5 dumande cumuni nantu à a curazione di u coronavirus (COVID-19)
Cuntenutu
- 1. Quandu a persona hè cunsiderata guarita?
- Cù test COVID-19
- Senza test COVID-19
- 2. A dimissione da l'uspidale hè listessa chì esse guarita?
- 3. A persona guarita pò passà a malatia?
- 4. Hè pussibule uttene COVID-19 duie volte?
- 5. Ci hè una sequenza d'infezzione à longu andà?
A maiò parte di e persone infettate cù u novu coronavirus (COVID-19) sò capaci di ottene una cura è di recuperà cumpletamente, postu chì u sistema immunitariu hè capace di eliminà u virus da u corpu. Tuttavia, u tempu chì pò passà da u mumentu chì a persona presenta i primi sintomi, finu à chì hè cunsideratu guaritu pò varià da casu à casu, da 14 ghjorni à 6 settimane.
Dopu chì a persona hè cunsiderata guarita, u CDC, chì hè u Centru per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie, assume chì ùn ci hè risicu di trasmissione di malatie è chì a persona hè immune à u novu coronavirus. Tuttavia, u CDC stessu indica chì ulteriori studii cù pazienti recuperati sò sempre necessarii per dimostrà queste assunzioni.
1. Quandu a persona hè cunsiderata guarita?
Sicondu u CDC, una persona chì hè stata diagnosticata cun COVID-19 pò esse cunsiderata guarita in dui modi:
Cù test COVID-19
A persona hè cunsiderata guarita quandu adunisce queste trè variabili:
- Ùn hà micca avutu a frebba dapoi 24 ore, senza aduprà rimedii per a frebba;
- Mostra miglioramentu di i sintomi, cum'è tosse, dulore musculare, starnutimentu è difficultà à respirà;
- Negativu in 2 test di COVID-19, fattu più di 24 ore di distanza.
Sta forma hè aduprata soprattuttu per i pazienti ammessi à l'uspidale, chì anu malatie chì affettanu u sistema immunitariu o chì anu avutu sintomi severi di a malattia à un certu puntu di l'infezzione.
Generalmente, queste persone piglianu più tempu per esse cunsiderate curate, postu chì, per via di a gravità di l'infezzione, u sistema immunitariu hà più difficultà à luttà contr'à u virus.
Senza test COVID-19
Una persona hè cunsiderata guarita quandu:
- Ùn hà micca avutu a frebba dapoi almenu 24 ore, senza usu di medicazione;
- Mostra miglioramentu di i sintomi, cum'è tosse, malessere generale, starnutimentu è difficultà à respirà;
- Più di 10 ghjorni sò passati dapoi i primi sintomi di COVID-19. In i casi più severi, stu periodu pò esse allargatu da u duttore à 20 ghjorni.
Sta forma hè generalmente aduprata in i casi i più lievi di l'infezzione, in particulare in e persone chì si recuperanu isolate in casa.
2. A dimissione da l'uspidale hè listessa chì esse guarita?
U scaricamentu da l'uspidale ùn significa micca sempre chì a persona sia guarita. Questu hè chì, in parechji casi, a persona pò esse dimessa quandu i so sintomi si migliuranu è ùn anu più bisognu à esse in osservazione cuntinua in l'uspidale. In queste situazioni, a persona deve restà isolata in una stanza in casa, finu à chì i sintomi spariscanu è sia cunsiderata guarita in unu di i modi indicati sopra.
3. A persona guarita pò passà a malatia?
Finu à avà, hè cunsideratu chì a persona guarita di COVID-19 hà un risicu assai bassu di pudè trasmette u virus à altre persone. Ancu se a persona guarita pò avè qualchì carica virale per parechje settimane dopu à a sparizione di i sintomi, u CDC considera chì a quantità di virus liberatu hè estremamente bassa, senza risicu di cuntagione.
Inoltre, a persona cessa ancu di avè tosse è starnuti costanti, chì sò a forma principale di trasmissione di u novu coronavirus.
Ancu cusì, più investigazioni sò necessarie è, dunque, l'autorità sanitarie raccomandanu una cura di basa cume lavassi spessu e mani, copre a bocca è u nasu ogni volta chì avete bisognu di tossisce, oltre à evità esse in lochi publichi chjusi. Scuprite più nantu à a cura chì aiuta per prevene l'infezzione da sparghjera.
4. Hè pussibule uttene COVID-19 duie volte?
Dopu à analisi di sangue fatte nantu à e persone recuperate, era pussibule osservà chì u corpu sviluppa anticorpi, cum'è IgG è IgM, chì parenu garantisce a prutezzione contru una nova infezzione da COVID-19. Inoltre, secondu u CDC dopu l'infezzione, una persona hè capace di sviluppà immunità per circa 90 ghjorni, diminuendu u risicu di reinfezione.
Dopu stu periodu, hè pussibule chì a persona sviluppi l'infezzione SARS-CoV-2, dunque hè impurtante chì ancu dopu a scomparsa di i sintomi è a cunferma di a cura per mezu di esami, a persona mantene tutte e misure chì aiutanu à prevene una nova infezzione, cume cum'è purtendu maschere, distanza suciale è lavatu di mani.
5. Ci hè una sequenza d'infezzione à longu andà?
Finu à oghje, ùn ci hè nisuna sequela cunnisciuta direttamente ligata à l'infezzione COVID-19, postu chì a maiò parte di e persone parenu ricuperà senza sequele permanenti, soprattuttu perchè avianu una infezzione lieve o moderata.
In u casu di e infezioni più gravi di COVID-19, in cui a persona sviluppa pneumonia, hè pussibule chì si possessinu sequelle permanenti, cume una diminuzione di a capacità pulmonare, chì pò causà mancanza di respiru in attività semplici, cume camminà veloce o cullendu e scale. Ancu cusì, stu tippu di seguita hè in leia cù e cicatrici pulmonari lasciate da a pneumonia è micca da l'infezzione da coronavirus.
Altre sequenze ponu cumparisce ancu in e persone chì sò ricoverate in l'UCI, ma in questi casi, varienu secondu l'età è a presenza di altre malatie croniche, cum'è prublemi cardiaci o diabete, per esempiu.
Sicondu alcuni raporti, ci sò pazienti guariti di COVID-19 chì parenu avè stanchezza eccessiva, dolore musculare è difficultà à dorme, ancu dopu avè eliminatu u coronavirus da u so corpu, chì hè statu chjamatu sindrome post-COVID. Fighjate u video seguente è scopre chì hè, perchè accade è chì sò i sintomi più cumuni di sta sindrome:
In u nostru podcast u Dr. Mirca Ocanhas chiarisce i principali dubbi nantu à l'impurtanza di rinfurzà u pulmone: