Chì duverebbe esse l'alimentu per a malattia di Crohn
Cuntenutu
- Cosa da manghjà in a malatia di Crohn
- 1. Alimenti ammessi
- 2. Alimenti chì devenu esse evitati
- Menu di a malatia di Crohn
- Altre raccomandazioni impurtanti
A dieta di a malatia di Crohn hè unu di i più impurtanti passi di trattamentu, chì alcuni alimenti ponu aggravà i sintomi è devenu dunque esse evitati. Per questa ragione, si deve ancu, quandu hè pussibule, preferisce opzioni sane è varie per evità carenze nutrizionali.
Generalmente, e persone cun a malattia di Crohn anu periodi di sintomi gastrointestinali severi, cume diarrea, vomitu, nausea, dolore addominale, cambiamenti di gustu, stinzia è perdita di appetitu, chì ponu dà malnutrizione. Eccu cumu identificà u sindrome di Crohn.
In generale, hè impurtante chì a dieta per sta malattia sia bassa in alimenti ricchi di zucaroli è bevande cù caffeina perchè i zuccherini è a caffeina irritanu l'intestini è ponu aumentà i sintomi di a malattia di Crohn.
Cosa da manghjà in a malatia di Crohn
A malatia di Crohn hè un prublema di salute induve ci hè una infiammazione constante di l'intestinu, interferendu cù l'assorbimentu di nutrienti. U gradu di malabsorzione dipende da quantu l'intestinu hè statu influenzatu o se una parte di questu hè già stata rimossa per via di a malattia.
Dunque, l'ughjettivu di l'alimentu in a malattia di Crohn hè di evità l'irritazione di l'intestinu è a malnutrizione, di prumove, per u più pussibule, l'assorbimentu di nutrienti, di alleviare i sintomi, di evità nuove crisi è di migliorà a qualità di vita di a persona attraversu un alimentu naturale.
1. Alimenti ammessi
Alcuni alimenti permessi in a dieta sò:
- Rice, purée, pasta è patate;
- Carni magre, cum'è carne di pullastru;
- Oliu cottu;
- Pesci cum'è e sardine, u tonu o u salmone;
- Legumi cotti, cum'è carotte, asparagi è zucca;
- Frutti cotti è sbucciati, cum'è banane è mele;
- Prudutti lattichi, puru chì a persona ùn sia intollerante à u lattosiu;
- Avocatu è oliu d'aliva.
Oltre à cunsumà questi alimenti, si consiglia di integrà omega 3 per aiutà à riduce l'infiammazione è, secondu u risicu nutrizionale, alcune vitamine è minerali cum'è calciu, acidu folicu, vitamina B12, ferru è vitamine A, D, E è K.
Inoltre, l'usu di probiotici è glutamina pò ancu aiutà à migliurà u funziunamentu di l'intestinu, tuttavia, tutti sti supplementi devenu esse prescritti da u duttore o nutrizionistu.
Alcune persone, in più di a malattia di Crohn, anu intolleranza à u lattosiu è / o intolleranza à u glutine, è in questi casi, queste persone anu da evità ancu questi alimenti è, se ùn anu micca queste intolleranze, hè pussibule cunsumà pasta è prudutti latticini scremati. in piccule porzioni.
2. Alimenti chì devenu esse evitati
L'alimenti chì devenu esse evitati perchè ponu irrità u trattu gastrointestinale è aggravà i sintomi sò:
- Caffè, tè neru, bevande gassate cù caffeina;
- Semi;
- Verdura cruda è frutti senza pelà;
- Papaia, aranciu è prugna;
- Meli, zuccheru, sorbitol o mannitol;
- Frutti secchi, cum'è arachidi, noci è amandule;
- Avena;
- Cioccolatu;
- Bevande alcoliche;
- Porcu è altre carni grasse;
- Biscotti corti, pasta sfoglia, cicculata;
- Alimenti fritti, gratin, maionese, pasti industrializati cunghjelati, burri è panna acida.
Questi alimenti sò solu uni pochi esempi chì, in a maiò parte di e persone cù a malattia di Crohn, ponu aggravà i sintomi di a malattia, tuttavia l'alimenti ponu variare da una persona à l'altra.
Dunque, hè impurtante identificà chì cibi sò in relazione cù u peghju di i sintomi è cumunicà cù u nutrizziunistu, in questu modu hè pussibule di evità nuove crisi è carenze nutrizionali, postu chì l'alimentu responsabile di i sintomi pò esse scambiatu per un altru cù e listesse pruprietà nutrizionali.
Fighjate altri cunsiglii d'alimentazione per cuntrullà i vostri sintomi in u video seguente:
Menu di a malatia di Crohn
A tavula seguente indica un menu di 3 ghjorni per a malattia di Crohn:
Pasti | Ghjornu 1 | Ghjornu 2 | Ghjornu 3 |
Breakfast | Uovo strapazzatu cù pane tostatu + suchju di fruttu filtratu è diluitu in acqua | Bevanda di risu cù pane tostatu + suchju di fruttu stinatu diluitu in acqua | Fetta di pane cun ovu cottu + suchju di fruttu filatu è diluitu in acqua |
Spuntinu di a mattina | Banana cotta cù cannella | Mele cotte senza buccia è cù cannella | Pera cotta senza buccia è cù cannella |
Pranzu cena | Pettu di pullastru senza pelle cù purè di patate è zucca tagliata, cù un pocu d'oliu d'oliva. | Salmone à a griglia cù risu è insalata di carotta cù un pocu d'oliu d'aliva. | Pettu di tacchinu senza pelle cù purea di zucca cun insalata di carotta bollita è di piselli, cù un pocu d'oliu d'oliva. |
Spuntinu dopu meziornu | Gelatina | Banana cotta cù cannella | Brindisi cù cunfittura di mela |
A dieta per a malattia di Crohn varieghja da persona à persona perchè a sensibilità pò aumentà à ogni mumentu è ancu i cibi chì eranu generalmente cunsumati ponu esse eliminati da a dieta per un periodu, dunque hè necessariu adattà a dieta in funzione di ogni paziente è u cunsigliu cun un nutrizzionista o nutrizionistu hè di primura.
Altre raccomandazioni impurtanti
E persone cù a malatia di Crohn devenu manghjà parechji picculi pasti durante u ghjornu, evitendu di piglià troppu tempu senza manghjà per chì l'intestinu mantene una attività regulare. Inoltre, hè assai impurtante masticà bè i vostri alimenti per aiutà in u prucessu digestivu, diminuendu e possibilità di irritazione intestinale.
Inoltre, hè impurtante masticà bè i vostri alimenti per aiutà cù u prucessu digestivu è, di preferenza, in un ambiente tranquillu. L'alimenti chì ponu aggravà i sintomi, limità u cunsumu di fibre è alimenti ricchi di grassi devenu ancu esse evitati.
Per riduce u cuntenutu di fibre di frutti è ligumi, pudete sbuchjelu, cucinà è fà cum'è una purea. L'alimentu deve esse cucinatu cù spezie naturali, è deve esse preparatu à a griglia, cottu o in fornu.
Cum'è a malattia di Crohn pò causà diarrea, hè impurtante di mantene l'idratazione cunsumendu acqua, acqua di noce di coccu è suchju di frutta diluita cù acqua è tesa per prevene a disidratazione.
Hè impurtante di cunsultà regularmente u nutrizziunistu, postu chì pò esse necessariu di fà qualchì cambiamentu dieteticu per evità a malnutrizione è allevia i sintomi di a malatia.