Disidrosi: chì hè, cause è forme di trattamentu
Cuntenutu
A disidrosi, cunnisciuta ancu cum'è eczema disidrotica, hè carattarizata da l'apparizione di piccule bolle piene di liquidu, chì di solitu cumpariscenu nantu à e mani è i pedi è causanu pruriti severi, chì ponu durà finu à 3 settimane.
In generale, a disidrosi hè più cumuna in l'estate è cumencia à cumparisce trà e dite, è cù u tempu, evolve versu i palmi di e mani o a sola di i pedi. Ancu se e cause esatte di stu prublema ùn sò micca cunnisciute, u peghju hè generalmente legatu à a pruduzzione eccessiva di sudore.
Cause pussibili
E cause di a disidrosi ùn sò micca cunnisciute cumpletamente, tuttavia, hè più frequente durante l'estate o in fasi di stress emozionale, sembrendu esse in relazione cù a produzione eccessiva di sudore, chì provoca irritazione di a pelle, oltre à u cuntattu cù sostanze cù u nichel è cromu., detergenti, è persone affette da dermatite atopica.
Cusì, a disidrosi ùn hè micca cuntagiosa è, dunque, ùn ci hè nisun periculu di trasmissione, ancu s'ella vene in cuntattu direttu cù a pelle d'altru.
Chì sò i segni è i sintomi
A Deidrosi pò fà cumparisce vesciche cù un liquidu incolore, di solitu situatu nantu à e dite, chì pò esse assuciatu à pruriti severi, rossi di a pelle è dolore, soprattuttu quandu sò infettati. Inoltre, a buccia di a pelle pò ancu accade.
Cumu hè fattu u trattamentu
Per trattà stu prublema, u più impurtante hè di cunsultà un dermatologu per inizià u trattamentu chì si face generalmente cù:
- Creme corticosteroidi, chì pò esse applicatu à a pelle affettata, in un stratu finu, per aiutà à riduce l'infiammazione è asciugà e vesciche, accelerendu a so sparizione;
- Crema immunosupressiva, cum'è tacrolimus o pimecrolimus, chì riducenu e probabilità di l'apparizione di vesciche nantu à a pelle, però, perchè anu effetti nantu à u sistema immunitariu, aumentanu u risicu di infezioni di a pelle;
- Fototerapia, chì hè un tipu di trattamentu adupratu quandu e creme è unguenti ùn mostranu micca risultati, chì necessitanu l'usu di luce ultravioletta per rinfurzà a pelle, impedendulu di esse irritatu è rendendulu menu suscettibile à disidrosi.
In i casi i più gravi, u duttore pò raccomandà di fà iniezioni di tossina botulinica, cunnisciuta ancu cum'è botox, per diminuisce u funziunamentu di e ghiandole sudoripare, riducendu a sudazione eccessiva chì hè una di e cause di disidrosi.
Durante u trattamentu, hè ancu cunsigliatu di fà cumpresse o bagni di permanganatu di potassiu o 2% acqua à l'acidu boricu, duie à trè volte à ghjornu, finu à chì e lesioni migliurinu, in più di fà l'igiene curretta di a regione colpita cun acqua è sapone. , applicate una crema idratante 2 à 3 volte à ghjornu è evite u cuntattu cù sustanzi irritanti per a pelle, cum'è i prudutti di pulizia.
Trattamentu naturale
Un bonu trattamentu in casa per aiutà à calmà i sintomi di disidrosi hè di aduprà compresse di calendula per cumplementà u trattamentu medicu. A calendula hè una pianta medicinali chì cuntene proprietà curative è calmanti chì aiutanu à alleviare pruriti intensi è vesciche secche.
Ingredienti
- 2 cucchiai di fiori di calendula;
- 200 mL d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Pone i fiori di calendula in una pignatta d'acqua bullente è lasciate riposà per 10 minuti. Dopu, straziate è bagnate cumpresse pulite in i mischji, appiicanduli à a pelle affettata per 5 à 10 minuti. Vede i rimedii casani per a disidrosi.