Distorsioni cognitive: chì sò, chì sò è chì fà

Cuntenutu
- 1. Catastrofizazione
- 2. Ragiunamentu Emutivu
- 3. Polarisazione
- 4. Astrazione selettiva
- 5. Lettura mentale
- 6. Scrizzione
- 7. Minimizazione è maximizazione
- 8. Imperativi
- Cosa da fà
E distorsioni cognitive sò modi distorti chì e persone anu da interpretà certe situazioni d'ogni ghjornu, cun cunsequenze negative per a so vita, causendu sofferenze inutili.
Ci hè parechji tippi di distorsioni cugnitive, assai di i quali ponu manifestassi in a stessa persona è, ancu se pò accade in casi diversi, hè più cumunu in quelli chì soffrenu di depressione.
A rilevazione, l'analisi è a risoluzione di queste situazioni ponu esse fatte cù sessioni di psicoterapia, vale à dì a terapia cognitivo-comportamentale.

1. Catastrofizazione
A catastrofizazione hè una distorsione di a realità induve a persona hè pessimista è negativa nantu à una situazione chì hè accaduta o accadrà, senza piglià in contu altri risultati pussibuli.
Esempii: "Se perdu u mo travagliu, ùn puderà mai truvà un altru", "Aghju fattu un sbagliu in l'esame, falleraghju".
2. Ragiunamentu Emutivu
U ragiunamentu emotivu accade quandu a persona assume chì e so emozioni sò un fattu, vale à dì, cunsiderà ciò chì sente cum'è verità assoluta.
Esempii: "Mi pare chì i mo culleghi parlanu di me daretu à e mo spalle", "Mi sentu cum'è ch'ella ùn mi piaci più".
3. Polarisazione
A polarizazione, cunnisciuta ancu cum'è pensamentu tuttu o nunda, hè una distorsione cognitiva in a quale una persona vede situazioni solu in duie categurie esclusive, interpretendu situazioni o persone in termini assoluti.
Esempii: "Tuttu hè andatu male in a riunione chì hè accaduta oghje", "Aghju fattu tuttu male".
4. Astrazione selettiva
Cunnisciuta ancu cum'è visione in tunnel, l'estrazione selettiva hè data à situazioni in cui solu un aspettu di una situazione data hè messu in evidenza, in particulare u negativu, ignorendu l'aspetti pusitivi.
Esempii: "A nimu mi piace", "U ghjornu hè andatu male".
5. Lettura mentale
A lettura mentale hè una astrazione cognitiva chì cunsiste à induvinà è crede, senza prove, in ciò chì pensanu l'altri, scartendu altre ipotesi.
Esempii: "Ùn face micca casu à ciò chì dicu, hè perchè ùn hè micca interessatu".
6. Scrizzione
Sta distorsione cognitiva cunsiste à etichettà una persona è definiscela da una situazione particulare, isolata.
Esempii: "Hè una gattiva persona", "Questa persona ùn m'hà micca aiutatu, hè egoista".
7. Minimizazione è maximizazione
Minimizazione è maximizazione hè carattarizata da minimizà e caratteristiche persunali è sperienze è maximizà difetti è / o aspetti negativi.
Esempii: "Aghju avutu una bona nota annantu à a prova, ma ci sò stati più boni cà i mei", "Sò riesciutu à piglià u corsu perchè era faciule".
8. Imperativi
Sta distorsione cugnitiva cunsiste à pensà à e situazioni cum'ellu averia duvutu esse, invece di fighjà nantu à cumu sò e cose in realità.
Esempii: "Avissi duvutu stà in casa cù u mo maritu", "Ùn avaria micca da vene à a festa".
Cosa da fà
Generalmente, per risolve questi tipi di distorsioni cognitive, hè cunsigliatu di fà psicoterapia, più specificamente terapia cognitivo-comportamentale.