Malatia di Paget: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Sintomi di a malattia di Paget
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per a malattia di Paget
- 1. Fisioterapia
- 2. Alimentazione
- 3. Rimedii
- 4. Chirurgia
A malatia di Paget, cunnisciuta ancu cum'è osteite deformante, hè una malattia metabolica ossea, d'origine scunnisciuta chì affetta di solitu a regione pelvica, femore, tibia, vertebre vertebrali, clavicula è umeru. Sta malatia hè carattarizata da a distruzzione di u tissutu ossu, chì si ripiglia dopu ma cun deformità. U novu ossu chì si forma hè strutturalmente più grande ma più debule è cun molta calcificazione.
Di solitu appare dopu à 60 anni, ancu se da 40 ci sò dighjà casi documentati. Hà una manifestazione benigna è a maiò parte di i pazienti ùn anu sintomi per un bellu pezzu, è cume si verifica a maiò parte di u tempu in a vichjàia, i sintomi sò spessu cunfusi cù altre malatie cum'è l'artrite o artrosi chì nascenu per via di l'età.

Sintomi di a malattia di Paget
A maiò parte di e persone chì anu a malattia di Paget ùn mostranu micca segni o sintomi di alterazione, scoprendu a malattia durante i testi di imaging per investigà un'altra condizione. D'altra parte, alcune persone ponu sviluppà sintomi, u più cumunu hè u dolore in l'osse di notte.
A malattia pò esse identificata da l'età di 40, essendu più frequente dopu l'età di 60, è i sintomi sò più legati à e complicazioni chì ponu accadere, i principali sò:
- Dolore in l'osse, in particulare in e gambe;
- Deformità è dolore articulare;
- Deformazione in e gambe, lascianduli archiate;
- Fratture ossi frequenti;
- Aumenta a curvatura di a spina, lascendu a persona "gobbu";
- Osteoporosi;
- Gambe arcuate;
- Surdità causata da l'osse di u craniu allargate.
Ancu se e cause ùn sò ancu cumpletamente cunnisciute, si sà chì a malattia di Paget pò esse legata à una infezione virale latente, perchè in certi casi i virus sò dighjà trovati in l'osse affette. Inoltre, hè ancu cunnisciutu chì a malattia di Paget pò ancu esse ligata à fattori genetichi è, dunque, e persone di a stessa famiglia sò più propensi à sviluppà a malattia.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a malattia di Paget deve esse fattu da l'ortopedista inizialmente valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona. Tuttavia, per cunfirmà a diagnosi, hè necessariu fà alcuni testi di imaging, cume i raggi X è scansioni di l'osse, in più di test di laboratorio, cume a misurazione di u fosforu di calciu è di a fosfatasi alcalina in u sangue. In a malatia di Paget, hè pussibule osservà chì i valori di calciu è potassiu sò normali è a fosfatasi alcalina hè generalmente alta.
In certi casi, u duttore pò ancu indicà l'usu di risonanza magnetica, per identificà a pussibilità di sarcoma, tumore di cellule giganti è metastasi, o tomografia per verificà a possibilità di frattura.

Trattamentu per a malattia di Paget
U trattamentu per a malattia di Paget deve esse guidatu da l'ortopedista secondu a gravità di i sintomi, è in certi casi, l'usu di analgesici o antiinflamatori per alleviare u dolore pò esse indicatu, in più di l'usu di modulatori pò ancu esse raccomandatu .attività ossea in casi induve a malatia hè a più attiva.
In più di i medicazione, hè impurtante sottumette una terapia fisica per cuntrullà i sintomi è migliurà a qualità di vita di u paziente. A cirurgia, invece, hè u trattamentu più appruvatu in casi di cumpressione nervosa o per rimpiazzà una articulazione dannighjata.
1. Fisioterapia
A fisioterapia deve esse guidata personalmente da un fisioterapeuta è deve esse individualizata perchè ogni persona deve avè u so trattamentu adattatu à i so bisogni, è esercizi di allungamentu è di rinfurzamentu musculare ponu esse indicati, chì ponu esse fatti cù l'usu di dispositivi cume onde corte, infrarossi, ultrasound è TENS. Cusì, per mezu di questi esercizii hè pussibile evità possibili cadute è fratture, postu chì l'equilibriu hè ancu stimulatu.
Inoltre, u fisioterapeuta pò ancu indicà a prestazione di esercizii fisichi, in più di e sessioni di fisioterapia, è l'usu di stampelle o camminatori per facilità a passeggiata è riduce u risicu di cadute, in certi casi.
Preferibilmente, e sessioni devenu esse tenute ogni ghjornu o almenu 3 volte à settimana per migliurà a forma fisica cardiovascolare, prumove l'indipendenza è migliurà a qualità di vita. Ancu se a fisioterapia ùn hè micca capace di curà a malattia di Paget, hè assai impurtante di diminuisce e complicazioni motorie imposte da u prugressu di a malattia.
2. Alimentazione
U nutrizziunistu pò cunsiglià u cunsumu d'alimenti ricchi in calciu è vitamina D per migliurà a salute di l'osse, cum'è u latte, u furmagliu, u yogurt, u pesciu, l'ova è i frutti di mare. Quessi cibi devenu esse cunsumati ogni ghjornu, preferibilmente prudutti lattichi scremati, per evità l'eccessu di grassu in a dieta.
Per aumentà a produzzione di vitamina D in u corpu hè impurtante di piglià u sole per almenu 20 minuti ogni ghjornu, senza aduprà crema solare, chì sta vitamina hè prodotta in a pelle. Inoltre, l'attività fisica regulare aiuta à aumentà l'assorbimentu di calciu in l'intestinu è a so fissazione in l'osse, aiutendu à luttà contr'à a malatia.
Vede u video sottu per più cunsiglii per rinfurzà e vostre ossa è evità i segni è i sintomi di a malattia di Paget:
3. Rimedii
I rimedii devenu esse indicati da u duttore è ponu esse presi ogni ghjornu o in certi periodi di l'annu, secondu u bisognu. Alcuni indicati sò i bifosfonati in forma di compressa o iniezione cum'è alendronate, pamidronate, risedronate o acidu zoledronicu, o medicazione cum'è calcitonina, in più di compresse di carbonate di calciu associate à colecalciferol.
E persone affette sò generalmente seguitate ogni 3 mesi per chì u duttore possa vede se e droghe funzionanu o s'elle anu bisognu di esse cambiate. Quandu a persona hè più stabile, u seguitu pò esse fattu ogni 6 mesi o ogni annu è deve esse mantenutu per tutta a vita perchè a malattia ùn hà micca cura è pò causà deformità gravi.
4. Chirurgia
Di solitu, un trattamentu fisioterapeuticu ben orientatu hè capace di purtà numerosi benefici à a persona, postponendu o evitendu a chirurgia, tuttavia, hè necessariu chì u trattamentu sia strettamente rispettatu.
A cirurgia pò esse una opzione quandu a fisioterapia ùn hè micca abbastanza per cumbatte i sintomi è deformità, quandu ci hè una compressione nervosa o quandu a persona hà bisognu di rimpiazzà l'articulu è se ci hè una degenerazione severa chì provoca u dulore severu è u bloccu di u muvimentu.
L'ortopedista pò rimpiazzà l'articulu è dopu sta prucedura, hè necessariu tornà à a fisioterapia per prevene complicazioni è migliurà l'amplitude è a forza di i muvimenti di u corpu, facilitendu cusì a vita quotidiana di a persona.