Cosa hè a malattia di Lyme, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì causa a malatia di Lyme
- Cumu si faci a trasmissione
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Utilizazione di antibiotici
- 2. Sessioni di fisioterapia
A malatia di Lyme, cunnisciuta ancu cum'è malatia di zecche, hè una malattia causata da u morsu di una zecca contaminata da batteri Borrelia burgdorferi, purtendu à l'apparizione di una tacca rossa circulare nantu à a pelle, chì cresce cù u tempu.
In a maiò parte di i casi a persona ùn s'accorge micca chì a zecca hà stuzzicatu a pelle, rimarcendu solu quandu i sintomi cumincianu à apparisce. Appena i primi sintomi sò rimarcati, hè impurtante cunsultà un infettologu o un medicu generale per chì i testi ponu esse fatti per cunfirmà l'infezzione è, dunque, u trattamentu più adeguatu pò esse iniziatu, chì hè generalmente fattu cù l'usu di antibiotici.
Se u trattamentu ùn hè micca fattu o hè fattu in modu incorrettu, ponu truvà complicazioni, cum'è artrite, meningite o prublemi cardiaci, chì diminuiscenu assai a qualità di vita.
Macchia circulare rossuPrincipali sintomi
I sintomi di a malatia di Lyme sò prugressivi è i primi sintomi, chjamati dinò sintomi iniziali, di solitu cumpariscenu 3 à 30 ghjorni dopu à u morsu di a zecca infetta, i principali essendu:
- Lesione di a pelle è rossu in u situ di morsu, simile à un ochju di toru, trà 2 è 30 cm, chì aumenta di dimensioni cù u tempu;
- Stanchezza;
- Pain in i musculi, articuli è cefalà;
- Febbra è brividi;
- Collu rigidu.
Quandu avete qualchissia di sti sintomi, in particulare accumpagnati da una tacca è rossu nantu à a pelle, hè cunsigliatu di cunsultà immediatamente un medicu generale, o una malattia infettiva, per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu cù antibiotici.
In ogni casu, se u trattamentu ùn hè micca iniziatu à u tempu, i sintomi ponu appare dopu è chì sò generalmente ligati à cumplicazioni, cum'è:
- Artrite, in particulare in u ghjinochju, induve ci hè dulore è gonfiore in e articulazioni;
- Sintomi neurologichi, cum'è annuritu è dulore in i pedi è e mani, paralisi di i musculi facciali, fiaschi di memoria è difficultà di cuncentrazione;
- Méningite, chì hè carattarizata da mal di testa severi, collu rigidu è sensibilità aumentata à a luce;
- Prublemi cardiaci, essendu rimarcati per palpitazioni, mancanza di fiatu è svenimentu.
In presenza di sti sintomi, hè raccomandatu d'andà à l'uspidale per riceve trattamentu per a malattia è evità u peghju di e cumplicazioni chì, lasciate senza trattamentu, ponu minà a vita.
Chì causa a malatia di Lyme
A malatia di Lyme hè causata principalmente da u morsu di e zecche infettate da i batteri Borrelia burgdorferi è chì si nutriscenu di sangue umanu, principalmente zecche di e spezie Ixodes ricinus. Per chì ste spezie di zecche possinu trasmette a malattia à e persone, hè necessariu chì fermi attaccata à a persona per almenu 24 ore.
Stu batteriu pò esse prisente in u sangue di parechji animali, cum'è i cervi è i topi, per esempiu, è, quandu a zecca parasita questi animali, acquista i batteri, è pò trasmette lu à altri animali è persone.
Cumu si faci a trasmissione
A malatia di Lyme hè causata da i batteri Borrelia burgdorferi chì pò esse prisente in u sangue di parechji animali cum'è topi, cervi o merli, per esempiu. Quandu una zecca morde unu di sti animali, hè ancu contaminata da i batteri, è pò trasmette quellu batteriu à e persone.
E zecche sò cusì chjuche chì una persona pò ùn sapè chì hè stata morsa, allora s'ellu ci hè un suspettu, i migliori posti per circà una zecca nantu à u corpu includenu: daretu à l'arechje, nantu à u cuoio capellutu, in l'ombelico, in l'ascelle , in l'inguina o à u spinu di u ghjinochju, per esempiu. U risicu di esse infettatu hè più grande quandu a ticke pò stà nantu à a pelle per più di 24 ore.
E persone chì travaglianu in e zone di furesta cume l'escursionisti, i campeggiatori, l'agricultori, i travagliadori di a furesta o i suldati sò in un risicu aumentatu di esse muzzicati da e zecche è d'acquistà a malatia. Vede chì altre malatie ponu esse causate da a tick.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A malatia di Lyme hè di solitu diagnosticata per mezu di analisi di sangue chì ponu esse fatte da 3 à 6 settimane dopu chì a persona sia morsa da a zecca, chì hè u tempu necessariu per sviluppà l'infezzione è apparisce à l'esami. Cusì, i testi chì ponu esse aduprati per rilevà a malattia di Lyme includenu:
- Esame ELISA: hè un tippu di esame serulogicu realizatu cù l'ughjettivu di identificà anticorpi specifichi produtti da u sistema immunitariu contr'à i batteri è, cusì, verificà a concentrazione di stu batteriu in u corpu;
- Esaminazione di Western Blot: hè un tippu di test in u quale un picculu campione di sangue hè adupratu per studià e proteine chì l'anticorpi adupranu per luttà contr'à i batteri chì causanu malatie.
A malatia di Lyme hè cunfirmata quandu i risultati di i dui testi sò pusitivi. Inoltre, un numeru di sangue cumpletu pò esse dumandatu, è una biopsia di a pelle, cunnisciuta cum'è Warthin Starry, chì ancu s'ellu ùn hè micca specificu, pò esse utile in u diagnosticu per via di scuperte istopatologiche.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a malattia di Lyme hè fattu cù l'usu di antibiotici cum'è Doxycycline, per esempiu, è u trattamentu hè iniziatu più prestu, u più veloce a recuperazione, evitendu complicazioni.
1. Utilizazione di antibiotici
U trattamentu per a malatia di Lyme deve esse sempre indicatu da u duttore è, nurmalmente, l'infezzione hè trattata cù antibiotici, cum'è Doxycycline 100 mg, chì deve esse pigliatu duie volte à ghjornu per 2 à 4 settimane o secondu cunsiglii medichi. In u casu di i zitelli è di e donne incinte, l'usu di Amoxicillin o Azithromycin hè indicatu per u listessu periodu di tempu.
Generalmente, l'antibioticu hè presu per via orale, tuttavia, in casi più severi hè necessariu esse ospedalizatu per chì a medicazione sia amministrata direttamente in a vena è e complicazioni ponu esse evitate. Inoltre, e donne chì stanu allattendu ponu esse trattate cù antibiotici senza chì u zitellu sia in periculu.
2. Sessioni di fisioterapia
In situazioni gravi, a malatia di Lyme pò causà artrite, in particulare in u ghjinochju, chì porta à u dolore è u gonfiore in l'articuli. In quessi casi, a persona pò avè bisognu à avè sessioni di fisioterapia per recuperà a mobilità è esse capace di fà attività di u ghjornu senza dolore. E sessioni sò effettuate da fisioterapeuti è includenu esercitazioni di mobilità è allungamentu o usu di attrezzature secondu a gravità di u casu.
In certi casi, u duttore pò raccomandà l'usu di farmaci anti-infiammatori, cume Ibuprofene per esempiu, per diminuì l'infiammazione di l'articuli.