Principali disordini di u sonnu è cosa fà

Cuntenutu
- 1. Insonnia
- 2. Apnea di u sonnu
- 3. Sonnolenza eccessiva durante u ghjornu
- 4.Dormi-marchjà
- 5. Sindrome di e gambe inquieta
- 6. Bruxismu
- 7. Narcolepsia
- 8. Paralisi di u sonnu
I disordini di u sonnu sò cambiamenti in a capacità di dorme currettamente, sia per via di cambiamenti cerebrali, disregulazione trà sonnu è veglia, cambiamenti respiratorii o disordini di u muvimentu, è alcuni esempi cumuni sò insonnia, apnea di u sonnu, narcolepsia, somnambulismu o sindrome di u sonnu.
Ci sò decine di disordini di u sonnu, chì ponu accade à ogni età, è sò più frequenti in zitelli o anziani. Ogni volta chì esistenu, questi disordini devenu esse trattati, perchè quandu persistenu ponu influenzà seriamente a salute di u corpu è di a mente. Capite perchè ci vole à dorme bè.
Se i sintomi di disordini di u sonnu si presentanu, u prufessiunale più adattu per diagnosticà è curà a causa hè u specialistu di u sonnu, tuttavia, altri prufessiunali cum'è medicu generale, medicu di famiglia, geriatricu, psichiatra o neurologu ponu valutà e cause è indicà u trattamentu currettu in a maiò parte casi.
Alcune forme di trattamentu includenu a terapia cognitivo-comportamentale, chì insegna modi per migliurà a capacità di dorme, è i farmaci ponu esse indicati. Hè ancu impurtante determinà è trattà ciò chì scatenanu questi cambiamenti, sia depressione, ansietà, malatie respiratorie o neurologiche, per esempiu.

1. Insonnia
L'insonnia hè u disordine di u sonnu u più frequente, è pò esse carattarizatu da difficultà à inizià u sonnu, difficultà per dorme, svegliarsi di notte, svegliarsi prestu o ancu esse identificatu per via di lagnanze di sente stancu durante u ghjornu.
Pò nasce in isolamentu o esse secondariu à una malattia, cum'è depressione, cambiamenti ormonali o malatie neurologiche, per esempiu, o esse causatu da certe sostanze o rimedi cum'è alcolu, caffeina, ginseng, tabacco, diuretici o alcuni antidepressivi.
Inoltre, in parechji casi, l'insonnia hè causata solu da l'esistenza di abitudini inappropriati, chì compromettenu a capacità di dorme, cume ùn avè micca una rutina di sonnu, esse in un ambiente assai luminosu o rumurosu, manghjà troppu o avè bevande energetiche à notte. Capite cumu l'usu di u vostru telefuninu di notte disturba u sonnu.
Cosa da fà: per luttà contr'à l'insonnia, hè necessariu andà à u duttore, chì serà in gradu di valutà l'esistenza o micca di cundizione o di malatie chì causanu l'insonnia, per via di l'analisi cliniche è di e prove. Hè orientatu à fà l'igiene di u sonnu, attraversu abitudini chì favurizeghjanu u sonnu, è quandu hè necessariu, medicazione cum'è melatonina o ansiolitichi ponu esse ancu indicati. Amparate à fà l'igiene di u sonnu.
2. Apnea di u sonnu
Chjamatu ancu sindrome di apnea ostruttiva di u sonnu, o OSAS, si tratta di un disordine di respirazione induve ci hè un'interruzzione di u flussu respiratoriu per via di u crollu di e vie aeree.
Sta malattia provoca cambiamenti in u sonnu, accadendu incapacità di ghjunghje à fasi più profonde, è ostaculendu un riposu adeguatu. Cusì, e persone cun apnea di u sonnu tendenu à esse dorme durante u ghjornu, causendu cumplicazioni cum'è mal di testa, perdita di concentrazione, irritabilità, cambiamenti di memoria è pressione sanguigna alta.
Cosa da fà: u diagnosticu hè indicatu da a polisomnografia, è u trattamentu si face cù l'usu di maschere d'ossigenu adattabili, chjamate CPAP, in più di cambiamenti di abitudine cum'è perde di pesu è evità di fumà. In certi casi, a cirurgia pò esse indicata per curregge u restringimentu o l'ostruzzione di l'aria in e vie aeree, causata da deformità, o u piazzamentu di impianti.
Vede cumu identificà è trattà l'apnea di u sonnu.
3. Sonnolenza eccessiva durante u ghjornu
A sonnolenza eccessiva di ghjornu hè a difficultà di stà svegliu è alerta per tutta a ghjurnata, cù un eccessu di sonnu, chì impedisce l'esecuzione di l'attività quotidiana è pò ancu espone a persona à u risicu quandu cunduce automobili o manipula attrezzature.
Hè di solitu causatu da situazioni chì privanu l'esistenza di un sonnu adeguatu, cume avè pocu tempu per dorme, dorme interruttu parechje volte o svegliarsi assai prestu, è ancu per via di l'usu di certe droghe chì causanu sonnu, o di malatie cum'è l'anemia , ipotiroïdismu, epilepsia o depressione, per esempiu.
Cosa da fà: u trattamentu hè indicatu da u duttore secondu a causa di u prublema, è cunsiste principalmente per migliurà a qualità di u sonnu durante a notte. Sieste pianificate durante u ghjornu ponu esse utili in alcune situazioni è, in casi strettamente indicati da u duttore, l'usu di rimedi stimulanti pò esse raccomandatu.

