Prove di Diabete
Cuntenutu
- Quale deve esse sottumessu test di diabete?
- Analisi di sangue per a diabetes
- Test A1c
- Test casuale di zuccherinu in sangue
- Test di zuccheru in sangue à digiunu
- Test di tolleranza orale à u glucosiu
- Pruvenza di urina per a diabetes
- Test di diabete gestazionale
Chì ghjè u diabete?
U diabete hè una cundizione chì affetta a capacità di u corpu à pruduce o aduprà insulina. L'insulina aiuta u corpu à aduprà u zuccherinu in sangue per l'energia. U diabete risultati in u zuccherinu in sangue (glucosiu in sangue) chì cresce à livelli anormalmente alti.
Cù u tempu, a diabete risultati in danni à i vini sanguini è i nervi, causendu una varietà di sintomi, cumprese:
- difficultà à vede
- tinghje è intorpidimentu in e mani è in i pedi
- risicu aumentatu per un attaccu di core o un colpu
Un diagnosticu precoce significa chì pudete inizià u trattamentu è fà passi versu un modu di vita più sanu.
Quale deve esse sottumessu test di diabete?
In i so primi stadii, a diabete pò causà o micca parechji sintomi. Duvete esse testatu se sperimentate unu di i primi sintomi chì si verificanu à volte, cumprendu:
- essendu estremamente sete
- sintimu stancu tuttu u tempu
- avè assai fame, ancu dopu manghjatu
- avè una visione sfocata
- urinate più spessu di l'abitudine
- avè piaghe o taglioli chì ùn guarisceranu
Alcune persone devenu esse testate per u diabete ancu s'elli ùn sperimentanu sintomi. L'Associazione Americana di Diabete (ADA) ricumanda chì sottumessi test di diabete se site in sovrappesu (indice di massa corporeu superiore à 25) è rientrate in una di e categurie seguenti:
- Site un’etnia à risicu altu (Afroamericanu, Latinu, Nativu Americanu, Isulanu di u Pacificu, Asiaticu-Americanu, frà altri).
- Avete pressione alta, trigliceridi elevati, colesterolu HDL bassu, o malatie cardiache.
- Avete una storia di famiglia di diabete.
- Avete una storia persunale di livelli anormali di zuccherinu in sangue o segni di resistenza à l'insulina.
- Ùn avete micca impegnatu in attività fisica regulare.
- Site una donna cù una storia di sindrome di l'ovariu polichisticu (PCOS) o di diabete gestazionale.
L'ADA ricumanda ancu chì tù sia sottumessu à una prima prova di zuccaru in sangue sè site più di 45 anni. Questu vi aiuta à stabilisce una basa di basa per i livelli di zuccheru in sangue. Perchè u vostru risicu di diabete aumenta cù l'età, i testi ponu aiutà à identificà e vostre possibilità di sviluppallu.
Analisi di sangue per a diabetes
Test A1c
L'analisi di sangue permette à un duttore di determinà i livelli di zuccheru in sangue in u corpu. U test A1c hè unu di i più cumuni perchè i so risultati stimanu i livelli di zuccheru in sangue cù u tempu, è ùn avete micca dighjunu.
U test hè ancu cunnisciutu cum'è test di emoglobina glicata. Misura a quantità di glucosiu chì si hè attaccatu à i globuli rossi in u vostru corpu in l'ultimi dui o trè mesi.
Siccomu i globuli rossi anu una vita di circa trè mesi, u test A1c misura u vostru zuccherinu mediu in sangue per circa trè mesi. U test richiede di raccoglie solu una piccula quantità di sangue. I risultati sò misurati in percentuale:
- I risultati di menu di 5,7 per centu sò nurmali.
- I risultati trà 5,7 è 6,4 per centu indicanu prediabetes.
- Risultati uguali o più grande di 6,5 per centu indicanu a diabetes.
