Cosa hè a densitometria ossea, à chì serve è cumu capisce u risultatu
Cuntenutu
A densitometria ossea hè un esame di stampa ampiamente adupratu per u diagnosticu di l'osteoporosi, postu chì permette di valutà a densità di l'osse di a persona è, cusì, verificà s'ellu ci era a perdita ossea. Dunque, a densitometria ossea hè indicata da u duttore quandu a persona hà fattori di risicu per l'osteoporosi, cume a menopausa, l'invecchiamentu è l'inattività fisica, per esempiu.
A densitometria ossea hè un test simplice è indolore chì ùn richiede micca una preparazione per esse effettuata, è hè solu indicatu chì a persona informa se piglia qualsiasi medicamentu o s'ellu hà avutu un test di cuntrastu in l'ultimi 3 ghjorni prima di u test di densitometria .
Per chì ghjè
A densitometria ossea hè cunsiderata cum'è l'esame principale per identificà a perdita di massa ossea, essendu cunsideratu u standard d'oru per a diagnosi di osteopenia è osteoporosi. Per questa ragione, a densitometria ossea hè indicata quandu sò osservati fattori chì portanu à una diminuzione di massa ossea o chì aumentanu u risicu di sviluppà malatie, cume:
- Invechjate;
- Ménopause;
- Storia familiale di osteopenia o osteoporosi;
- Usu di corticosteroidi spessu;
- Iperparatiroïdismu primariu;
- Fumà;
- Stile di vita sedentariu;
- Malatie gastrointestinali o calcoli renali;
- Gran cunsumu di caffeina;
- Carenze nutrizionali.
L'esame di densitometria ossea hè impurtante perchè indica a massa ossea di a persona, essendu essenziale per u duttore verificà u risicu di sviluppà osteoporosi o osteopenia è a possibilità di avè una frattura, è pò indicà strategie per queste situazioni da evità. Inoltre, stu test hè indicatu cum'è un modu per monitorà a persona è a risposta à u trattamentu basatu annantu à l'analisi di a densità ossea cù u tempu.
Cumu a densitometria ossea hè fatta
A densitometria ossea hè un esame simplice, chì ùn provoca dolore o fastidiu è ùn richiede micca preparazione per esse eseguita. L'esame hè prestu, dura trà 10 è 15 minuti, è si face cù a persona chì si trova nantu à una barella, immobile, finu à chì un dispositivu registra immagini radiologiche di u so corpu.
Malgradu esse simplici, u test di densitometria ossea ùn hè micca indicatu per e donne incinte, e persone obese o quelli chì anu avutu un test di cuntrastu circa 3 ghjorni prima di u test di densitometria, perchè pò interferisce cù u risultatu di u test.
Cumu capisce u risultatu
U risultatu di a densitometria ossea hè indicatu da punteggi chì indicanu a quantità di calciu prisente in l'osse, chì sò:
1.Partitura Z, chì hè indicatu per i più ghjovani, stima a pussibilità di a persona chì soffre una frattura, per esempiu, è pò esse interpretatu cusì:
- Valore finu à 1: Risultatu nurmale;
- Valore sottu 1 à - 2,5: Indicativu di l'osteopenia;
- Valore sottu - 2,5: Indica l'osteoporosi;
2. Puntuazione T, chì hè più adatta per l'anziani o e donne dopu a menopausa, chì sò più propensi à sviluppà l'osteoporosi, chì pò esse:
- Valore più grande chì 0: Normale;
- Valore finu à -1: Borderline;
- Valore sottu -1: Indica l'osteoporosi.
A densitometria ossea deve esse effettuata almenu una volta à l'annu da e donne di più di 65 anni è da l'omi di più di 70 anni è periodicamente, secondu a guida di u duttore, per e persone chì sò dighjà state diagnosticate d'osteopenia o osteoporosi per verificà a risposta à u trattamentu.