Chì hè a dieta paleo, chì manghjà è cumu funziona
Cuntenutu
- Chì manghjà
- 1. Frutti è ligumi
- 2. Carni pocu grassu
- 3. Frutti secchi, sementi è grassi
- 4. Caffè è tè
- Alimenti da Evità
- Differenza trà a dieta Paleu è a Low Carb
- Dieta Paleo per perde u pesu
- Menu Paleo Diet
A dieta paleolitica, cunnisciuta ancu cum'è dieta paleo, hè un tipu di alimentu chì i fundamenti sò basati nantu à e diete chì i nostri antenati anu fattu in l'età di a petra, chì era basatu nantu à a caccia, cusì chì 19 à 35% di a dieta hè cumposta da proteine, 22 à 40% di carboidrati è 28 à 47% di grassi.
Questa dieta hè una opzione per e persone chì volenu riduce u pesu o cuntrollà megliu i livelli di zuccheru in sangue, fendu alcuni cambiamenti in u so stile di vita. Questa dieta hè basata principalmente nantu à u cunsumu di alimenti freschi è naturali, evitendu l'alimenti trasfurmati è essendu riccu in fonti sani di grassu, noci, carni à pocu grassu, pesci è frutti di mare.
Hè impurtante menziunà chì stu tippu di dieta ùn hè micca per tutti, è hè impurtante cunsultà u nutrizziunistu per chì una valutazione individuale possa esse realizata è un pianu nutrizionale adattatu à i vostri bisogni è cundizioni di salute sia indicatu.
Chì manghjà
Basatu annantu à l'alimentu di caccia è a raccolta di alimenti, a dieta paleolitica hè cumposta da:
1. Frutti è ligumi
In a dieta paleolitica, una grande quantità di ligumi è frutti devenu esse cunsumati, preferibilmente crudi, cù buccia è bagassa.
2. Carni pocu grassu
A carne hè venuta da a caccia di l'animali è da a pesca in l'era paleolitica, è pò esse cunsumata in grande quantità. Aumentà stu cunsumu di alimenti proteichi aiuta à rinfurzà a massa musculare è dà più sazietà à u corpu, aiutendu à cuntrullà a fame.
Idealmente, e carni devianu esse poche di grassu, senza grassu visibile, è si pò manghjà carne di rana, porcu, pollu, tacchinu, ovu, agnellu, carne di capra, fegatu, lingua è midollo. Inoltre, pesci è frutti di mare ponu ancu esse manghjati.
Tuttavia, hè impurtante ricurdà chì in alcune situazioni si deve evità u cunsumu eccessivu di carne, cum'è i casi di malatie renali croniche è di gotta.
3. Frutti secchi, sementi è grassi
I frutti secchi sò ricche fonti di grassu monoinsatu, perciò hè pussibule includere amandule, noce di Brasile, anacardi, nocciole, noci, pistacchi, macadamia, zucca, sesamo è semi di girasole in a dieta.
Inoltre, hè ancu pussibule di cunsumà oliu d'oliva, avucatu è semi di lino, è ancu avucatu stessu, quantunque hè impurtante chì sti tippi d'oliu sianu usati cù parsimonia, à u massimu 4 cucchiai à ghjornu.
4. Caffè è tè
U caffè è u tè ponu esse inclusi in a dieta, ma cù moderazione, preferibilmente una volta à ghjornu è devenu esse presi senza aghjunghje zuccheru. Inoltre, hè ancu pussibule includere u mele è frutti secchi, ma in poche quantità.
Alimenti da Evità
L'alimenti seguenti ùn sò micca presenti in a dieta paleolitica:
- Cereali è alimenti chì li cuntenenu: risu, granu, avena, orzu, quinoa è granu;
- Granuli: fasgioli, arachidi, soia è tutti i prudutti, cum'è tofu, piselli è lenticchie;
- Tuberi: maniuca, patate, ignami, sedi è prudutti derivati;
- Zuccheri è qualsiasi alimentu o preparazione chì cuntene zuccaru, cum'è biscotti, dolci, suchji pasturizzati è bibite analcoliche;
- Latte è prudutti casgili, cum'è casgi, ioghji, crema agria, latte cundensatu, butiru è ghjacciu;
- Alimenti processati è imballatu;
- Carni grassecum'è bacon, bologna, salsiccia, pelle di gallinacciu è di pullastru, prisuttu, pepperoni, salami, carne in scatula, carne di maiale è costelle;
- sale è l'alimenti chì u cuntenenu.
