Kava-kava: chì hè, per chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
- Cumu funziona Kava-kava
- Cumu aduprà Kava-kava
- Possibili effetti collaterali
- Contraindicazioni di Kava-kava
Kava-kava hè una pianta medicinali, cunnisciuta ancu cum'è Cava-cava, Kawa-kava o solu Kava, chì hè ampiamente aduprata in medicina tradiziunale per trattà casi d'ansietà, agitazione o tensione. U so nome scientificu hè Piper methysticum è pò esse truvatu in butteghe di alimenti sani, butteghe in linea è ancu in certi supermercati.
Questu hè perchè, sta pianta hà alcune sostanze attive assai impurtanti, cunnisciute cum'è kavalactones, chì, secondu alcuni studii, sembranu agisce in modu assai simile à quellu di alcune droghe ansiolitiche, regulendu l'azzione di u neurotrasmettitore GABA in u cervellu.
Cusì, Kava-kava pò esse una ottima opzione di trattamentu naturale per i casi d'ansietà è agitazione, prima di optà per l'usu di droghe. Tuttavia, per esse adupratu currettamente è in dosi sicure, u so usu deve esse guidatu da un naturopata, erborista, nutrizionistu o altru prufessiunale sanitariu specializatu in l'usu di e piante medicinali.
Cumu funziona Kava-kava
U meccanisimu esattu di azzione di sta pianta ùn hè ancu cunnisciutu, tuttavia, parechji studii parenu indicà chì i kavalactones Kava-kava anu una funzione assai simile à e benzodiazepine, chì sò u gruppu principale di droghe aduprate in u trattamentu di l'ansietà.
Questu significa chì a pianta hè capace di ligà à i recettori cerebrali di u neurotrasmettitore GABA, aumentendu a so azzione. Cum'è GABA hè principalmente responsabile di inibisce u sistema nervosu centrale, permettendu à a persona di rilassassi, di sente menu paura è d'esse menu ansiosi, sta pianta finisce per avè un potente effettu calmante.
Inoltre, alcuni studii indicanu ancu chì Kava-kava pò esse adupratu in casi di crisi, postu chì unu di i so kavalactones, kavaína, hà un'azione antagonistica in i canali di sodiu, chì finisce per stabilizà l'azione elettrica di u neurone.
Cumu aduprà Kava-kava
A parte aduprata di Kava-kava sò i so rizomi, induve si trova a più alta concentrazione di e so sostanze attive. Ci hè parechje manere di aduprà sta pianta:
- Supplemento (capsule): hè a forma più efficace, postu chì adopra un estrattu più cuncintratu di e sostanze attive di a pianta. Per aduprà cum'è supplementu, l'ideale hè di cunsultà un erboristu, tuttavia, a dosa generica indicata hè di solitu 60 à 120 mg per ghjornu, in u casu di estratti cù una concentrazione di 50 a 70% di kavalactone;
- Tè: i rizomi di Kava-kava ponu ancu esse aduprati per fà u tè, in ogni modu, in questa forma d'usu ùn hè micca pussibule sapè cun certezza quale hè a concentrazione di sustanzi attivi. Tuttavia, si consiglia di mette 1 cucchiaia di rizomi Kava-kava à bollire cù 500 ml d'acqua per 10 minuti. Poi strain, lasciate scaldà è pigliate 2 à 3 volte à ghjornu, o à e volte quandu sentite a più grande ansietà, per esempiu.
L'ideale hè di cunsultà sempre un fitoterapeuta o un prufessiunale sanitariu spezializatu in piante medicinali, postu chì u so usu, e dosi è u tempu di trattamentu ponu varià secondu ogni persona è a so storia.
Scuprite altre opzioni naturali per cuntrullà l'ansietà.
Possibili effetti collaterali
L'effettu secundariu principale di l'usu di Kava-kava hè l'apparizione di gravi danni à u fegatu. Tuttavia, i soli studii fatti nantu à questu effettu sò stati fatti cù e persone chì avianu ancu altre abitudini chì pudianu influenzà u funziunamentu di u fegatu. Cusì, è ancu se u veru effettu di Kava nantu à u fegatu ùn hè ancu cunnisciutu, hè cunsigliatu di ùn superà a dosa di 120 mg per ghjornu.
Contraindicazioni di Kava-kava
Kava-kava hè contraindicatu per e donne incinte è chì allattanu perchè ùn ci sò studii nantu à a so sicurezza durante queste fasi di a vita. Inoltre, deve esse evitata da quelli chì anu malatie di fegatu o da quelli chì sò trattati cù antidepressivi, almenu senza l'indicazione di un prufessiunale sanitariu.