Diastasi addominale: chì hè, cumu identificallu è chì fà
Cuntenutu
- Cumu sapè se aghju diastasi addominale
- Cumu finisce a diastasi postpartum
- 1. Esercizii clinichi di Pilates
- 2. Fisioterapia
- 3. Chirurgia
- Cosa da fà per rende a to pancia dura
- Tempu di trattamentu
- Cumplicazioni di diastasi
A diastasi addominale hè a rimozione di i musculi addominali è di u tessutu connettivu chì accade di solitu durante a gravidanza, essendu a causa principale di flaccidità addominale è di lombalgia in u periodu postpartum.
Sta distanza pò ghjunghje à 10 cm di distanza è hè duvuta à a debbulezza di u musculu addominale, chì hè assai stesa per via di a crescita di u ventre durante a gravidanza. Tuttavia, a diastasi pò accade ancu fora di a gravidanza, in particulare in e persone chì alzanu oggetti assai pesanti in una postura sbagliata.
U trattamentu per curregge a diastasi addominale pò esse fattu cù eserciziu, fisioterapia o, in l'ultimu casu, chirurgia, soprattuttu quandu a distanza hè più grande di 5 cm è l'esercizii ùn eranu micca efficaci per curregge a situazione.
Cumu sapè se aghju diastasi addominale
Hè pussibule suspettà chì avete una diastasi dopu à u partitu quandu si sente a regione sottu u ombelicu assai dolce è flacciu o si osserva un rigonfiu in l'addome quandu si porta qualchì pesu, accovacciati o tossu, per esempiu.
Per assicurassi chì hè una diastasi addominale, duvete:
- Stenditi nantu à u spinu è appughjate l'indici è i diti media circa 2 cm sopra è sottu à u to ombelicu, è dopu;
- Cuntratta l'abdomen, cum'è se esegui un eserciziu addominale.
A cosa nurmale hè chì quandu l'abdomen si contrae, e dite saltanu un pocu in altu, ma in casu di diastasi e dite ùn si movenu, hè ancu pussibule di mette 3 o 4 dite fiancu à fiancu senza chì si movinu cù a cuntrazione addominale.
Alcune situazioni chì favurizanu u sviluppu di a diastasi addominale sò avè più di una gravidanza, avè una gravidanza gemella, dà nascita à un zitellu di più di 4 kg o avè più di 35 anni. Quandu ùn hè micca in leia cù a gravidanza, a diastasi si face di solitu per via di debbulezza in i musculi addominali.
Cumu finisce a diastasi postpartum
L'opzioni di trattamentu per curà a diastasi addominale è uttene torna un stomacu duru sò:
1. Esercizii clinichi di Pilates
L'esercizii sò di grande aiutu in u trattamentu ma devenu esse realizatu sottu a supervisione di u fisioterapeuta o furmatore persunale perchè male eseguitu pò causà un aumentu di a pressione intra-addominale, è aumentà a separazione di i recti, aggravendu a diastasi o purtendu à l'apparizione di una ernia.
Alcuni esercizi raccomandati per correggere a diastasi I mostranu in stu video:
Sti esercizii sò i più adatti perchè cuntrattenu u transversus abdominis è e fibre inferiori di u rectus abdominis, rinfurzenduli, senza pressione eccessiva nantu à u rectus abdominis.
2. Fisioterapia
In fisioterapia, l'attrezzatura cum'è FES pò esse aduprata, chì prumove a cuntrazione musculare. Stu dispositivu pò esse fattu per 15 à 20 minuti è hè assai efficace per rinfurzà u rettu abdominu.
3. Chirurgia
A cirurgia hè l'ultimu risorse per corrette diastasi, ma hè assai simplice è cunsiste à cusgisce i musculi.Ancu se a cirurgia pò esse realizata solu per questu scopu, u duttore pò suggerisce ancu liposuzione o abdominoplastia per rimuovere l'eccessu di grassu, cucendu u musculu per finisce.
Vede cumu hè fatta a chirurgia per a diastasi addominale.
Cosa da fà per rende a to pancia dura
Durante u trattamentu per correggere a diastasi addominale hè ancu raccomandatu:
- Mantene a bona pusizione è a pusizione seduta;
- Mantene a cuntrazione di u musculu transversu abdominis per tutta a ghjurnata, questu eserciziu essendu cunnisciutu cum'è eserciziu addominale ipopressivu, in u quale hè solu necessariu pruvà à purtà l'ombelicu à u spinu, riducendu u ventre principalmente quandu si stà sedendu, ma duvete mantene sta cuntrazione in tuttu u ghjornu. Amparate megliu cumu fà i sit-ups ipopressivi;
- Evite quantunque pussibule piegà u corpu in avanti, cum'è se fessi un addominale tradiziunale perchè aggrava a diastasi;
- Ogni volta chì avete bisognu à piegassi per piglià qualcosa da u pianu, piegate e gambe, accucculendu u vostru corpu è ùn appoghja micca u vostru corpu in avanti;
- Cambiate solu u pannolinu di u zitellu nantu à una superficia alta cum'è un cambiamentu di pannolinu, o se avete bisognu di cambià in lettu, stà in ghjinochje in terra per ùn appoghja u vostru corpu in avanti;
- Aduprate a parentesi postpartum per a maiò parte di u ghjornu è ancu per dorme, ma ùn vi scurdate di tene u stomacu internu per rinfurzà u transversus abdominis durante u ghjornu.
Inoltre hè impurtante ùn eseguite micca esercizii addominali tradiziunali, Nè l'abdominale oblicu per ùn aggravà a diastasi.
Tempu di trattamentu
U tempu di trattamentu pò varià secondu a dimensione di a diastasi, postu chì più grande hè u spaziu, più serà difficiule di prumove l'unione di e fibre solu cù esercizii o terapia fisica. Tuttavia, in diastasi di menu di 5 cm, se u trattamentu hè effettuatu ogni ghjornu, in circa 2 à 3 mesi serà pussibule osservà una diminuzione di diastasi.
Quandu a diastasi righjunghji 2 cm, ponu esse aduprati esercizii isotonichi, da quì l'evoluzione avanza più rapidamente.
Cumplicazioni di diastasi
A cumplicazione principale di a diastasi addominale hè l'apparizione di u dolore di schiena in u lombu. Stu dulore si verifica perchè i musculi addominali agiscenu cum'è un rinforzu naturale chì prutegge a spina quandu si cammina, si stà è si esercita. Quandu stu musculu hè assai debule, a spina hè sovraccaricata è ci hè un risicu più grande di sviluppà ernie di discu, per esempiu. Per quessa, hè impurtante di realizà u trattamentu, prumove l'unione è u rinfurzamentu di e fibre addominali.