Cunsiglii per diminuisce u golf di u zitellu
Cuntenutu
U gulling di u zitellu hè carattarizatu da a surtita di una piccula quantità di latte per a bocca dopu avè allattatu o pigliatu u biberon, senza avè da fà alcun sforzu. Sta cundizione hè assai cumuna in i neonati è dura per circa 6 o 7 mesi, ma pò esse scomoda per u zitellu è i genitori, perchè u zitellu pò pianghje dopu.
Alcuni consiglii assai impurtanti per diminuì u golfu di u zitellu includenu:
- Impedisce à u zitellu di ingolle troppu aria durante l'allattamentu;
- Mettite sempre u zitellu à burpà, durante è dopu l'alimentazione;
- Veste u zitellu in panni è pannolini chì ùn sò micca troppu stretti;
- Evite di spustà u zitellu bruscamente dopu allattà;
- Basta à mette u zitellu 30 minuti dopu allattà;
- I zitelli chì ùn anu micca allattatu ponu piglià latte in polvere specificu contr'à u reflux, cum'è Aptamil AR, Nan AR o Enfamil AR Premium.
Per riduce a quantità di aria inghjuttita da u zitellu, a mamma deve aduttà una tecnica curretta di allattamentu, o, in u casu di u zitellu allattendu da u biberon, mantene u capezzolu sempre pienu di latte. Eccu alcune pusizioni di allattamentu.
Inoltre, se hè necessariu di pone u zitellu dopu à eruttà, un cuscinu deve esse piazzatu sottu à u materasso, è micca sottu à a testa di u zitellu, per alzà a testa di u zitellu è mette lu da u so latu. Un'altra pussibilità hè di mette una chjuccula alta 5 à 10 cm in testa di a culla, furmendu un angulu di 30 gradi, per tene a testa sempre più alta di i pedi.
In i casi induve l'episodi di u golfu sò assai frequenti è seguità ste misure ùn basta micca, u pediatra pò raccomandà di piglià medicinali cum'è domperidone o cisapride, per esempiu.
Perchè i zitelli di golf
U reflux gastroesofagicu, cunnisciutu popularmente cum'è baby golfing, hè una cundizione normale chì affetta tutti i neonati. U golf hè nurmale finu à l'età di 6 à 7 mesi, tandu principia l'introduzione di altri alimenti più pastosi, cum'è u latte maternu è i biberoni, è ancu cù a pusizione a più verticale di u zitellu.
Quandu u golf resta da questu stadiu, u zitellu deve esse valutatu da u pediatra perchè ci ponu esse situazioni cum'è stenosi esofagea congènita, fistula tracheoesofagea, atrezia esofagea, disordini di deglutizione, stenosi ipertrofica pilorica, ulcera gastrica o duodenale, pancreas, pancreas annulare, annulare pancreas -obstruccione intestinale, allergie alimentarie (proteine di latte di vacca), infezioni di l'urinariu, parassiti intestinali, malatie geneticu-metaboliche, asma, fibrosi cistica o cambiamenti in u sistema nervosu centrale, per esempiu. Eccu cumu sapè quandu u golf hè normale.
Cumu mette u zitellu à burpà
Per burpà u zitellu, una di e tecniche seguenti pò esse aduprata:
- Piazzate u zitellu in pusizione verticale contr'à a spalla di a mamma è fate una mansa mansa nantu à u spinu;
- Pone u zitellu in grembiu è tene a testa di u zitellu cù una mano è pate cù dolcezza u spinu cù l'altra.
Queste tecniche devenu esse fatte durante l'alimentazione è dopu l'alimentazione per eliminà l'aria in eccessu è prevene l'apparizione di un golfu.
Cume diferenze u golfu da u vomitu
Per distingue u golfu da un episodiu di vomitu, devenu esse osservati altri segni, cum'è: sforzu chì u zitellu face cù u corpu, perchè in casu di vomitu, un certu sforzu hè necessariu, mentre chì in u golfu ùn hè micca necessariu alcun sforzu , perchè u liquidu esce da a bocca naturalmente. In casu di vomitu, u zitellu pò ancu fà segni chì ùn si sente micca bè, lagnendu o pienghjendu, mentre chì in u golfu, pò esse apparentemente nurmale.
Tuttavia, quandu u zitellu hà episodi frequenti di golfu, u fluidu pò esse acidicu è irrità l'esofago è a laringe, è dunque, durante un episodiu di golfu, u zitellu pò avè un pienu eccessivu, irritabilità, disturbi di u sonnu, agitazione è rifiutà di succhjà o di piglià a buttiglia.