, di solitu secca o cù poca secrezione, persiste di solitu per qualchì ghjornu in più, ma cù l'usu di medicazione o nebulizzazioni prescritte da u duttore, tende à migliurà rapidamente.
Vede ancu ciò chì manghjà per curà a pneumonia più rapidamente.
Cumu si face u trattamentu à l'uspidale
U trattamentu in l'uspidale hè più cumunu in i casi di pneumonia batterica, chì a malattia avanza assai prestu è pò mette in periculu a vita di u paziente. Per questa ragione, hè impurtante esse ospedalizatu per riceve i medicamenti direttamente in a vena è mantene una valutazione costante di tutti i segni vitali finu à chì a malattia sia controllata, chì pò durà finu à 3 settimane. Capite cumu hè trattata a pneumonia batterica.
Inoltre, durante l'uspitalisazione, pò esse ancu necessariu tene una maschera di ossigenu per diminuisce u travagliu pulmonare è facilità a recuperazione.
In i casi i più gravi, chì sò più frequenti in anziani, zitelli o pazienti cun malatie autoimmune, a malattia pò avanzà assai è impedisce u funziunamentu di i pulmoni, essendu necessariu stà in una ICU per garantisce a respirazione cù un ventilatore, chì hè una macchina chì rimpiazza u pulmone durante u trattamentu.
Segni di migliurazione
I segni di migliurazione includenu riduzzione di difficultà à respirà, mancanza di soffiu migliorata è diminuzione di frebba. Inoltre, quandu e secrezioni sò produtte, hè pussibule osservà un cambiamentu di culore chì cambia da verde, à giallu, biancastru è, infine, trasparente, finu à chì sparisce.
Segni di peghju
I segni di aggravamentu sò più frequenti quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu prestu o quandu u paziente hà una malattia immunitaria, per esempiu, è includenu una tosse aumentata cù flema, presenza di sangue in e secrezioni, aggravamentu di frebba è mancanza di soffiu aumentata.
In questi casi, hè di solitu necessariu esse ingressu à l'uspidale per cumincià u trattamentu cù medicazione direttamente in a vena, chì sò più efficaci.
Vede certi rimedii casani chì ponu facilità è compie u trattamentu cunsigliatu da u duttore.