Sicondu a persona, hè pussibule adattà a dieta paleolitica à a persona, pudendu cunsumà carni cumprate in i supermercati, cumprà oliu d'aliva è semi di lino è farine chì venenu da oleaginosi, cum'è a farina d'amanduli è di linu, per esempiu. Scuprite chì alimenti sò ricchi di carboidrati.
Differenza trà a dieta Paleu è a Low Carb
A principale differenza hè chì in a dieta Paleo si deve evità tutti i tipi di grani ricchi in carboidrati, cume u risu, u granu, u granu è l'avena, per esempiu, mentre chì in a dieta Low Carb questi grani ponu sempre esse cunsumati in poche quantità pochi volte à settimana.
Inoltre, a dieta Low Carb permette di cunsumà alimenti trasfurmati, basta ch'elli ùn sianu ricchi in zuccheru, farina è altri carboidrati, mentre chì in Paleu l'ideale hè di riduce u cunsumu di manghjusculi trattati u più pussibule. Amparate à fà a dieta bassa in carboidrati.
Dieta Paleo per perde u pesu
A dieta paleolitica hè una bella opzione per quelli chì volenu perde u pesu, postu chì a rimozione di i grani è di l'alimenti trasfurmati aiuta assai à riduce naturalmente e calorie da a dieta è à migliurà u metabolismu di u corpu.
Inoltre, hè riccu in ligumi, fibre è proteine, nutrienti chì aumentanu a sazietà è riducenu u desideriu di manghjà. À pocu à pocu, u corpu si adatta à a riduzione di carboidrati è ùn manca più l'alimenti cum'è dolci, pani, dolci è spuntini.
Menu Paleo Diet
A seguente tabella mostra un esempiu di un menu di dieta paleo di 3 ghjorni:
Snack | Ghjornu 1 | Ghjornu 2 | Ghjornu 3 |
Breakfast | Caffè senza zuccheru + 2 ova strapazzati cù pumata tagliata è cipolla + 1 mela | Caffè senza zuccheru cù latte di amandule naturale + frittata di spinach + 2 fette d'avucatu + 1 aranciu | Caffè senza zuccheru cù latte di coccu naturale + insalata di frutti |
Spuntinu di a mattina | 1 manata di frutti secchi | 30 grammi di polpa di coccu | Smoothie d'Avocatu cù latte d'amandule naturale + 1 cucchiaia di semi di chia |
Pranzu cena | 150 g di carne + bieti + pumata + carota grattugia è betula + 1 filetta d'oliu d'oliva + 1 mandarina | 150 grammi di salmone accumpagnati da asparagi saltati in oliu d'oliva + 1 pera | Tagliatelle di zucchine cun 150 grammi di manzo macinatu cù salsa di pomodoro naturale + insalata cruda condita cù oliu d'oliva + 1/2 tazza di fragole tritate |
Spuntinu dopu meziornu | 1 banana arrustita cun 1 cucchiaina di semi di chia | Bastoni di carota è di sedaru cù guacamole casanu | 1 ovu cottu + 2 pesche medie |
I quantità prisenti nantu à u menu varienu secondu l'età, u sessu, l'attività fisica è se a persona hà una malattia assuciata o micca, dunque hè impurtante andà à u nutrizziunista per fà una valutazione cumpleta è stabilisce u pianu nutrizionale più adattu. à i vostri bisogni.
Hè impurtante di ricurdà chì prima di inizià una dieta, hè necessariu parlà cun u duttore è nutrizionista per valutà a salute è riceve linee guida specifiche per ogni casu. Inoltre, beie assai acqua è praticà attività fisica regolarmente sò attitudini chì aiutanu ancu à perde pesu è à prevene e malatie.