Cosa hè a Malattia di Coats è Cumu Trattà

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Quale hè u più à risicu di avè a malatia
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì sò e tappe di l'evoluzione
- Opzioni di trattamentu
- 1. Chirurgia laser
- 2. Crioterapia
- 3. Iniezione di corticosteroidi
A malattia di Coats hè un disordine relativamente raru chì affetta u sviluppu normale di i vini sanguini in l'ochju, più specificamente in a retina, u locu induve e immagini chì vedemu sò create.
In e persone cun sta malattia, hè assai cumunu per i vasi sanguigni in a retina chì si rompenu è, dunque, u sangue s'accumula è provoca l'infiammazione di a retina, chì si traduce in visione sfocata, diminuzione di a visione è, in certi casi, ancu cecità.
A malattia di Coats hè più cumuna in i masci è dopu à 8 anni, ma pò accade in chiunque, ancu s'ellu ùn ci hè nisuna storia di famiglia di a malattia. U trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule dopu u diagnosticu per prevene a cecità.

Principali sintomi
I primi segni è sintomi di a malattia di Coats appaiono di solitu durante a zitellina è includenu:
- Strabismu;
- Presenza di un filmu biancastru daretu à a lente di l'ochju;
- Diminuzione di a percezione di a profondità;
- Riduzione di a visione.
Quandu a malattia avanza, altri sintomi ponu cumincià à apparisce, cum'è:
- Culore rossu in l'iris;
- Rossu constante di l'ochju;
- Cascate;
- Glaucoma.
In a maiò parte di i casi, sti sintomi affettanu solu un ochju, ma ponu cumparisce ancu in i dui. Cusì, ogni volta chì appariscenu cambiamenti in l'ochju o visione, chì duranu più di una settimana, hè assai impurtante cunsultà un oculistu, ancu s'elli affettanu solu un ochju.
Quale hè u più à risicu di avè a malatia
A malattia di Coats pò accade in chiunque, postu chì ùn pare micca esse ligata à alcun fattore geneticu chì pò esse ereditatu. Tuttavia, hè più cumunu in masci è trà 8 è 16 anni, soprattuttu quandu ci sò stati sintomi di a malattia finu à 10 anni.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu deve esse sempre fattu da un oculistu per mezu di un esame oculare, valutazione di e strutture di l'ochju è osservazione di i sintomi. Tuttavia, postu chì i sintomi ponu esse simili à quelli di altre malatie di l'ochju, pò esse ancu necessariu fà testi diagnostichi cum'è angiografia retiniana, ultrasuoni o tomografia computerizata, per esempiu.
Chì sò e tappe di l'evoluzione
A progressione di a malattia di Coats pò esse divisa in 5 tappe principali:
- Tappa 1: ci sò vasi sanguigni anormali in a retina, ma ùn sò ancu rotti è dunque ùn ci sò sintomi;
- Tappa 2: ci hè una rumpitura di i vasi sanguigni in a retina, chì portanu à l'accumulazione di sangue è à a perdita graduale di a visione;
- Tappa 3: u staccamentu di a retina si face per via di l'accumulazione di fluidi, risultendu in segni cume lampi di luce, macchie scure in a visione è fastidiu in l'ochju. Amparate più nantu à u distaccu di a retina;
- Tappa 4: cù l'aumentu graduali di fluidu in l'ochju, ci hè un aumentu di pressione chì pò dà un glaucoma, in u quale u nervu otticu hè influenzatu, compromettendu gravemente a visione;
- Tappa 5: hè u stadiu u più avanzatu di a malattia quandu cumpariscenu a cecità è u dulore severu in l'ochju, per via di a pressione esagerata.
In alcune persone, a malattia pò micca avanzà per tutte e tappe è u tempu di l'evoluzione hè abbastanza variabile. Tuttavia, hè megliu cumincià sempre u trattamentu quandu i primi sintomi apparsu, per evità l'apparizione di cecità.
Opzioni di trattamentu
U trattamentu hè di solitu iniziatu per prevene chì a malattia aggravi, dunque deve esse iniziata u più prestu pussibule per evità l'iniziu di ferite gravi chì portanu à a cecità. Alcune di e opzioni chì ponu esse indicate da l'oftalmologu includenu:
1. Chirurgia laser
Hè un tipu di trattamentu chì utilizza un raghju di luce per calà o distrugge i vasi sanguigni anormali in a retina, impedenduli di rompersi è purtendu à l'accumulazione di sangue. Questa cirurgia hè di solitu fatta in e prime fasi di a malattia in l'uffiziu di u duttore è cù anestesia lucale.
2. Crioterapia
In questu trattamentu, invece di aduprà un laser, l'oftalmologu face piccule applicazioni di fretu estremu vicinu à i vasi sanguigni di l'ochju in modu chì guariscinu è si chiudinu, impedenduli di rompe.
3. Iniezione di corticosteroidi
I corticosteroidi sò aduprati direttamente in l'ochju per diminuisce l'infiammazione in i casi più avanzati di a malattia, aiutendu à alleviare l'inconfortu è pò ancu migliorà a vostra visione un pocu. Queste iniezioni devenu esse fatte in u cabinettu di u duttore cun anestesia lucale.
In più di queste opzioni, se ci hè distaccu di retina o glaucoma, u trattamentu per ognuna di queste cunsequenze deve esse ancu iniziatu, per evità di aggravà e lesioni.