Cosa hè l'effusione pericardica, sintomi, cause principali è trattamentu
Cuntenutu
L'effusione pericardica currisponde à l'accumulazione di sangue o liquidi in a membrana chì circonda u core, u pericardiu, dendu à una tamponata cardiaca, chì interferisce direttamente cù u flussu di sangue versu l'organi è i tessuti, è, dunque, hè cunsideratu cum'è un seriu è chì duverebbe esse trattatu u più prestu pussibule.
Questa situazione hè, in a maiò parte di i casi, una cunsequenza di l'infiammazione di u pericardiu, cunnisciuta cum'è pericardite, chì pò esse causata da infezioni batteriche o virali, malattie autoimmuni, cambiamenti cardiovascolari. Hè impurtante chì a causa di a pericardite è, di cunsiguenza, di l'affusione pericardica sia identificata per chì u trattamentu pò esse iniziatu.
L'effusione pericardica hè curabile quandu u diagnosticu hè fattu quandu i sintomi apparsu è u trattamentu hè iniziatu pocu dopu, secondu e linee guida di u cardiologu, permettendu di evità complicazioni fatali in u core.
Sintomi di versu pericardicu
I sintomi di versu pericardicu varienu secondu a velocità di l'accumulazione di fluidi è a quantità accumulata in u spaziu pericardicu, chì influenza direttamente a gravità di a malattia. I sintomi di colpu sò in relazione cù un cambiamentu in u fornimentu di sangue è ossigenu à u corpu, chì pò esse:
- Difficultà à respirà;
- Aggravamentu di stanchezza quandu si stende;
- Dolore di pettu, di solitu daretu à u sternu o à a manca di u pettu;
- Tosse;
- Febbra bassa;
- Aumentata di a frequenza cardiaca.
U diagnosticu di versu pericardicu hè fattu da u cardiologu basatu annantu à a valutazione di i segni è sintomi presentati da a persona, l'analisi di a storia di a salute, è i testi cum'è l'auscultazione cardiaca, a radiografia di u torace, l'elettrocardiogramma è l'ecocardiogramma.
Cause principali
U versu pericardicu hè di solitu una cunsequenza di l'infiammazione di u pericardiu, cunnisciuta cum'è pericardite, è questu pò accadere per via di infezioni da batteri, virus o funghi, malatie autoimmuni cume l'artrite reumatoide o lupus, ipotiroidisimu, l'usu di farmaci per cuntrullà a pressione alta, o per via di l'accumulazione di urea in u sangue per via di fallimentu renale.
Inoltre, a pericardite pò accade per via di u cancheru di u core, di a metastasi di u cancheru di i pulmoni, di u senu o di a leucemia, o per via di ferite o traumatismi in u core. Cusì, queste situazioni ponu causà infiammazione di u tessutu chì allinea u core è favurisce l'accumulazione di fluidi in sta regione, dendu origine à un effusione pericardica. Amparate più nantu à a pericardite.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu per a pericardite hè indicatu da u cardiologu secondu a causa di u colpu, a quantità di fluidu accumulatu è a cunsequenza chì pò purtà à u funziunamentu di u core.
Cusì, in casu d'effusione pericardica lieve, in cui ci hè un risicu bassu di compromissione di a funzione cardiaca, u trattamentu consiste in l'usu di droghe cum'è l'aspirina, antiinfiammatori non steroidali cum'è ibuprofene o corticosteroidi cum'è prednisolone, chì riduce l'infiammazione è i sintomi di a malattia.
Tuttavia, se ci hè u risicu di prublemi cardiaci, pò esse necessariu di ritirà stu liquidu attraversu:
- Pericardiocentesi: prucedura chì cunsiste à inserisce una agulla è un cateteru in u spaziu pericardicu per drenà u fluidu accumulatu;
- Chirurgia: adupratu per drenà u fluidu è riparà e lesioni in u pericardiu chì causanu u colpu;
- Pericardiectomia: cunsiste in a rimozione, per via chirurgica, di una parte o di tuttu u pericardiu, adupratu principalmente in u trattamentu di i versi pericardici recurrenti.
Cusì, hè impurtante chì u diagnosticu è u trattamentu sianu fatti u più brevi pussibule per evità l'occorrenza di cumplicazioni.