4.Dormi-marchjà
U sonnambulismu face parte di a classa di disordini chì causanu cumpurtamenti inappropriati durante u sonnu, chjamate parasomnie, in cui ci hè un cambiamentu in u schema di sonnu per via di l'attivazione di e zone di u cervellu in tempi inadatti. Hè più cumunu in i zitelli, ancu s'ellu pò esiste à ogni età.
A persona cù sonnambulismu manifesta attività motorie cumplesse, cume marchjà o parlà, è pò poi svegliarsi o torna à dorme nurmalmente. Ci hè di solitu pocu o nisun ricordu di ciò chì hè accadutu.
Cosa da fà: in a maiò parte di i casi, nisun trattamentu hè necessariu, è a cundizione tende à calà dopu l'adolescenza. In certi casi, u duttore pò ricumandà medicazione ansiolitica o antidepressiva per aiutà à regulà u sonnu.
Capite ciò chì hè u sonnambulismu è cumu per trattà.
5. Sindrome di e gambe inquieta
U sindromu di e gambe inquieta hè un disordine neurologicu chì provoca disagiu in e gambe, generalmente assuciatu à a necessità incontrollabile di spostà e gambe, è di solitu appare durante u riposu o à l'ora di dorme.
Hà una causa genetica prubabile, è pò esse aggravata per via di periodi di stress, l'usu di sustanzi stimulanti, cum'è caffeina o alcolu, o in casu di malatie neurologiche è psichiatriche. Stu sindromu interrompe u sonnu è pò causà sonnolenza durante u ghjornu è fatica.
Cosa da fà: u trattamentu implica misure per riduce l'inconfortu è migliurà a qualità di vita di l'individuu, cumprendu evità l'usu di sostanze stimulanti, cume l'alcol, fumà è caffeina, praticà esercizii fisichi è evità di privà u sonnu, postu chì a fatica aggrava a cundizione. U duttore pò ancu indicà medicazione cum'è dopaminergici, oppiacei, anticonvulsivanti o sustituzione di ferru in casi specifici.
Scuprite più nantu à ciò chì hè è cumu trattà stu sindrome.
6. Bruxismu
U bruxismu hè un disordine di u muvimentu carattarizatu da l'attu inconsciente di macinà è stringhje i denti involuntariamente, causendu complicazioni spiacevuli cum'è cambiamenti dentali, mal di testa custanti, è clicchi è dolore à a mascella.
Cosa da fà: u trattamentu di u bruxismu hè guidatu da u dentistu, è include l'usu di un dispositivu muntatu annantu à i denti per prevene l'usura, a currezzione di i cambiamenti dentali, i metudi di rilassamentu è a fisioterapia.
Verificate più linee guida nantu à ciò chì si deve fà per cuntrullà u bruxismu.

7. Narcolepsia
A narcolepsia hè un attaccu di sonnu incontrollabile, chì face chì a persona dorma in ogni mumentu è in ogni ambiente, chì richiede à a persona di fà assai sforzi per evità di dorme. L'attacchi ponu accade uni pochi o parechje volte à u ghjornu, è u sonnu dura di solitu qualchì minutu.
Cosa da fà: u trattamentu include misure cumportamentali per migliurà u sonnu, cume dorme è alzassi à tempi regulari, evitendu bevande alcoliche o droghe cù un effettu sedativu, pigliendu sonnette pianificate, evitendu fumà è caffeina, è in certi casi, l'usu di droghe cum'è Modafinil o altri psicostimulanti.
Amparate più nantu à cumu identificà è trattà a narcolepsia.
8. Paralisi di u sonnu
A paralisi di u sonnu hè carattarizata da l'incapacità di movesi o di parlà subitu dopu u svegliu. Appare per un breve periodu per via di un ritardu in a capacità di spostà i musculi dopu u svegliu da u sonnu. Alcune persone ponu avè allucinazioni, cume vede luci o fantasmi, ma hè perchè u cervellu hè appena svegliatu da una fase di sonnu in cui si verificanu sogni vivi, chjamati sonnu REM.
E persone più à risicu di sviluppà stu fenomenu sò quelle chì anu avutu una privazione di sonnu, per via di l'usu di certi medicamenti o per a presenza di altri disordini di u sonnu, cum'è a narcolepsia o l'apnea di u sonnu.
Cosa da fà: a paralisi di u sonnu ùn richiede generalmente micca trattamentu, postu chì hè un cambiamentu benignu chì dura pochi secondi o minuti. Quandu sperimentate paralisi di u sonnu, unu deve stà calmu è pruvà à spustà i musculi.
Verificate tuttu ciò chì riguarda a paralisi di u sonnu.
Fighjate u video seguente è vedi chì cunsiglii duvete seguità per dorme megliu: