Rottura testiculare - sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
A rottura testiculare si verifica quandu ci hè un colpu assai forte in a regione intima chì face a membrana esterna di u testiculu à rumpimentu, causendu un dolore assai intensu è gonfiore di u scrotum.
Di solitu, stu tipu di preghjudiziu hè più frequente in un solu testiculu è in atleti chì praticanu sport à altu impattu, cum'è u football o u tennis, per esempiu, ma pò accade ancu per via di accidenti di trafficu quandu u testiculu hè pressatu troppu duru contr'à l'osse di a regione pelvica, in particulare in accidenti di moto.
Ogni volta chì ci hè un suspettu di rottura testiculare, hè raccomandatu d'andà subitu in urgenza per fà un esame à ultrasuoni è valutà a struttura di i testiculi. Se ci hè una rottura, a chirurgia hè necessaria per correggere a ferita.
Principali sintomi
A rottura testiculare di solitu provoca sintomi assai intensi, cume:
- Dolore assai severu in i testiculi;
- Gonfiore di u scrotum;
- Sensibilizazione aumentata in a regione testiculare;
- Ematoma è tacca viola nantu à i testiculi;
- Presenza di sangue in l'urina;
- Voglia incontrollabile di vomitu.
In certi casi, per via di un dolore assai severu in i testiculi, hè ancu cumunu per l'omi di passà. A causa di tutti questi sintomi più intensi cà un semplice colpu, hè di solitu faciule d'identificà chì hè necessariu andà à l'uspidale.
Quandu a rumpitura hè identificata è trattata in e prime ore, ci hè un tassu di successu più altu per riparà a lesione senza avè da caccià cumpletamente u testicu affettu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a rottura testiculare deve esse guidatu da un urologu, tuttavia, hè guasi sempre necessariu avè una chirurgia cù anestesia generale per fermà u sanguinamentu, caccià u tessutu da u testiculu morente è chjude a rottura in a membrana.
In i casi i più gravi, u testiculu pò esse assai influenzatu è, dunque, prima di inizià a chirurgia u duttore richiede di solitu l'autorizazione per caccià u testiculu affettatu se necessariu.
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
Dopu a chirurgia per a rottura testiculare, hè necessariu avè un picculu drenu in u scrotum, chì cunsiste in un tubu finu chì aiuta à eliminà i fluidi in eccessu è u sangue chì si pò accumulà durante u prucessu di guarigione. Questa fossa hè generalmente rimossa dopu 24 ore prima chì u paziente rientra in casa.
Dopu u scaricamentu, hè necessariu piglià l'antibiotici prescritti da l'urologu, è ancu anti-infiammatori, micca solu per alleviare u disagiu, ma dinò per accelerà a recuperazione. Hè ancu cunsigliatu di tene u più riposu pussibule in u lettu è applicà compresse fredde ogni volta chì hè necessariu per riduce u gonfiore è migliurà u dolore.
A cunsultazione di rivista dopu a cirurgia si face generalmente dopu à 1 mese è serve per valutà u statu di guarigione è per riceve guida nantu à i tippi di esercizii chì ponu esse fatti.