Diabulimia: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
Diabulimia hè un termine pupulare adupratu per discrive un disordine alimentariu seriu chì pò esce in e persone cun diabete di tipu 1. In questu disordine, a persona riduce intenzionalmente o smette di piglià a quantità di insulina necessaria per cuntrullà i so livelli di zuccheru in sangue., Cù u scopu di perde u pesu.
Cum'è in u diabete di tipu 1 u corpu ùn pò micca pruduce alcuna quantità di insulina, quandu a persona ùn amministra micca a quantità necessaria, ponu accade parechje cumplicazioni gravi chì ponu minaccià a vita.
Cusì, e persone cun diabete di tipu 1 chì piglianu una quantità inferiore di insulina devenu cunsultà un psicologu per valutà s'elli anu stu disordine, per inizià u trattamentu più adeguatu è evità complicazioni di salute.
Cumu identificà
A diabulimia ùn hè generalmente micca facilmente identificabile, soprattuttu da altre persone. Tuttavia, a persona stessa pò sospettà chì hà stu disordine quandu hà e caratteristiche seguenti:
- Avete diabete di tip 1;
- Riduce a quantità di insulina o omette alcune dosi in tuttu;
- Avete paura chì l'insulina pruvucassi l'aumentu di pesu.
Inoltre, cum'è una persona ùn piglia micca insulina per abbassà i livelli di zuccheru in sangue, ponu apparì segni di crescita di zuccaru in sangue, cumprese bocca secca, sete, stanchezza frequente, sonnolenza è mal di testa.
Un modu per esse suspettu di diabulimia hè di paragunà e letture di glucosiu in sangue da un periodu precedente, nutendu s'ellu hè attualmente più faciule di sperimentà livelli di zuccherinu in sangue incontrollati. Questu hè chì, in generale, e persone cun diabete di tip 1, chì facenu un usu currettu di l'insulina, sò capaci di mantene assai cuntrollati i livelli di glucosiu in sangue.
Chì causa a diabulimia
A diabulimia hè un disordine psicologicu chì si sviluppa da una paura irrazionale chì a persona cun diabete di tippu 1 hà chì l'usu costante di insulina pò causà l'aumento di pesu.
Cusì, a persona principia riducendu l'unità di dosi d'insulina è pò ancu finisce per omettere parechje dosi per tuttu u ghjornu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Siccomu hè un disordine psicologicu, a diabulimia deve esse discuta cun un psicologu, prima per cunfirmà u diagnosticu è dopu per inizià u trattamentu più adattu. Tuttavia, altri prufessiunali sanitarii chì sò abituati à trattà cun diabete, cum'è nutrizionisti o endocrinologi, devenu ancu esse parte di u prucessu di trattamentu.
Di solitu, u pianu di trattamentu principia cù sessioni di psicoterapia per aiutà a persona à avè una maghjina di corpu più pusitiva è per demistificà a relazione trà l'usu di insulina è cambiamenti di pesu.
Sicondu u gradu di u disordine, pò sempre esse necessariu di fà un cuntrollu più regulare cù l'endocrinologu, è ancu di participà à tutta a famiglia per aiutà a persona à superà sta fase.
Possibili complicazioni
Cum'è un disordine alimentariu, a diabulimia hè una situazione assai seria chì pò mette in periculu a vita. I primi cumplicazioni di stu disordine sò direttamente ligati à l'aumentu di i livelli di zuccaru in sangue, chì finiscenu per impedisce a guarigione di e ferite, facilitendu l'iniziu di infezioni è purtendu à a disidratazione.
À longu andà, ponu cumparisce ancu più cumplicazioni gravi, cum'è:
- Perda progressiva di a visione;
- Gonfiore di l'ochji;
- Pèrdita di sensazione in i diti è i pedi;
- Amputazione di pedi o mani;
- Diarrea crònica;
- Malatie di rene è di fegatu.
Inoltre, cume ci hè una mancanza di insulina in u sangue, u corpu ùn pò micca assorbe currettamente i nutrienti di l'alimentu manghjatu, finendu per lascià u corpu in una situazione di malnutrizione è fame chì, cun altre complicazioni pò lasciare a persona in un coma è finu à chì porta à a morte.