Cumu hè trattatu u botulismu è cumu prevene
Cuntenutu
U trattamentu di u botulismu deve esse fattu à l'uspidale è implica l'amministrazione di un siero contr'à a tossina prodotta da u batteriu Clostridium botulinum è lavatu di stomacu è intestinali, per chì ogni traccia di contaminanti sia eliminata. Inoltre, a vigilanza cardiorespiratoria in l'uspidale hè impurtante, postu chì a tossina da u batteriu pò purtà à paralisi di i musculi respiratori.
U botulismu hè una malattia causata da i batteri Clostridium botulinum, chì si pò truvà in terra è in alimenti mal cunservati, è chì produce una tossina, tossina botulinica, chì pò purtà à l'apparizione di sintomi gravi chì ponu resultà in a morte in poche ore secondu a quantità di tossina prodotta da stu batteriu.
Per prevene a contaminazione da stu batteriu, si consiglia di cunsumà alimenti adeguatamente sanificati è in bonu statu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u botulismu deve esse fattu in un ambiente ospedaliero, di solitu in l'UCI, chì hà per scopu di neutralizà l'azione di a tossina prodotta da i batteri in u corpu, essendu impurtante chì u paziente sia monitoratu è impedisce a progressione di a malattia.
Di solitu u trattamentu cunsiste in l'applicazione di un sieru anti-botulinum, chjamatu ancu antitossina, è si deve fà u più prestu pussibule per chì e probabilità di curazione aumentinu. U sieru anti-botulinu currisponde à anticorpi eterologhi derivati da cavalli, chì ponu causà reazioni di ipersensibilità quandu amministratu, dunque hè necessariu monitorà u paziente in ospedale. Inoltre, hè cunsigliatu di fà lavà stomacu è intestinali per eliminà qualsiasi alimentu contaminatu restante.
E misure di supportu di vita, cume l'usu di apparecchi respiratori, u monitoru di a funzione cardiaca, una nutrizione adeguata è a prevenzione di e piaghe di u lettu sò ancu parte di u trattamentu. Hè perchè a tossina botulinica pò purtà à paralisi di i musculi cardiorespiratori, chì pò purtà à a morte. Eccu cumu ricunnosce i segni è i sintomi di u botulisimu.
Cumu prevene
Per prevene a contaminazione da i batteri Clostridium botulinum hè impurtante di fà casu à a cunsumazione, a distribuzione è a cummercializazione di l'alimentu. Cusì, hè cunsigliatu:
- Evite di manghjà alimenti trasfurmati chì anu liquidu;
- Ùn conservate micca l'alimentu à alte temperature;
- Evite di cunsumà alimenti in scatula, in particulare quelli in lattine chì sò ripieni, dannighjati o cù un cambiamentu di l'olfattu è di l'aspettu;
- Sanitize bè l'alimentu prima di cunsumallu;
- Fate bollire cibi cunservati o in scatula per almenu 5 minuti prima di esse cunsumati.
Ùn offre micca u mele à u criaturu di menu di 1 annu, chì u mele hè un ottimu modu per sparghje e spore di sta batteria, chì pò esse un botulismu di u zitellu, postu chì u sistema immunitariu ùn hè micca sviluppatu cumpletamente. Amparate più nantu à u botulismu di i zitelli.