I test di laboratorio sò standardizati da u Programma Naziunale di Normalizazione di Glicemoglobina (NGSP). Questu significa chì ùn importa ciò chì u laboratoriu eseguisce a prova, i metudi per pruvà u sangue sò i stessi.
Sicondu l'Istitutu Naziunale di Diabetes è Digestive and Kidney Diseases, solu i testi chì sò stati appruvati da u NGSP devenu esse cunsiderati abbastanza definitivi per diagnosticà a diabetes.
Alcune persone ponu avè risultati varii aduprendu u test A1c. Ciò include e donne incinte o persone cun una variante speciale di emoglobina chì rende i risultati di i testi imprecisi. U vostru duttore pò suggerisce testi di diabete alternativi in queste circustanze.
Test casuale di zuccherinu in sangue
Un test aleatoriu di zuccheru in sangue implica piglià sangue in ogni mumentu, ùn importa quandu avete manghjatu l'ultima volta. I risultati uguali o più grande di 200 milligrammi per decilitru (mg / dL) indicanu a diabetes.
Test di zuccheru in sangue à digiunu
E prove di zuccheru in sangue à dighjunu implicanu u prelevamentu di u sangue dopu avè dighjunatu durante a notte, ciò chì di solitu significa micca manghjà per 8 à 12 ore:
- I risultati di menu di 100 mg / dL sò normali.
- I risultati trà 100 è 125 mg / dL indicanu prediabetes.
- I risultati uguali o più grande di 126 mg / dL dopu à dui testi indicanu diabete.
Test di tolleranza orale à u glucosiu
U test di glucosiu orale (OGTT) si face in u corsu di duie ore. U vostru zuccherinu in sangue hè testatu inizialmente, è dopu vi dete una bevanda zuccherata. Dopu duie ore, i vostri livelli di zuccheru in sangue sò pruvati dinò:
- I risultati di menu di 140 mg / dL sò normali.
- I risultati trà 140 è 199 mg / dL indicanu prediabetes.
- I risultati uguali o più grande di 200 mg / dL indicanu diabete.
Pruvenza di urina per a diabetes
I test di urina ùn sò micca sempre usati per diagnosticà a diabetes. I duttori li usanu spessu se pensanu chì pudete avè diabete di tip 1. U corpu produce corpi chetoni quandu u tessutu grassu hè adupratu per l'energia invece di u zuccherinu in sangue. I laboratori ponu testà l'urina per questi corpi chetoni.
Se i corpi chetonii sò presenti in quantità moderate à grandi in l'urina, questu puderia indicà chì u vostru corpu ùn face micca abbastanza insulina.
Test di diabete gestazionale
U diabete gestazionale pò accade quandu una donna hè incinta. L'ADA suggerisce chì e donne cù fattori di risicu devenu esse testati per u diabete à a so prima visita per vede s'elli anu dighjà diabete. A diabete gestazionale accade in u secondu è u terzu trimestru.
I duttori ponu aduprà dui tippi di test per diagnosticà a diabete gestazionale.
U primu hè un test iniziale di sfida di glucosiu. Questa prova implica di beve una soluzione di sciroppu di glucosiu. U sangue hè tiratu dopu à una ora per misurà i livelli di zuccheru in sangue. Un risultatu di 130 à 140 mg / dL o menu hè cunsideratu normale. Una lettura più alta di l'abitudine indica a necessità di ulteriori test.
U test di seguitu di a tolleranza à u glucosiu implica micca manghjà nunda durante a notte. Un livellu iniziale di zuccheru in sangue hè misuratu. A futura mamma poi beie una soluzione alta in zuccheru. U zuccherinu in sangue hè dopu verificatu ogni ora per trè ore. Se una donna hà duie o più letture più alte di l'abitudine, i risultati indicanu diabete gestazionale.
U secondu test prevede di fà un test di tolleranza à u glucosiu di duie ore, simile à quellu descrittu sopra. Un valore fora di a portata seria diagnosticu per a diabete gestazionale aduprendu stu test.